Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Sony wyjaśnia, dlaczego PSVR 2 nie może grać w gry PSVR

Sony wyjaśnia, dlaczego PSVR 2 nie może grać w gry PSVR

Sony ogłosiło wczoraj, że nadchodzące PlayStation VR 2 nie będzie w stanie uruchamiać gier z obecnego PlayStation VR, całkowicie odłączając te systemy i blokując bibliotekę gier ze starszej technologii.

Dlaczego? Sony To było do powiedzenia W komunikacie prasowym:

„Gry PlayStation VR nie są kompatybilne z PlayStation VR2, ponieważ PlayStation VR2 zaprojektowano tak, aby zapewniać prawdziwie wirtualną rzeczywistość nowej generacji” — powiedział Hideaki Nishino, starszy wiceprezes Platform Experience. „PlayStation VR2 ma bardziej zaawansowane funkcje, takie jak zupełnie nowa konsola z haptycznym sprzężeniem zwrotnym i adaptacyjnymi wyzwalaczami, jak powiedziałem, śledzenie od wewnątrz, dźwięk 3D i oczywiście 4K HDR… a to oznacza, że ​​wymaga to tworzenia gier dla PlayStation VR2 to zupełnie inne podejście do oryginalnego PlayStation VR. Te funkcje faktycznie umożliwiają programistom tworzenie bardziej żywych i tętniących życiem światów i przybliżają graczy do doświadczenia niż kiedykolwiek wcześniej.

Tak więc to nie do pokonania względy techniczne, w tym nowe śledzenie i dane wejściowe, sprawiają, że PSVR 2 jest ogólnie lepszym doświadczeniem niż oryginał, który został wydany prawie sześć lat temu w 2016 roku.

Problem polega jednak na tym, że wirtualna rzeczywistość jest już sceną niszową, a próba skłonienia ludzi do pozostania przy niej poprzez kupowanie drogiego sprzętu będzie trudna do sprzedania w czasie, gdy zakupiona biblioteka może zostać całkowicie porzucona. Kompatybilność wsteczna, czy to poprzez kompatybilność w czasie rzeczywistym, konsole wirtualne czy strumieniowanie w chmurze, była kluczową częścią ekosystemu Xbox/PlayStation/Nintendo od pokoleń, a obserwowanie PSVR 2 wyraźnie odciętego od biblioteki PSVR jest trochę trudne. Byłoby lepiej, gdyby ogłosili, że niektóre gry będą z czasem przechodzić między pokoleniami, nawet jeśli nie wydarzyło się to w momencie premiery.

PSVR okazał się wówczas najlepiej sprzedającym się zestawem słuchawkowym VR, ze względu na jego połączenie z popularnym PS4, chociaż w dzisiejszych czasach byłby to Meta Quest 2, a połączenie z PlayStation może nie być tak potrzebne jak wcześniej. Tak było, biorąc pod uwagę, że Quest 2 może pochwalić się kompletnym samodzielnym zestawem słuchawkowym. PSVR 2 nie jest bezprzewodowy i ponownie musi być podłączony do konsoli. Spowoduje to większą moc niż konkurenci, ale zastanawiam się, czy wielu w społeczności VR odeszło od słuchawek przewodowych. I niewątpliwie wielu nie posiada PS5, co było bardzo trudne do znalezienia.

Meta ostatnio podniosła ceny na wszystkie modele Quest, powołując się na światową gospodarkę i fakt, że urządzenia od jakiegoś czasu sprzedają się ze stratą. Meta uważa Quest i VR za niezbędne do stworzenia wizji Marka Zuckerberga dla Metaverse, podczas gdy Sony i PSVR 2 wydają się być głównie zajęci tworzeniem dobrych gier VR na zestaw słuchawkowy. Wyobrażam sobie, że w dzisiejszych czasach prawdopodobnie odbije się to na potencjalnych klientach VR.

Ale hej, strona główna PSVR, ktoś? Grałbym to.

Chodź za mną na TwitterzeA youtubeA Facebook A Instagram. Zapisz się do naszego bezpłatnego cotygodniowego biuletynu treści, bułki Boga.

Odbierz moje powieści science fiction Seria Herokiller A Trylogia ziemska.

READ  Przewodnik po puzzlach Honkai Star Rail Luminflux Pyxis (dzień 1)