Nie zepsuty, ale z własnej woli, projektanci nowego Mercedesa-AMG SL twierdzą, że go naprawili.
Albo, alternatywnie, podnieśli 70-letnią odznakę SL o krok wyżej – do 2023 roku i w przyszłość.
I zrobili to (ponownie, używając własnych słów), zaczynając od „białej księgi”.
Jasne, to powrót do korzeni, jako klasyczna, miękka bluza. Ale 2+2 po raz pierwszy otrzymuje napęd na wszystkie koła 4MATIC+. Projektanci wyposażyli go w 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Jest montowany ręcznie.
W nim nowe spotyka się ze starym.Oryginalny Mercedes-Benz SL został pomyślany jako samochód sportowy do wyścigów drogowych. Chociaż został sprzedany kierowcom drogowym w 1954 roku, ścigał się już od dwóch lat, a SL odniósł sukces na niektórych z najbardziej prestiżowych torów na świecie. Wielu nazwało oryginalnego 300 SL „samochodem sportowym stulecia”.
Nowy samochód kosztuje 374 900 USD (cena katalogowa zalecana przez producenta) i można go już zamawiać.
Nowy wygląd, nowy samochód – mocny i lekki
Nowy Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ to powrót do korzeni klasycznego znaczka SL, który olśnił świat swoją premierą jako samochód sportowy do wyścigów drogowych w latach 50.
Gorden Wagener, Chief Design Officer w Mercedes-Benz Group AG, mówi nam: „Wraz z nowym SL stworzyliśmy zmianę w kultowym designie SL. Ekspresyjnie zaprojektowany nadwozie daje lekkie i czyste wrażenie i przynosi zmysłowe piękno i luksusowy design w doskonałej harmonii”.
Nazywają to „projektowaniem czystego arkusza”.
Znawca Mercedes-Benz mówi: „Nowe podwozie zostało stworzone dosłownie na czystej kartce papieru, tak jak w przypadku pierwszego SL wypuszczonego w 1952 roku. Żaden element nie pochodzi z poprzedniego SL ani żadnego innego modelu, takiego jak AMG GT Roadster.
„Nadwozie zostało zaprojektowane jako lekka aluminiowa konstrukcja kompozytowa i składa się z aluminiowej ramy przestrzennej z samonośną konstrukcją. Konstrukcja zapewnia maksymalną sztywność i dlatego jest idealną podstawą do precyzyjnej dynamiki jazdy, wysokiego komfortu, idealnego spakowania i sportowych proporcji nadwozia .
„W porównaniu z poprzednią serią modeli, sztywność skrętna konstrukcji nadwozia wzrosła o 18%. Sztywność poprzeczna jest o 50 procent wyższa niż i tak już znakomita wartość AMG GT Roadster. Sztywność wzdłużna jest o 40 procent wyższa.”
Materiały użyte w samochodzie to aluminium, magnez, włókna kompozytowe i stal. To wszystko równa się wytrzymałość i lekkość.
Słodki taniec ciągnięcia i podnoszenia
Balansowanie tego samochodu sportowego to delikatny taniec między niskim oporem a niskim wzniosem.
Samochód ma aktywną aerodynamikę, aby zapewnić równowagę i zwiększyć wydajność.
Mercedes-AMG oparł się na swoim bogatym doświadczeniu w sportach motorowych, aby zoptymalizować aktywne elementy aerodynamiczne z przodu iz tyłu. Co ważniejsze, ci styliści twierdzą, że nie zmieniło się to, czy góra jest opuszczona, czy podniesiona.
Rzecznik mówi: „Jedną z technicznych atrakcji jest aktywny system kontroli powietrza AIRPANEL, który po raz pierwszy składa się z dwóch odrębnych otworów wentylacyjnych, umieszczonych w dolnym i górnym wlocie powietrza w przednim zderzaku. Podczas normalnej jazdy wszystkie otwory wentylacyjne są zamknięte, co zmniejsza opór powietrza i kieruje powietrze specjalnie w stronę dolnej części nadwozia, aby jeszcze bardziej zmniejszyć siłę nośną przodu. Tylko wtedy, gdy zapotrzebowanie na powietrze chłodzące jest szczególnie wysokie, otwory wentylacyjne otwierają się i umożliwiają przepływ maksymalnej ilości powietrza chłodzącego do wymienników ciepła”.
SL ma chowany tylny spojler, który integruje się z pokrywą bagażnika, ale także aktywnie przesuwa się pod różnymi kątami, poprawiając prowadzenie i zmniejszając opór. Reaguje na prędkość jazdy, przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne oraz prędkość kierowania.
na lewą stronę
+ Elektrycznie sterowany miękki dach jest o 21 kg lżejszy niż poprzednie modele. Otwarcie lub zamknięcie zajmuje około 15 sekund i można je wykonać przy prędkościach do 60 km/h.
+ 4,0-litrowy silnik AMG jest montowany ręcznie w zakładzie w Affalterbach zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”. Jednostka dosłownie tworzy silnik.
+ rozwija moc 430 kW i moment obrotowy 800 Nm.
+ Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mniej niż 3,6 sekundy. Maksymalna prędkość to 315 km/h.
+ Posiada przekładnię AMG Speedshift MCT 9G.
+ Napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC + to inteligentny system z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego na przednią i tylną oś. Oznacza to optymalną przyczepność przez cały czas.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort