Nie zepsuty, ale z własnej woli, projektanci nowego Mercedesa-AMG SL twierdzą, że go naprawili.
Albo, alternatywnie, podnieśli 70-letnią odznakę SL o krok wyżej – do 2023 roku i w przyszłość.
I zrobili to (ponownie, używając własnych słów), zaczynając od „białej księgi”.
Jasne, to powrót do korzeni, jako klasyczna, miękka bluza. Ale 2+2 po raz pierwszy otrzymuje napęd na wszystkie koła 4MATIC+. Projektanci wyposażyli go w 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Jest montowany ręcznie.
W nim nowe spotyka się ze starym.Oryginalny Mercedes-Benz SL został pomyślany jako samochód sportowy do wyścigów drogowych. Chociaż został sprzedany kierowcom drogowym w 1954 roku, ścigał się już od dwóch lat, a SL odniósł sukces na niektórych z najbardziej prestiżowych torów na świecie. Wielu nazwało oryginalnego 300 SL „samochodem sportowym stulecia”.
Nowy samochód kosztuje 374 900 USD (cena katalogowa zalecana przez producenta) i można go już zamawiać.
Nowy wygląd, nowy samochód – mocny i lekki
Nowy Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ to powrót do korzeni klasycznego znaczka SL, który olśnił świat swoją premierą jako samochód sportowy do wyścigów drogowych w latach 50.
Gorden Wagener, Chief Design Officer w Mercedes-Benz Group AG, mówi nam: „Wraz z nowym SL stworzyliśmy zmianę w kultowym designie SL. Ekspresyjnie zaprojektowany nadwozie daje lekkie i czyste wrażenie i przynosi zmysłowe piękno i luksusowy design w doskonałej harmonii”.
Nazywają to „projektowaniem czystego arkusza”.
Znawca Mercedes-Benz mówi: „Nowe podwozie zostało stworzone dosłownie na czystej kartce papieru, tak jak w przypadku pierwszego SL wypuszczonego w 1952 roku. Żaden element nie pochodzi z poprzedniego SL ani żadnego innego modelu, takiego jak AMG GT Roadster.
„Nadwozie zostało zaprojektowane jako lekka aluminiowa konstrukcja kompozytowa i składa się z aluminiowej ramy przestrzennej z samonośną konstrukcją. Konstrukcja zapewnia maksymalną sztywność i dlatego jest idealną podstawą do precyzyjnej dynamiki jazdy, wysokiego komfortu, idealnego spakowania i sportowych proporcji nadwozia .
„W porównaniu z poprzednią serią modeli, sztywność skrętna konstrukcji nadwozia wzrosła o 18%. Sztywność poprzeczna jest o 50 procent wyższa niż i tak już znakomita wartość AMG GT Roadster. Sztywność wzdłużna jest o 40 procent wyższa.”
Materiały użyte w samochodzie to aluminium, magnez, włókna kompozytowe i stal. To wszystko równa się wytrzymałość i lekkość.
Słodki taniec ciągnięcia i podnoszenia
Balansowanie tego samochodu sportowego to delikatny taniec między niskim oporem a niskim wzniosem.
Samochód ma aktywną aerodynamikę, aby zapewnić równowagę i zwiększyć wydajność.
Mercedes-AMG oparł się na swoim bogatym doświadczeniu w sportach motorowych, aby zoptymalizować aktywne elementy aerodynamiczne z przodu iz tyłu. Co ważniejsze, ci styliści twierdzą, że nie zmieniło się to, czy góra jest opuszczona, czy podniesiona.
Rzecznik mówi: „Jedną z technicznych atrakcji jest aktywny system kontroli powietrza AIRPANEL, który po raz pierwszy składa się z dwóch odrębnych otworów wentylacyjnych, umieszczonych w dolnym i górnym wlocie powietrza w przednim zderzaku. Podczas normalnej jazdy wszystkie otwory wentylacyjne są zamknięte, co zmniejsza opór powietrza i kieruje powietrze specjalnie w stronę dolnej części nadwozia, aby jeszcze bardziej zmniejszyć siłę nośną przodu. Tylko wtedy, gdy zapotrzebowanie na powietrze chłodzące jest szczególnie wysokie, otwory wentylacyjne otwierają się i umożliwiają przepływ maksymalnej ilości powietrza chłodzącego do wymienników ciepła”.
SL ma chowany tylny spojler, który integruje się z pokrywą bagażnika, ale także aktywnie przesuwa się pod różnymi kątami, poprawiając prowadzenie i zmniejszając opór. Reaguje na prędkość jazdy, przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne oraz prędkość kierowania.
na lewą stronę
+ Elektrycznie sterowany miękki dach jest o 21 kg lżejszy niż poprzednie modele. Otwarcie lub zamknięcie zajmuje około 15 sekund i można je wykonać przy prędkościach do 60 km/h.
+ 4,0-litrowy silnik AMG jest montowany ręcznie w zakładzie w Affalterbach zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”. Jednostka dosłownie tworzy silnik.
+ rozwija moc 430 kW i moment obrotowy 800 Nm.
+ Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mniej niż 3,6 sekundy. Maksymalna prędkość to 315 km/h.
+ Posiada przekładnię AMG Speedshift MCT 9G.
+ Napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC + to inteligentny system z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego na przednią i tylną oś. Oznacza to optymalną przyczepność przez cały czas.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
Zdobądź dwie szybkie ładowarki i kable Anker USB-C za jedyne 13 USD dzięki Amazon Prime
Twórcy „Tarkowa” oskarżają „Arena Breakout Infinite” o plagiat
Doładuj swojego iPhone'a 50% rabatem na tę niesamowitą baterię magnetyczną