Michael Scherkenbach, właściciel Shumotion Recreational Fleet, kupił ten Peterbilt 389 z 2011 roku jako szybowiec dla swojej floty.
Po przejechaniu około 500 000 mil, podobnie jak w przypadku wszystkich ciężarówek swojej floty, zdjął go z drogi na rzecz nowej platformy. Jednak w przeciwieństwie do większości swoich innych ciężarówek, tę zatrzymał dla siebie, usuwając oryginalny podkład i zastępując go 36-calowym całunem.
Zachował oryginalny rozstaw osi, ale zamienił szafki, aby nadać ciężarówce bardziej jednolity wygląd. Oldschoolowy wygląd zwrócił wiele głów zajeździćPride Competition i Polish Virtual Truck Show 2022, gdzie odniosła zwycięstwo w kategorii Work Combo, 2011 i starsze. Platforma jest nadal napędzana oryginalnym silnikiem Cummins ISX zregenerowanym w 2000 r., pierwszym roku ISX po wczesnych silnikach Signature 600.
Plan Scherkenbacha polegał na zatrzymaniu ciężarówki wokół sklepu Shumuchena dla siebie, aby mógł nią jeździć „kiedy robię kilka podróży w roku” – powiedział.
Jednak na początku 2022 roku Harold „Bud” Smith, jeden z nielicznych operatorów leasingowych Shomotion (większość kierowców Scherkenbach to pracownicy), postanawia sprzedać swoją ciężarówkę, dopóki może ona przynieść niezły grosz i przejść na emeryturę.
„Zgodziłem się z nim. Ponieważ rynek był tak gorący, jeśli chodzi o wartość odsprzedaży, był to dobry moment na sprzedaż” — powiedział Scherkenbach. Więc zasadniczo powiedziałem, że moja oferta dotyczyła jazdy „2011”. zaproponował również, że każdej nocy, gdy będzie w trasie, umieści Smitha w pokoju hotelowym.
Smitha to nie obchodziło. „Powiedział, że dobrze w nim spał i że nie zabrał mnie jeszcze na hotel” – powiedział Scherkenbach.
Smith pracuje w branży transportowej od 40 lat, aw branży przewozów rekreacyjnych od około pięciu lat, cztery lata w Scherkenbach i Schumushen. on jest Dostałem miejsce w pierwszym rzędzie, aby zobaczyć poważny wpływ pandemii na artystówZwłaszcza jeśli chodzi o koncerty, w których specjalizuje się Shomotion.
„[Scherkenbach] „To zajmowało nas podczas przemieszczania drogiego ładunku przez COVID” – powiedział Smith. „Dużo elektroniki i tym podobnych rzeczy. Nigdy nikogo nie zwolnił. Ta sama ekipa jest tutaj. Michael jest typem faceta, który podaje uścisk dłoni – podaje ci rękę i to jest ewangelia.”
Fleet miał szczęście, powiedział Scherkenbach, ponieważ był już uznanym przewoźnikiem z FedEx Custom Critical, który „udowodnił swoją wartość w tamtym czasie”. Jego kierowcy zajęli się przewożeniem środków medycznych, preparatów dla niemowląt i innych ładunków „do nieznanych miejsc”.
„Nasza sprzedaż spadła o 75%” podczas COVID, dodał Scherkenbach, ale „trzy nasze najlepsze lata miały miejsce przed COVID. Byliśmy dobrze przygotowani finansowo, aby przetrwać burzę”.
Zbawienna łaska dla floty Shumotion pojawiła się w 2021 roku, kiedy Rolling Stones byli jednymi z pierwszych zespołów, które wróciły w trasę – z Shumotion, który ich przyjął.
[Related: How one specialized hauler for some of the biggest names in popular music survived the early COVID lockdowns]„Małe dziecko” Smith znowu w trasie
Jeśli chodzi o wskakiwanie do osobistej ciężarówki Scherkenbacha, Smith powiedział, że powiedziano mu, że jeśli chce pracować w niepełnym wymiarze godzin, „Oto mój mały chłopiec”.
Smith bierze teraz udział tylko w trasie Nathaniel Rateliff & the Night Sweats, co daje mu około sześciu miesięcy w trasie i sześć miesięcy w domu. Typowy dzień w trasie, jak powiedział Smith, zwykle polega na „pomaganiu chłopakom Nathaniela w ustawianiu wszystkiego, a pod koniec nocy pomagam im to rozebrać i załadować do przyczepy. Ładujemy się, wszystko ustawiamy , a potem zajmę się jedzeniem i pójdę spać. Wstanę jakieś 45 minut wcześniej. rozpocznij pokaz przed „przejechaniem kolejnych 400 mil i zrobieniem tego ponownie”.
W tym roku Smith powiedział, że trasa obejmuje całe Stany Zjednoczone i Kanadę. „To prawie 250 dni w roku, jeśli nie trochę więcej. To dobre życie. Zarabiam na tym świetnie, nawet jako kierowca korporacyjny.”
Dostał się na Ratliff Tour po tym, jak zlecili Shomotion ciągnięcie. Powiedział: „I myślę, że mnie lubią, bo wciąż mnie proszą”. Zespół, który nazywa „wspaniałą grupą chłopaków od Nathaniela wzwyż”.
Smith wyróżnił w tym roku specjalny przystanek, kiedy Ratliff i spółka wystąpili na Newport Jazz Festival w Rhode Island. Zamiast grać własną muzykę, grupa zagrała zestaw piosenek Paula Simona. „Spędziłem cztery dni na próbach, słuchając, jak zespół gra muzykę Paula Simona z Paulem”. Kilka tygodni temu Ratliff organizował wydarzenie dla swojej organizacji charytatywnej Marigold Project w Kalifornii, a Bob Weir z Grateful Dead zaśpiewał cztery piosenki. Ratliff gra także w Outlaw Festival Williego Nelsona.
„Jeśli pomyślisz o historii muzyki – Bob Weir, Willie Nelson, Paul Simon, to są ikony” – powiedział Smith. „A wraz z nimi przyjaciele Nathaniela. Gdzie jeszcze można zobaczyć Trzy Filary Przemysłu Muzycznego?”
Podczas swoich stosunkowo krótkich koncertów Smith pracował także przy trasach koncertowych dla Cher, Carrie Underwood, Dead & Company, The String Cheese Incident i innych.
Shomotion z siedzibą w Denver ma również dobry lokalny bieg dla Red Rocks Amphitheatre.
Flota składa się z około 30 jednostek napędowych i prawie 150 naczep, od samochodów dostawczych, przez ciężarówki z platformą, po konstogazy gazowe. Firma specjalizuje się w wycieczkach na większe stadiony, ponieważ była jedną z niewielu flot w branży transportu rekreacyjnego, która miała wystarczającą liczbę przyczep do obsługi tak dużej imprezy. „Mamy zdolność przewozową 44 lub 48 przyczep na jednym przejeździe przez stadion” — powiedział Scherkenbach. „To, co nas wyróżnia, to to, że jesteśmy w stanie znieść tak wiele”.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Polski Instytut Sztuki Filmowej powołuje nowego prezesa po dymisji Radosława Śmijewskiego
Joanna Lisowska – droga do sławy na polskiej scenie
Ogłoszono tytuły Dni Polskich na rok 2024