Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Trzy powody, dla których Twój smartfon potrzebuje ochrony

Trzy powody, dla których Twój smartfon potrzebuje ochrony

Kiedy dostajesz nowy telefon, automatycznie szukasz etui ochronnego, aby nie stłuc go pomimo możliwego upadku. Ale co powiesz na zainstalowanie zabezpieczenia innego niż antywirusowe, aby chronić wszystkie dane, które będziesz w nim przechowywać?

Firma Kaspersky wymienia trzy ważne powody, dla których urządzenia mobilne również wymagają ochrony programowej.

Twoje pieniądze mogą znajdować się na telefonie komórkowym

Azja Południowo-Wschodnia została uznana za najszybciej rozwijający się rynek e-portfeli po tym, jak pandemia spowodowała boom w lokalnej adopcji bankowości internetowej i korzystania z e-portfeli.

Płatności mobilne kontynuują stały wzrost dzięki 86 mobilnym usługom przelewów pieniężnych na żywo w Azji Południowo-Wschodniej od zeszłego roku, oczekuje się, że wzrośnie więcej jednorożców, a bank jest skarbonką w tym trendzie.

Własne badanie firmy Kaspersky dotyczące płatności cyfrowych wykazało, że smartfon z systemem Android jest najczęściej używanym urządzeniem do transakcji finansowych online w regionie.

Z punktu widzenia kraju większość korzysta z telefonów z Androidem. Ponad czterech na pięciu (82%) użytkowników płatności cyfrowych w Indonezji i na Filipinach używa swoich urządzeń z Androidem do transakcji mobilnych, podczas gdy w Malezji 76%, w Tajlandii 73%, w Wietnamie 67% i 54% w Singapurze.

W 2022 roku firma Kaspersky zablokowała łącznie 1083 mobilne trojany bankowe, które prawie zainfekowały użytkowników SEA, a także 207 506 incydentów związanych z mobilnym złośliwym oprogramowaniem.

„W porównaniu z zagrożeniami, takimi jak phishing i oprogramowanie ransomware, wykrywalność mobilnych trojanów bankowych jest nadal stosunkowo niska, głównie dlatego, że podstawowe czyszczenie polegające na umieszczaniu rozwiązań zabezpieczających na urządzeniach mobilnych jest nadal w toku w SE Asia” dla regionu Azji i Pacyfiku w Kaspersky.

„Nasze pieniądze, nasze konta bankowe, nasze mobilne e-portfele, a nawet nasze inwestycje są teraz dosłownie w naszych smartfonach, a teraz może to być urządzenie z Androidem lub iOS. Nadszedł czas, aby chronić je za pomocą silnego rozwiązania zabezpieczającego przed cyberprzestępcami motywowanymi finansowo, ” on mówi.

READ  Recenzja SteelSeries Arctis Nova 3

Możesz uzyskać dostęp do poczty służbowej za pomocą smartfona

Urządzenia mobilne stanowią znane ryzyko biznesowe.

Wiadomo, że poza bankowością mobilną telefony komórkowe są używane do uzyskiwania dostępu do poczty i zasobów korporacyjnych.

Niebezpieczeństwo związane z BYOD (Bring Your Own Device) polega na tym, że 96% smartfonów, które mogą łączyć się z sieciami korporacyjnymi i uzyskiwać do nich dostęp, nie zostało wydanych, co oznacza, że ​​są przeznaczone do użytku osobistego.

Na przestrzeni lat badacze z Kaspersky byli świadkami przypadków przedostawania się zaawansowanych trwałych zagrożeń (APT) do systemów firmowych za pośrednictwem zainfekowanych urządzeń mobilnych.

APT mobilnego szkodliwego oprogramowania, takie jak Pegasus i Chrysor, to programy szpiegowskie rozprzestrzeniające się za pośrednictwem exploitów dla systemów Android lub iOS, instalowanych na smartfonach ofiar. Kaspersky w 2022 roku wykrył również 10 543 mobilnych instalatorów trojanów na całym świecie.

„Brak rozwiązań zabezpieczających na osobistych urządzeniach mobilnych może mieć wpływ na ogólny stan bezpieczeństwa IT firmy” — mówi Hia.

„Zdajemy sobie sprawę z wygody BYOD, ale organizacje powinny również odgrywać swoją rolę w zachęcaniu swoich pracowników do instalowania zabezpieczeń na swoich smartfonach, które mogą swobodnie łączyć się z krytycznymi sieciami korporacyjnymi”.

Twoje urządzenie mobilne zawiera wszystkie Twoje aplikacje społecznościowe

Badanie wykazało, że jeden na czterech użytkowników Internetu w regionie Azji i Pacyfiku (APAC) padł ofiarą oszustwa tożsamości. Ale najciekawsze jest to, że użytkownicy nie mogli się mniej przejmować. Wielu wciąż nie jest zainteresowanych zabezpieczeniem swojej tożsamości przed kradzieżą i oszustwami internetowymi.

Większość oszustw ma miejsce w mediach społecznościowych, do których najczęściej uzyskuje się dostęp za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Inne badanie przeprowadzone przez firmę Kaspersky wykazało również, że jeden na czterech (38%) użytkowników mediów społecznościowych twierdzi, że osobiście zna kogoś, kto był narażony na ryzyko naruszenia danych podczas korzystania z mediów społecznościowych. W przypadku osób w wieku od 18 do 34 lat liczba ta wzrasta do ponad połowy (52%). Siedem procent użytkowników na całym świecie twierdzi, że padło ofiarą oszustwa w mediach społecznościowych.

READ  Wszystko na wystawie w rozszerzonej galerii gier Xbox Games

Raport firmy Kaspersky z 2022 r. dotyczący phishingu ujawnił również, że rozwiązanie mobilne globalnej firmy zajmującej się cyberbezpieczeństwem zablokowało w zeszłym roku 360 185 prób kliknięcia odsyłaczy phishingowych z komunikatorów. Spośród nich 82,71% pochodziło z WhatsApp, 14,12% z Telegrama, a kolejne 3,17% z Viber.

„Nasze urządzenia mobilne to skarbnica mediów społecznościowych i komunikatorów, z których korzystamy” — mówi Hia.

„W każdej z nich mamy prywatne rozmowy, zdjęcia i informacje, które chcemy trzymać z dala od niepowołanych rąk. Drugą stroną medalu jest to, że na tych platformach czają się również cyberprzestępcy, czekając, aż ofiara wpadnie w ich pułapki. Sieć bezpieczeństwa jest niezbędna, jeśli mamy korzystać z możliwości naszych telefonów komórkowych i zabezpieczyć naszą cyfrową reputację i tożsamość”.