Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Wielka Brytania wycofuje się ze swojej polityki środowiskowej o sumie zerowej

Wielka Brytania wycofuje się ze swojej polityki środowiskowej o sumie zerowej

Brytyjski premier Rishi Sunak powiedział w środę, że Wielka Brytania złagodzi politykę mającą na celu osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2050 r., a zamiast tego przyjmie „pragmatyczne” podejście do osiągnięcia tego celu.

Jednak krytycy określili to posunięcie jako „kompletną farsę”, która wprowadzi ludzi i firmy w „zagubienie”.

Zakaz sprzedaży samochodów benzynowych i wysokoprężnych zostanie odroczony: „Możemy przyjąć bardziej pragmatyczne, proporcjonalne i realistyczne podejście do osiągnięcia zera netto” – powiedział Sunak na konferencji prasowej w środę czasu brytyjskiego na Downing Street w Londynie. Od 2030 do 2035 roku.

Powiedział, że dzięki temu dorówna to krajom takim jak Francja i Niemcy. Premier zapowiedział także złagodzenie celów w zakresie efektywności energetycznej dla nieruchomości na wynajem i wycofał się z planów nakłonienia właścicieli domów do wymiany kotłów gazowych na pompy ciepła.

Posunięcie to wynika z rosnących obaw o potencjalny koszt finansowy rządowego zobowiązania do zerowej emisji netto.

W przyszłym roku spodziewane są wybory powszechne, a Partia Konserwatywna Sunaka w sondażach opinii publicznej wyprzedza opozycyjną Partię Pracy w obliczu kryzysu związanego z kosztami życia, który spowodował wzrost kosztów żywności i mieszkań.

Niewielkie zwycięstwo kandydata torysów w lipcowych wyborach uzupełniających w zachodnim Londynie – w dużej mierze przypisywane kampanii przeciwko rozszerzaniu w stolicy strefy pobierania opłat za zanieczyszczanie pojazdów przez burmistrza Partii Pracy Sadiqa Khana – doprowadziło do wezwań wewnątrz partii do ponownego rozważenia zobowiązań klimatycznych. .

„Wierzę w zero netto”

Sunak podkreślił, że „nikt nie może wątpić” w realność zmian klimatycznych i stwierdził, że mocno wierzy w zero netto i zdolność Wielkiej Brytanii do jego osiągnięcia.

Dodał jednak, że „zbyt często, kierując się krótkoterminowym myśleniem, politycy wybierają łatwiejszą drogę, mówiąc ludziom to, co chcą usłyszeć, a niekoniecznie to, co powinni usłyszeć”.

„Od dawna nie rozmawialiśmy szczerze na te tematy. Nie wystarczy tylko ogłosić te cele – które w krótkiej perspektywie są świetnymi nagłówkami – żeby tak się stało. To nieprawda” – powiedział.

READ  Ostatnia wojna rosyjsko-ukraińska: co wiemy w dniu 196 inwazji | Ukraina

Powiedział, że Wielka Brytania ma możliwość złagodzenia celów, ponieważ osiągnęła „najszybszą redukcję emisji gazów cieplarnianych w grupie G7”.

Jednak takie przemyślenie rozgniewało polityków opozycji, działaczy na rzecz ochrony środowiska, przemysłu samochodowego i niektórych parlamentarzystów z Partii Konserwatywnej, co doprowadziło do potencjalnego rozłamu w partii Sunaka.

W lipcu Sunak zatwierdził setki nowych licencji na ropę i gaz na Morzu Północnym u wschodniego wybrzeża Wielkiej Brytanii, co rozgniewało ekologów.

Były premier i zwolennik zera netto Boris Johnson ostrzegł, że „nie możemy teraz zachwiać się ani w żaden sposób stracić naszych ambicji wobec tego kraju”, podczas gdy przewodniczący Konferencji ONZ w sprawie zmian klimatycznych (COP26) i konserwatywny polityk Alok Sharma dodał, że „żadna partia” ten program byłoby zagrożeniem.” „To nie pomaga ekonomicznie ani wyborczo”.

Doniesienia sugerują, że niektórzy parlamentarzyści mogą przygotowywać listy o wotum nieufności w ramach protestu.

„Kompletna farsa”

Posłanka Partii Zielonych Caroline Lucas określiła to posunięcie jako „analfabeta ekonomiczna, historycznie niedokładne i głupie z punktu widzenia ochrony środowiska”, natomiast Ed Miliband, rzecznik Partii Pracy ds. energii, powiedział, że to „kompletna farsa ze strony rządu torysów, który dosłownie nie wie, co to jest”. Robisz to dzień po dniu.” „.

Krytyka przyszła także ze strony branży, a Mike Hawes, dyrektor naczelny Stowarzyszenia Producentów i Handlowców Motoryzacyjnych, stwierdził, że Wielka Brytania powinna być „liderem mobilności o zerowej emisji”, ale rząd potrzebuje „jasnych i spójnych” komunikatów, aby konsumenci mogli chcą przejść na samochody elektryczne.”

„Zamieszanie i niepewność tylko utrudnią ich postęp” – dodał Hawes.

Oburzeni są także działacze na rzecz ochrony środowiska. Rebecca Newsom, szefowa polityki w Greenpeace UK, stwierdziła, że ​​to posunięcie „jedynie przyspieszy nasz malejący wpływ na arenie międzynarodowej”.