Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

13-letni Willis Gibson jako pierwszy ukończył grę w Tetrisa, uruchamiając „ekran prawdziwego zabicia” na poziomie 157.

13-letni Willis Gibson jako pierwszy ukończył grę w Tetrisa, uruchamiając „ekran prawdziwego zabicia” na poziomie 157.

Wbrew utartym od dziesięcioleci przekonaniom o grach, 13-letni Willis Gibson, znany na YouTube jako Blue Scuti, stał się pierwszą osobą, która podbiła klasyczną grę wideo Tetris.

Osiągnięcie końcowe miało miejsce podczas transmisji na żywo, podczas której osiągnął poziom 157, uruchamiając tzw. „ekran prawdziwego zabicia”.

Gibson, weteran gry w Tetrisa, który zaczął grać w wieku 11 lat, zamieścił na swoim kanale YouTube film, w którym uchwycił ten historyczny moment.

Co zaskakujące, ukończenie gry zajęło mu tylko 38 minut, co wywołało zachwyt wśród społeczności Tetris.

Kiedy ekran Gibsona osiągnął poziom 157, w grze Tetris wystąpiły dziwne błędy, a klocki przestały spadać, co oznaczało koniec gry. Gibson opadł z powrotem na krzesło i krzyknął: „Zemdleję, zemdleję, zemdleję”. „Nie czuję palców”.

Poziom 29 Tetrisa miał być „ekranem śmierci”, ponieważ prędkość spadających klocków gwałtownie rośnie. Jednak gracze mogą teraz kontynuować grę powyżej tego poziomu ze względu na zwiększone umiejętności. Ponadto nowe techniki, w tym „hiper-stukanie” i „toczenie”, umożliwiły graczom umieszczanie bloków z niewiarygodną prędkością.

13-letni Willis Gibson, znany na YouTube jako Blue Scuti, jako pierwszy pokonał klasyczną grę wideo Tetris. Zdjęcie: AGAMESCOUTŹródło: dostawca

Gra Tetris, stworzona przez radzieckiego inżyniera Aleksieja Pajitnowa w 1984 rokuzyskała ogromną popularność po wydaniu na Nintendo Entertainment System (NES) i przenośnej konsoli Nintendo Game Boy w 1989 roku.

Gra polega na układaniu spadających klocków w idealne poziome linie przy rosnącej prędkości. Przez lata oddani gracze odkryli różne techniki, w tym hiper-stukanie, aby przechodzić na wyższe poziomy, odkrywając przy tym tajemnicze wzory i kolory.

Jeśli chodzi o „ekran prawdziwego zniszczenia” — gdy gra zawiesza się z powodu nieefektywnego kodowania — początkowo sądzono, że jest on poza zasięgiem ludzi. W 2021 roku program sztucznej inteligencji o nazwie StackRabbit, stworzony przez programistę Grega Cannona, zdołał przekroczyć poziom 237, na którym gra ostatecznie się zawiesiła.

READ  Mój słodko-gorzki powrót do Azeroth w „World of Warcraft: Dragonflight”
Przed przełomowym wyczynem Gibsona gracze wierzyli, że grę można grać tylko do 29. poziomu. Obraz: YouTubeŹródło: dostawca

Osiągnięcie Gibsona podważa powszechne przekonanie, że tylko sztuczna inteligencja może uzyskać dostęp do prawdziwego ekranu zabijania.

Społeczność Tetrisa badała błąd związany z ekranem zabijania i odkryła, że ​​można w niego grać przed osiągnięciem poziomu 237.

Gibson osiągnął wynik 157, ustanawiając nowe rekordy świata w zakresie wyniku ogólnego, par, linii i 19 wyników.

Komentując swój nieoczekiwany wyczyn, Gibson podzielił się na swoim kanale YouTube: „Kiedy zaczynałem grać w tę grę, nigdy nie spodziewałem się awarii lub przejścia gry. Ten wyścig był także rekordem świata pod względem ogólnego wyniku, poziomu, linii i wyniku wynoszącego 19 .”

Jego osiągnięcie zostało pochwalone w mediach społecznościowych.

„Działa historia. Gra, która zawsze wygrywa, niezależnie od tego, jak dobry jesteś”, właśnie została pokonana” – napisał jeden z fanów.

„Zakończenie jest jednym z najbardziej emocjonujących wersów, jakie kiedykolwiek widziałem. Plansza się zapada, a on chwyta ją być może w ostatnim możliwym momencie. „Nie może być lepszego sposobu na osiągnięcie tak ogromnego osiągnięcia, GG Scuti” dodał kolejny.

„Jestem po prostu biernym fanem całej tej społeczności i treści Tetris. Ale fakt, że ten mały bohater stracił ojca kilka tygodni temu, pobił rekordy świata, a następnie bez wahania oddał je wszystkie swojemu ojcu, jest przytłaczający. W pełni zasłużony, i przykro mi z powodu twojej straty” – napisał jeden z fanów. Moje milczenie.