Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

2022 Ford Fiesta ST po liftingu zyskuje cyfrową deskę rozdzielczą, światła LED, większy moment obrotowy, nowe siedzenia

Kieszonkowa rakieta Forda o niewielkich rozmiarach zyskała znaczne ulepszenia technologiczne i skok momentu obrotowego. Ale większe hamulce nie znalazły się na liście ulepszeń – a cena prawdopodobnie wzrośnie.

-0

ten 2022 Ford Fiesta ST Facelift Został ujawniony przed pojawieniem się w australijskich salonach na początku przyszłego roku.

Będzie to prawdopodobnie ostatnia „analogowa” wersja kieszonkowej rakiety Forda przed przejściem na zasilanie elektryczne lub hybrydowe dla następnej generacji.

Zaktualizowany Ford Fiesta ST 2022 otrzyma „matrycowe” reflektory LED (które „zamaskują” inne pojazdy, aby nie oślepiać nadjeżdżających pojazdów), 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, nowe sportowe fotele i amortyzator momentu obrotowego dla 1,5 rtęci. Trzylitrowy turbodoładowany silnik benzynowy.



-0

Podczas gdy moc szczytowa pozostaje niezmieniona (147 kW przy 6000 obr/min), moment obrotowy wzrasta z 290 Nm przy 4500 obr/min, tak jak ma to miejsce obecnie, do 320 Nm od 1600 do 4000 obr/min Z zaktualizowanym formularzem.

Oznacza to, że Ford Fiesta ST 2022 będzie bardziej entuzjastycznie nastawiony do niższych obrotów i prędkości przelotowej, chociaż Ford of Europe twierdzi, że czas 0-100 km/h pozostaje niezmieniony i wynosi 6,5 sekundy. Jedyną opcją pozostaje sześciobiegowa manualna skrzynia biegów.

Ich brak jest oczywisty: brak technologii dopasowywania obrotów, brak modernizacji hamulców i stosunkowo niewielka niedogodność, nadal istnieją przednie czujniki parkowania.

-0

Obecny pakiet hamulców został przejęty z poprzedniej generacji Forda Fiesty ST i chociaż może on wygodnie radzić sobie z codziennymi grindami, hamulce zużywają się szybko, gdy są wykorzystywane do swojego potencjału podczas dni na torze.

Zdjęcia opublikowane przez Forda pokazują zupełnie nowy nos (z logo Ford Performance wygrawerowanym na dolnej wardze), przeprojektowany otwór wlotu powietrza, owal Forda przechodzący w kratkę zamiast maski oraz większe wloty sztucznego powietrza (teraz bez świateł przeciwmgielnych) .



-0

Nowe reflektory LED zapowiadają się na ogromny krok naprzód w porównaniu z reflektorami projekcyjnymi LED z wiązką mijania i halogenowymi reflektorami drogowymi dostępnymi w obecnym Fordzie Fiesta ST w Australii (którego brakowało w opcji modernizacji bi-LED oferowanej w Europie i Wielkiej Brytanii) .

18-calowe felgi aluminiowe zyskują nowy, bardziej agresywny design, chociaż Ford nie zdecydował jeszcze, czy będzie nadal pakować opony Michelin, czy też przejść do nowego dostawcy. Opublikowane do tej pory zdjęcia pokazują markę Michelin na oponach.

Chociaż przednie fotele – które zostały opracowane w firmie, a nie u poprzedniego dostawcy, Recaro – są szersze, Ford twierdzi, że zostały zaprojektowane z myślą o wygodniejszym dopasowaniu.

-0

Mówi się, że tylne światła mają ciemniejszy odcień, chociaż ta zmiana nie jest widoczna na tych zdjęciach.

Oczekuje się, że obecny pakiet zaawansowanych technologii bezpieczeństwa będzie kontynuowany wcześniej, w tym autonomiczne hamowanie awaryjne, rozpoznawanie znaków prędkości, asystenta utrzymania pasa ruchu, ostrzeganie o martwym polu i ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu.



-0

Oczekuje się jednak, że ceny nieznacznie wzrosną ze względu na zmiany techniczne (nowe reflektory LED, 12,3-calowy zestaw wskaźników, nowy projekt kół, nowe siedzenia).

Obecny Ford Fiesta ST z 2021 r. kosztuje 32 290 USD plus koszty drogowe i jest dostępny tylko w wersji pięciodrzwiowej w Australii, w porównaniu z trzy- i pięciodrzwiowymi wersjami nadwozia w Europie.

Joshua Dowling

Joshua Dowling jest dziennikarzem motoryzacyjnym od ponad 20 lat, większość tego czasu spędza pracując dla Sydney Morning Herald (jako redaktor motoryzacyjny i jeden z pierwszych członków zespołu Drive) oraz News Corp Australia. Dołączył do CarAdvice/Drive pod koniec 2018 r. i od 10 lat jest jednym ze światowych sędziów motoryzacyjnych.

Przeczytaj więcej o Joshua Dowlingu