Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Recenzja Citroen C4 2022: Klasa i komfort w cenie

Recenzja Citroen C4 2022: Klasa i komfort w cenie

Najnowszy pojazd z Europy wnosi nowy poziom komfortu do segmentu małych SUV-ów, ale ma też swoje wady.

Citroen sprzedał w zeszłym roku tylko 175 nowych samochodów. Wydaje się, że egzotyka marki nie jest wystarczająco przekonująca w obliczu potężnych i zazwyczaj tańszych konkurentów.

Wprowadzony na rynek w jednym, doskonale wyposażonym blasku, nowy kompaktowy crossover C4 Citroena jest gotowy dla naszej rodziny testerów.

Pierwsze wrażenia

Oko: Twoje francuskie dziedzictwo oznacza, że ​​kochasz Citroeny. Wyobrażam sobie, że twój szkolny parking był pełen 2CV, DS Cabriolet i wózków H sprzedających rogaliki?

Dżule: Oczywiście, że tak. I zgodnie z twoimi starymi stereotypami, podczas żucia czosnku nosiliśmy naszyjniki z cebulą.

jaOko: Tak myślałem. Co sądzisz o nowym C4 większości francuskich marek?

Dżule: Uwielbiam to, że nie zrozumiesz tego źle za nic innego, ale jest trochę zawiły, kanciasty i nieelegancki.

Oko: Uwielbiam smukłe światła, elegancki znaczek z podwójną jodełką i spadzisty dach z tyłu. Jej zad opisałbym raczej jako ruchliwy niż piękny.

Dżule: Wysokość jazdy i plastikowe części nadwozia oznaczają, że kwalifikuje się do SUV-a premium, jaki sobie wyobrażam?

Oko: Naturalnie. Jest wysokiej klasy, ale drogi za 42 000 USD. Podobne pieniądze kupuje Hyundai Kona Highlander SUV, Mazda CX-30 G20 Astina, Toyota C-HR Cuba Hybrid czy Skoda Kamik Monte Carlo.

przestrzeń życiowa

Dżule: Wnętrze nie jest ogromne, ale skórzane fotele są pięknie wygodne, a kabina fantastycznie seksowna.

Oko: Będąc Citroenem, wymieńmy tutaj bardziej niezwykłe rzeczy.

Dżule: OK. Płaska i płaska dolna kierownica; Fotel kierowcy jest elektrycznie regulowany w czterech kierunkach, ale nie do tyłu i do przodu, i chociaż jest tam przepastny schowek na telefony, nie mogę zmieścić filiżanki kawy na stojaku. Dlaczego?

Oko: Zmieści się puszka Perriera lub mała francuska kawa, ale nie kawa serwo na wynos. Moją ulubioną anomalią jest metalowa przekładnia „e-Toggle”, która nagrzewa się latem i pali palec; Przypadkowe paski tkaniny na drzwi i belkę tylnej szyby wpływają na widoczność.

READ  Kapitan Kirk ze Star Trek wylatuje w kosmos na pokładzie statku Blue Origin Jeffa Bezosa

Dżule: Dobre rzeczy to ładny 10-calowy ekran, Apple CarPlay/Android Auto i podgrzewane przednie fotele z masażem kierowcy. Klimatyzacja dwustrefowa jest szybsza w obsłudze i bardziej efektywna niż jakakolwiek, z której kiedykolwiek korzystałem.

Oko: W ostatnich Citroenach kierowcy musieli regulować klimatyzację za pomocą ekranu, ale C4 ma fizyczne pokrętła, które są łatwe w użyciu i szybkie w użyciu.

Dżule: Przed pasażerem znajduje się wysuwana tacka na iPada oraz solidna podstawka do jej zabezpieczenia. Możesz teraz wyciszyć sterownik podczas gry na tablecie.

Oko: Jest połączenie twardego i miękkiego plastiku, ale ogólnie punkty dotykowe wyglądają bardzo stylowo.

Podróż

Dżule: Francuzi dobrze radzą sobie z pluszowymi siedzeniami.

Oko: Prawdziwe. Fotele C4 mają 15 mm pianki powierzchniowej, która zapewnia efekt amortyzacji. Sprawia, że ​​dojazdy są jak kanapa.

Dżule: Silnik wydaje bardzo chrapliwy dźwięk, ale nie jest wspomagany dużym zoomem.

Oko: Jest to niewielki, trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o mocy 114 kW i 240 Nm. Myślę, że to świetny silnik, ale ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów staje się niestabilna i błyszczy od gładkiego, dopracowanego silnika.

Dżule: O mój Boże, to takie wygodne. Czasami wydaje się unosić wzdłuż drogi, zwłaszcza autostrady.

Oko: Dużo akcji zawieszenia oznacza, że ​​wyboje można łatwo usunąć, ale kompromis jest ogromną pomocą przy przechylaniu się nadwozia, jeśli jesteś entuzjastycznie nastawiony do zakrętów i rond.

Dżule: Czego większość użytkowników nie robi. Po prostu wypłyń w chmurę szczęścia.

Oko: Zgoda. System audio pięknie pompuje i jest przyjazny wyświetlacz head-up, ale cyfrowa deska rozdzielcza jest mała i strasznie niemożliwa do dostosowania.

zakupy

Dżule: Stojak C4 wystarczy na wymyślny pasaż zakupowy, ale nie kupuj za dużo. Boot zajmuje się tygodniowym sklepem, ale niewiele więcej.

Oko: Przynajmniej załadunek jest łatwy dzięki szerokiej tylnej klapie. Kamera 360 stopni 360 stopni zatrzymuje nierówności parkingowe.

READ  Rezydencja za 9,5 miliona dolarów, która „zszokowała stado” Exclusive Brethren, jest wystawiona na sprzedaż

Dżule: Być może, ale nie jest to do końca jasne. Obraz z kamery jest bardzo mały na gigantycznym ekranie informacyjno-rozrywkowym.

Niedzielny bieg

Oko: Z ręczną skrzynią biegów mogę sprawić, by trzy małe cylindry zaśpiewały. Zwiększyłoby to przyjemność z jazdy.

Dżule: Pragnienia skrzyni biegów są tak stare, jak francuskie stereotypy. Są łopatki do zmiany biegów, panie Control Freak.

jaOko: Pomagają. Używałem go stale, ponieważ samochód zawsze był bardzo chętny do zmiany. Chcę usłyszeć obroty silnika! Czuje się lekki i przyjemny na krętych drogach, ale sterowanie wymaga więcej refleksu, aby było naprawdę zabawne.

rodzina

Dżule: Tylne siedzenia nie są ogromne, a spadzisty dach i małe okna nie pomagają.

Oko: Ale to nie jest złe jak na mały SUV. W przeciwieństwie do niektórych innych, masz tylne otwory wentylacyjne i porty USB do ładowania.

Dżule: Jak jest bezpieczeństwo?

Oko: Fajnie jest mieć monitorowanie martwego pola, asystenta pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych i kontrolę stabilności radaru, ale nie ma ostrzeżenia o ruchu poprzecznym z tyłu. Ma tylko cztery gwiazdki, ale podlega to bardziej rygorystycznym nowym zasadom. Żadna centralna poduszka powietrzna nie szkodzi wynikowi C4.

Dżule: Spodziewałem się więcej po naszym zużyciu paliwa 6,8 l/100 km, zwłaszcza że potrzebujemy benzyny bezołowiowej 95. Francuskie mini samochody są zazwyczaj bardziej ekonomiczne.

Oko: Cóż, jego silniki wysokoprężne. Z usługami o wartości 2484 USD przez pięć lat, nie jest to najlepszy mały SUV dla budżetu rodzinnego.

osąd

Dżule: C4 ma stylową i wygodną kabinę, więc byłbym z niego więcej niż zadowolony, ale nie mogę zignorować jego bardzo twardych konkurentów za 40 tysięcy dolarów.

Oko: Jest dobrze wyposażony, oszałamiający i niewiarygodnie wygodny, ale w tej cenie walczy z przewagą przeciwników.

READ  Europa wybiera australijskich górników do zastąpienia rosyjskich dostaw