Najnowszy pojazd z Europy wnosi nowy poziom komfortu do segmentu małych SUV-ów, ale ma też swoje wady.
Citroen sprzedał w zeszłym roku tylko 175 nowych samochodów. Wydaje się, że egzotyka marki nie jest wystarczająco przekonująca w obliczu potężnych i zazwyczaj tańszych konkurentów.
Wprowadzony na rynek w jednym, doskonale wyposażonym blasku, nowy kompaktowy crossover C4 Citroena jest gotowy dla naszej rodziny testerów.
Pierwsze wrażenia
Oko: Twoje francuskie dziedzictwo oznacza, że kochasz Citroeny. Wyobrażam sobie, że twój szkolny parking był pełen 2CV, DS Cabriolet i wózków H sprzedających rogaliki?
Dżule: Oczywiście, że tak. I zgodnie z twoimi starymi stereotypami, podczas żucia czosnku nosiliśmy naszyjniki z cebulą.
jaOko: Tak myślałem. Co sądzisz o nowym C4 większości francuskich marek?
Dżule: Uwielbiam to, że nie zrozumiesz tego źle za nic innego, ale jest trochę zawiły, kanciasty i nieelegancki.
Oko: Uwielbiam smukłe światła, elegancki znaczek z podwójną jodełką i spadzisty dach z tyłu. Jej zad opisałbym raczej jako ruchliwy niż piękny.
Dżule: Wysokość jazdy i plastikowe części nadwozia oznaczają, że kwalifikuje się do SUV-a premium, jaki sobie wyobrażam?
Oko: Naturalnie. Jest wysokiej klasy, ale drogi za 42 000 USD. Podobne pieniądze kupuje Hyundai Kona Highlander SUV, Mazda CX-30 G20 Astina, Toyota C-HR Cuba Hybrid czy Skoda Kamik Monte Carlo.
przestrzeń życiowa
Dżule: Wnętrze nie jest ogromne, ale skórzane fotele są pięknie wygodne, a kabina fantastycznie seksowna.
Oko: Będąc Citroenem, wymieńmy tutaj bardziej niezwykłe rzeczy.
Dżule: OK. Płaska i płaska dolna kierownica; Fotel kierowcy jest elektrycznie regulowany w czterech kierunkach, ale nie do tyłu i do przodu, i chociaż jest tam przepastny schowek na telefony, nie mogę zmieścić filiżanki kawy na stojaku. Dlaczego?
Oko: Zmieści się puszka Perriera lub mała francuska kawa, ale nie kawa serwo na wynos. Moją ulubioną anomalią jest metalowa przekładnia „e-Toggle”, która nagrzewa się latem i pali palec; Przypadkowe paski tkaniny na drzwi i belkę tylnej szyby wpływają na widoczność.
Dżule: Dobre rzeczy to ładny 10-calowy ekran, Apple CarPlay/Android Auto i podgrzewane przednie fotele z masażem kierowcy. Klimatyzacja dwustrefowa jest szybsza w obsłudze i bardziej efektywna niż jakakolwiek, z której kiedykolwiek korzystałem.
Oko: W ostatnich Citroenach kierowcy musieli regulować klimatyzację za pomocą ekranu, ale C4 ma fizyczne pokrętła, które są łatwe w użyciu i szybkie w użyciu.
Dżule: Przed pasażerem znajduje się wysuwana tacka na iPada oraz solidna podstawka do jej zabezpieczenia. Możesz teraz wyciszyć sterownik podczas gry na tablecie.
Oko: Jest połączenie twardego i miękkiego plastiku, ale ogólnie punkty dotykowe wyglądają bardzo stylowo.
Podróż
Dżule: Francuzi dobrze radzą sobie z pluszowymi siedzeniami.
Oko: Prawdziwe. Fotele C4 mają 15 mm pianki powierzchniowej, która zapewnia efekt amortyzacji. Sprawia, że dojazdy są jak kanapa.
Dżule: Silnik wydaje bardzo chrapliwy dźwięk, ale nie jest wspomagany dużym zoomem.
Oko: Jest to niewielki, trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o mocy 114 kW i 240 Nm. Myślę, że to świetny silnik, ale ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów staje się niestabilna i błyszczy od gładkiego, dopracowanego silnika.
Dżule: O mój Boże, to takie wygodne. Czasami wydaje się unosić wzdłuż drogi, zwłaszcza autostrady.
Oko: Dużo akcji zawieszenia oznacza, że wyboje można łatwo usunąć, ale kompromis jest ogromną pomocą przy przechylaniu się nadwozia, jeśli jesteś entuzjastycznie nastawiony do zakrętów i rond.
Dżule: Czego większość użytkowników nie robi. Po prostu wypłyń w chmurę szczęścia.
Oko: Zgoda. System audio pięknie pompuje i jest przyjazny wyświetlacz head-up, ale cyfrowa deska rozdzielcza jest mała i strasznie niemożliwa do dostosowania.
zakupy
Dżule: Stojak C4 wystarczy na wymyślny pasaż zakupowy, ale nie kupuj za dużo. Boot zajmuje się tygodniowym sklepem, ale niewiele więcej.
Oko: Przynajmniej załadunek jest łatwy dzięki szerokiej tylnej klapie. Kamera 360 stopni 360 stopni zatrzymuje nierówności parkingowe.
Dżule: Być może, ale nie jest to do końca jasne. Obraz z kamery jest bardzo mały na gigantycznym ekranie informacyjno-rozrywkowym.
Niedzielny bieg
Oko: Z ręczną skrzynią biegów mogę sprawić, by trzy małe cylindry zaśpiewały. Zwiększyłoby to przyjemność z jazdy.
Dżule: Pragnienia skrzyni biegów są tak stare, jak francuskie stereotypy. Są łopatki do zmiany biegów, panie Control Freak.
jaOko: Pomagają. Używałem go stale, ponieważ samochód zawsze był bardzo chętny do zmiany. Chcę usłyszeć obroty silnika! Czuje się lekki i przyjemny na krętych drogach, ale sterowanie wymaga więcej refleksu, aby było naprawdę zabawne.
rodzina
Dżule: Tylne siedzenia nie są ogromne, a spadzisty dach i małe okna nie pomagają.
Oko: Ale to nie jest złe jak na mały SUV. W przeciwieństwie do niektórych innych, masz tylne otwory wentylacyjne i porty USB do ładowania.
Dżule: Jak jest bezpieczeństwo?
Oko: Fajnie jest mieć monitorowanie martwego pola, asystenta pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych i kontrolę stabilności radaru, ale nie ma ostrzeżenia o ruchu poprzecznym z tyłu. Ma tylko cztery gwiazdki, ale podlega to bardziej rygorystycznym nowym zasadom. Żadna centralna poduszka powietrzna nie szkodzi wynikowi C4.
Dżule: Spodziewałem się więcej po naszym zużyciu paliwa 6,8 l/100 km, zwłaszcza że potrzebujemy benzyny bezołowiowej 95. Francuskie mini samochody są zazwyczaj bardziej ekonomiczne.
Oko: Cóż, jego silniki wysokoprężne. Z usługami o wartości 2484 USD przez pięć lat, nie jest to najlepszy mały SUV dla budżetu rodzinnego.
osąd
Dżule: C4 ma stylową i wygodną kabinę, więc byłbym z niego więcej niż zadowolony, ale nie mogę zignorować jego bardzo twardych konkurentów za 40 tysięcy dolarów.
Oko: Jest dobrze wyposażony, oszałamiający i niewiarygodnie wygodny, ale w tej cenie walczy z przewagą przeciwników.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Anzac Day 2024: Kompletny przewodnik po godzinach otwarcia supermarketów Coles, Woolworths, ALDI i IGA
Rynek pracy w Polsce jest w dalszym ciągu napięty Stabilizuje
Znaczący rozwój nastąpił po znalezieniu stopy myszy w ustach małego dziecka