Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Recenzja Citroen C4 2022: Klasa i komfort w cenie

Recenzja Citroen C4 2022: Klasa i komfort w cenie

Najnowszy pojazd z Europy wnosi nowy poziom komfortu do segmentu małych SUV-ów, ale ma też swoje wady.

Citroen sprzedał w zeszłym roku tylko 175 nowych samochodów. Wydaje się, że egzotyka marki nie jest wystarczająco przekonująca w obliczu potężnych i zazwyczaj tańszych konkurentów.

Wprowadzony na rynek w jednym, doskonale wyposażonym blasku, nowy kompaktowy crossover C4 Citroena jest gotowy dla naszej rodziny testerów.

Pierwsze wrażenia

Oko: Twoje francuskie dziedzictwo oznacza, że ​​kochasz Citroeny. Wyobrażam sobie, że twój szkolny parking był pełen 2CV, DS Cabriolet i wózków H sprzedających rogaliki?

Dżule: Oczywiście, że tak. I zgodnie z twoimi starymi stereotypami, podczas żucia czosnku nosiliśmy naszyjniki z cebulą.

jaOko: Tak myślałem. Co sądzisz o nowym C4 większości francuskich marek?

Dżule: Uwielbiam to, że nie zrozumiesz tego źle za nic innego, ale jest trochę zawiły, kanciasty i nieelegancki.

Oko: Uwielbiam smukłe światła, elegancki znaczek z podwójną jodełką i spadzisty dach z tyłu. Jej zad opisałbym raczej jako ruchliwy niż piękny.

Dżule: Wysokość jazdy i plastikowe części nadwozia oznaczają, że kwalifikuje się do SUV-a premium, jaki sobie wyobrażam?

Oko: Naturalnie. Jest wysokiej klasy, ale drogi za 42 000 USD. Podobne pieniądze kupuje Hyundai Kona Highlander SUV, Mazda CX-30 G20 Astina, Toyota C-HR Cuba Hybrid czy Skoda Kamik Monte Carlo.

przestrzeń życiowa

Dżule: Wnętrze nie jest ogromne, ale skórzane fotele są pięknie wygodne, a kabina fantastycznie seksowna.

Oko: Będąc Citroenem, wymieńmy tutaj bardziej niezwykłe rzeczy.

Dżule: OK. Płaska i płaska dolna kierownica; Fotel kierowcy jest elektrycznie regulowany w czterech kierunkach, ale nie do tyłu i do przodu, i chociaż jest tam przepastny schowek na telefony, nie mogę zmieścić filiżanki kawy na stojaku. Dlaczego?

Oko: Zmieści się puszka Perriera lub mała francuska kawa, ale nie kawa serwo na wynos. Moją ulubioną anomalią jest metalowa przekładnia „e-Toggle”, która nagrzewa się latem i pali palec; Przypadkowe paski tkaniny na drzwi i belkę tylnej szyby wpływają na widoczność.

READ  Szef unijnego przemysłu wzywa do ustawy o czystych technologiach w odpowiedzi na zielone dotacje w USA – POLITICO

Dżule: Dobre rzeczy to ładny 10-calowy ekran, Apple CarPlay/Android Auto i podgrzewane przednie fotele z masażem kierowcy. Klimatyzacja dwustrefowa jest szybsza w obsłudze i bardziej efektywna niż jakakolwiek, z której kiedykolwiek korzystałem.

Oko: W ostatnich Citroenach kierowcy musieli regulować klimatyzację za pomocą ekranu, ale C4 ma fizyczne pokrętła, które są łatwe w użyciu i szybkie w użyciu.

Dżule: Przed pasażerem znajduje się wysuwana tacka na iPada oraz solidna podstawka do jej zabezpieczenia. Możesz teraz wyciszyć sterownik podczas gry na tablecie.

Oko: Jest połączenie twardego i miękkiego plastiku, ale ogólnie punkty dotykowe wyglądają bardzo stylowo.

Podróż

Dżule: Francuzi dobrze radzą sobie z pluszowymi siedzeniami.

Oko: Prawdziwe. Fotele C4 mają 15 mm pianki powierzchniowej, która zapewnia efekt amortyzacji. Sprawia, że ​​dojazdy są jak kanapa.

Dżule: Silnik wydaje bardzo chrapliwy dźwięk, ale nie jest wspomagany dużym zoomem.

Oko: Jest to niewielki, trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o mocy 114 kW i 240 Nm. Myślę, że to świetny silnik, ale ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów staje się niestabilna i błyszczy od gładkiego, dopracowanego silnika.

Dżule: O mój Boże, to takie wygodne. Czasami wydaje się unosić wzdłuż drogi, zwłaszcza autostrady.

Oko: Dużo akcji zawieszenia oznacza, że ​​wyboje można łatwo usunąć, ale kompromis jest ogromną pomocą przy przechylaniu się nadwozia, jeśli jesteś entuzjastycznie nastawiony do zakrętów i rond.

Dżule: Czego większość użytkowników nie robi. Po prostu wypłyń w chmurę szczęścia.

Oko: Zgoda. System audio pięknie pompuje i jest przyjazny wyświetlacz head-up, ale cyfrowa deska rozdzielcza jest mała i strasznie niemożliwa do dostosowania.

zakupy

Dżule: Stojak C4 wystarczy na wymyślny pasaż zakupowy, ale nie kupuj za dużo. Boot zajmuje się tygodniowym sklepem, ale niewiele więcej.

Oko: Przynajmniej załadunek jest łatwy dzięki szerokiej tylnej klapie. Kamera 360 stopni 360 stopni zatrzymuje nierówności parkingowe.

READ  Rourke Enterprises popada w ruinę administracyjną z powodu zadłużenia w wysokości 29,7 mln dolarów

Dżule: Być może, ale nie jest to do końca jasne. Obraz z kamery jest bardzo mały na gigantycznym ekranie informacyjno-rozrywkowym.

Niedzielny bieg

Oko: Z ręczną skrzynią biegów mogę sprawić, by trzy małe cylindry zaśpiewały. Zwiększyłoby to przyjemność z jazdy.

Dżule: Pragnienia skrzyni biegów są tak stare, jak francuskie stereotypy. Są łopatki do zmiany biegów, panie Control Freak.

jaOko: Pomagają. Używałem go stale, ponieważ samochód zawsze był bardzo chętny do zmiany. Chcę usłyszeć obroty silnika! Czuje się lekki i przyjemny na krętych drogach, ale sterowanie wymaga więcej refleksu, aby było naprawdę zabawne.

rodzina

Dżule: Tylne siedzenia nie są ogromne, a spadzisty dach i małe okna nie pomagają.

Oko: Ale to nie jest złe jak na mały SUV. W przeciwieństwie do niektórych innych, masz tylne otwory wentylacyjne i porty USB do ładowania.

Dżule: Jak jest bezpieczeństwo?

Oko: Fajnie jest mieć monitorowanie martwego pola, asystenta pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych i kontrolę stabilności radaru, ale nie ma ostrzeżenia o ruchu poprzecznym z tyłu. Ma tylko cztery gwiazdki, ale podlega to bardziej rygorystycznym nowym zasadom. Żadna centralna poduszka powietrzna nie szkodzi wynikowi C4.

Dżule: Spodziewałem się więcej po naszym zużyciu paliwa 6,8 l/100 km, zwłaszcza że potrzebujemy benzyny bezołowiowej 95. Francuskie mini samochody są zazwyczaj bardziej ekonomiczne.

Oko: Cóż, jego silniki wysokoprężne. Z usługami o wartości 2484 USD przez pięć lat, nie jest to najlepszy mały SUV dla budżetu rodzinnego.

osąd

Dżule: C4 ma stylową i wygodną kabinę, więc byłbym z niego więcej niż zadowolony, ale nie mogę zignorować jego bardzo twardych konkurentów za 40 tysięcy dolarów.

Oko: Jest dobrze wyposażony, oszałamiający i niewiarygodnie wygodny, ale w tej cenie walczy z przewagą przeciwników.

READ  Nowe ciastka Mac & Cheese Crispbakes firmy Aldi wywołują szał wśród kupujących