Pozornie, Michael i Matthias Roach, niemieccy bracia stojący za niemieckim modelem, agentem sprzedaży i europejskim dystrybutorem Kinostar, mają niewiele wspólnego z Ronem i Russellem Mile, duetem stojącym za legendarnym zespołem Sparks z Los Angeles, poza związkami rodzeństwa i rodzicami. Z zamiłowaniem do aliteracji po imieniu.
Ale podobnie jak rodzina Maels, Roesches zbudował trwały biznes w branży rozrywkowej, znajdując i obsługując niszowych odbiorców na obrzeżach głównego nurtu. Zamiast o teatralnej muzyce rockowej Sparks, pomyśl o tureckich i polskich filmach, które Kinostar nakręcił na szczyty list przebojów w Europie; występy na żywo rosyjskiej firmy Bolshoi Ballet, która przyciąga wyrafinowaną i oddaną publiczność do kin w Niemczech, Austrii i Portugalii; Albo filmy klasy B w reżyserii Uwe Bolla, które Kinostar sprzedaje na całym świecie.
Podobnie jak Sparks, bracia Roach odnieśli sukces, wykorzystując swoje indywidualne atuty. Michael jest czarującym Kinostarem, który podróżuje do Los Angeles, Cannes i Stambułu, aby nawiązać kontakty z talentami i założyć nowy biznes. Matthias – Ron Mail do swojego brata Russella – jest człowiekiem na zapleczu, najszczęśliwszym chrupaniem liczb w arkuszu kalkulacyjnym w biurze Kinostar w swoim domu w Stuttgarcie.
„Michael jest zdecydowanie typem osoby, która jest innowacyjna, jest bardziej otwarta na nowe pomysły i jest typem osoby” – mówi Matthias. „Wolałbym być z dala od światła reflektorów, na zapleczu, upewniając się, że sklep nadal działa”.
Jego brat Michael kontratakuje: „Matthias ma jeden z najmądrzejszych analitycznych umysłów, jakie znam. To on potrafi zachować każdy najmniejszy szczegół w głowie i analizować stronę finansową, gdzie, szczerze mówiąc, jestem beznadziejny. Chcielibyśmy to powiedzieć Jestem ministrem spraw zagranicznych, a Matthias ministrem finansów”.
Michael zauważa, że obaj byli „wielkimi fanami kina”, zanim zabrali się do pracy. Michael zaczął pisać scenariusze na studiach i pracował jako dziennikarz filmowy, aby „opłacić rachunki”. Artykuł w regionalnej gazecie – spojrzenie na Scala, dwusalowe kino z lat 50. w Neckarsulm (26 000 mieszkańców) – zmienił się, gdy właściciel zauważył, że ma kłopoty finansowe i planuje je zamknąć. „To było bardzo piękne kino, ze starymi płytami pieniężnymi i czcionką z lat 50. na znaku” – wspomina. „Pomyślałem: „Nie możesz tego zamknąć. „Powiedziałem mu, że może mój brat i ja możemy mu pomóc”.
The Roesches zdominowali skład Scali i zaprogramowali swoich faworytów: Pulp FictionI bracia bluesowiI Od zmierzchu do śwituI Łowca ostrzy. „To było przed boomem na DVD i ludzie głodowali z tego powodu” — mówi Matthias. „Przybyli tłumnie. W ciągu zaledwie dwóch do trzech lat przeszliśmy od sprzedaży biletów z 6000 rocznie do ponad 43 000. „
Bracia skopiowali to podejście w innych kinach, znaleźli teatry w odległych miejscach (Heilbronn, Bretten, Mosbach) z niedocenianą publicznością i złożyli kolekcję filmów, których nie mogli zobaczyć nigdzie indziej.
W tym samym czasie Michael zagłębiał się w produkcję i sprzedaż. Wszystko zaczęło się od przypadkowego spotkania z wkrótce niesławnym niemieckim reżyserem Uwe Ballem.
„Siedziałem na imprezie na Festiwalu Filmowym w Berlinie, a za mną rozmawiał facet, głośno, żeby wszyscy tutaj mogli, mówiąc, że nakręcił film – nie mniej niż 35 mm – który był lepszy niż ktokolwiek pamięta Michaela”. rozmawiać z nim. Obróciłem się. I był Oi.”
Paul właśnie skończył swój pierwszy film – kompilację szkiców komiksowych Niemiecki smażony film. On i Michael szybko zaczęli pracować razem i postanowili razem wejść do biznesu.
Po tym, jak został okradziony przez nieoficjalnych agentów sprzedaży podczas jego pierwszych dwóch wspólnych projektów – „firma handlowa dosłownie ukradła wszystkie pieniądze”, mówi Michael – postanowił zająć się globalną sprzedażą wewnętrznie.
Oprócz sprzedaży Michael wyprodukował wiele najpopularniejszych filmów Paula, w tym 2005 niebieski deszcz Z Benem Kingsleyem i 2007 W imię króla: opowieść o oblężeniu lochówW roli głównej Jason Statham. Michael wziął nawet na siebie zadania skryptowe w grze wideo Boll . z 2005 roku sam w ciemności Z Christianem Slaterem i Tarą Reid w 2008 roku Far cryW roli głównej Tila Schweigera.
Chociaż krytycy nie zawsze byli mili — nagrody Złotej Maliny przyznały Bollowi rzadkie najgorsze osiągnięcie w karierze w 2009 roku — niemiecki reżyser dobrze poradził sobie z Kinostarem. W imię króla Sprzedana do ponad 150 terytoriów na całym świecie, firma osiągnęła imponujące wyniki sprzedaży swoich nowszych tytułów Boll, w tym szał (2009), z udziałem Brendana Fletchera i Atak na Wall Street (2013) z Dominikiem Purcellem.
Jeśli chodzi o dystrybucję, Kinostar powoli budował swoją markę dzięki eklektycznej mieszance tytułów artystycznych (film Philip Groening 2000 kocham pieniądze kochanie), dokument (2005 .) Prawdziwy brud na ojca Johna) i taryfy typu B-movie, dużo tego – hipokryzja (2000), nasionko (2006) lub pocztowy (2007) – reżyseria Paul.
Ale kolejne nieoczekiwane spotkanie, tym razem na amerykańskim rynku filmowym 2007, skierowało Kinostar w nowym kierunku. Firma właśnie sfinalizowała turecką umowę na W imię króla Z wiodącym dystrybutorem Özen Film. Michael siedział w biurze sprzedaży Kinostar w hotelu Loews, kiedy wszedł dyrektor generalny Ozen, Mehmet Suyarslan.
„Słyszał od swoich kolegów z klasy, jaki jest wspaniały W imię króla To był zwiastun, więc przyszedł go zobaczyć: „Michael wspomina. Rozmawialiśmy i powiedział, czy nie masz firmy dystrybucyjnej w Niemczech? Szukamy nowego partnera do naszych tureckich filmów”.
Rodzina Roachów wiedziała, że w Niemczech tureckie filmy mają ogromną publiczność – Turcy stanowią największą mniejszość etniczną w Niemczech, a nawet 7 milionów Niemców twierdzi, że ma tureckie dziedzictwo – ale w dużej mierze nie zostało to wykorzystane. „W tamtym czasie niewielu właścicieli teatrów, nawet tych największych, wierzyło w potencjał tureckiej publiczności” – mówi Michael.
Ale Kinostar to zrobił. Podpisując kontrakt z Özen Film, firma rozpoczęła kręcenie tytułów studyjnych w Niemczech i zdobyła złoto w drugim filmie: Rajab Efdikszeroko zakrojony film komediowy z Shahanem Gokpakarem w roli tytułowego bohatera, pełnym kęsów i zatłoczonym taksówkarzem. Rajab Efdik Zarobił ponad 3 miliony dolarów w Niemczech i wyprodukował pięć kolejnych udanych sequeli (Rajab Evdik 7 Obecnie w biznesie).
„Kinostar nie był pierwszym, który zaatakował turecką publiczność, ale są w tym lepsi niż ktokolwiek inny” – mówi Oliver Fock, dyrektor zarządzający Cinestar, jednej z wiodących niemieckich grup teatralnych multicastowych. „Naprawdę znają swoją publiczność i wiedzą, jak wprowadzić ich do kin”.
The Roesches wiedzieli też, jak zadowolić twórców: dbając o to, by w pełni wykorzystali sukces swoich filmów.
„Klasyczny model dla dystrybutorów to płacenie dużej minimalnej gwarancji, a jeśli film jest dobry, dystrybutor zyskuje nieproporcjonalnie.Reżyser dostaje minimalną gwarancję [MG], ale nie ma udziału w sukcesie ”- mówi Michael. „Jeśli film jest porażką, to jest na odwrót. Filmowiec dostaje MG, ale dystrybutor zostaje z torbą. To nie miało dla nas sensu. Robimy nasze transakcje tam, gdzie nie płacimy lub MG jest bardzo niskie, ale kiedy film odnosi sukces, producenci otrzymują lwią część zysków”.
Paul zauważa: „Jeśli masz umowę z Kinostarem, możesz na niego liczyć. Są całkowicie wiarygodni. To rzadkie zjawisko w tym biznesie”.
Od tego czasu Kinostar wyszedł poza Niemcy i jest wiodącym dystrybutorem tureckiej żywności w Europie.
Turecka diaspora wyszła silna we wszystkim od epickiej epoki Podbój 1453 (2012) do dramatu więziennego Cud w komórce numer 7 (2019), turecka adaptacja koreańskiego filmu z 2013 roku o tej samej nazwie.
I to nie tylko filmy tureckie. Kinostar jest również wyłącznym międzynarodowym dystrybutorem polskiego bohatera kasowego Patricka Vegi (pitbullI kobiety mafii), której intensywne filmy kryminalne i akcji odniosły szczególny sukces w Wielkiej Brytanii
„W Anglii jest wielu Polaków, którzy niedawno wyjechali z Polski i brakuje im polskich treści” – powiedział Vega. THR E-mailem. „Wiele moich produktów znalazło się w pierwszej piątce w Wielkiej Brytanii, Kinostar umożliwił dotarcie do tak szerokiego grona odbiorców”.
Po drugiej stronie spektrum Kinostar jest również wyłącznym dystrybutorem – w Niemczech, Austrii i Portugalii – Pathé Live, które dostarcza widzom kinowym sztuki piękne, operowe i baletowe, często w formie występów na żywo.
„To bardzo wyjątkowa publiczność i bardzo różni się od przeciętnej publiczności filmowej. Marketing, podejście musi być bardzo szczegółowe. Kinostar zawsze to dostrzegał” – zauważa Raphael Lemy, dyrektor ds. międzynarodowej sprzedaży w Pathé Live.
Kinostar jest drugim co do wielkości dystrybutorem w Niemczech w segmencie wydarzeń na żywo, dzięki transmisji na żywo Pathé Live Baletu Bolszoj w Moskwie (który firma tymczasowo przerwała po inwazji Rosji na Ukrainę). Kinostar Show 2014 dla Orzechówka W samych Niemczech zarobił 1,14 miliona dolarów.
„W końcu wszystko sprowadza się do stworzenia wydarzenia” – mówi Michael. Dla studia, Spider-Mana czy Jamesa Bonda, ale dla naszych fanów, nowość Rajab Efdik, nowy balet Patricka Vegi, Balet Bolszoj, to po prostu wielka sprawa. Wiemy, że nie możemy konkurować z dużymi studiami, ale w naszych niszowych obszarach możemy zdominować rynek”.
Kasa, balet i kule: historia sukcesu Kinostar
ze wszystkim od Orzechówka W polskich eposach kryminalnych bracia Roach wiedzą, jak dać masom to, czego chcą. Oto kilka przykładów.
Zabij ich
Epicka praca w 2007 roku W imię króla: opowieść o oblężeniu lochówZ udziałem Jasona Stathama i wyreżyserowanym przez Uwe Bolla, nadal jest najbardziej udanym tytułem sprzedaży międzynarodowej Kinostar, sprzedawanym w ponad 150 krajach na całym świecie.
SZAŁ WENTYLATORA
Kinostar szybko wykorzystał szaleństwo K-popu. film imprezowy BTS – Kochaj siebie Sprzedał ponad 48 000 biletów w Niemczech, na łączną kwotę blisko 500 000 USD.
Kasa Bolszoj
Przed zaprzestaniem występów na żywo Baletu Bolszoj w odpowiedzi na rosyjską inwazję na Ukrainę Kinostar był drugim co do wielkości dystrybutorem przedstawień klasycznych (po Metropolitan Opera). Pokaż 2014 Orzechówka W samych Niemczech zarobił 1,14 miliona dolarów.
MÓWISZ PO POLSKU?
Jako wyłączny międzynarodowy dystrybutor polskiego bohatera kasowego Patricka Vegi, Kinostar regularnie ogląda brytyjskie listy przebojów thrillerów kryminalnych i dramatów kryminalnych o korupcji. Petla (2020) otwarty pod numerem 9.
Wyobraź sobie miazgę I Lista Schindlera
Kinostar kupił swój pierwszy teatr w 1997 roku, w spokojnym południowoniemieckim mieście Heilbronn. Klasyka programowania uwielbienia (Pulp FictionI Łowca ostrzyi filmy studyjnePark JurajskiI Lista Schindlera), w ciągu trzech lat siedmiokrotnie zwiększyła frekwencję.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Polski Instytut Sztuki Filmowej powołuje nowego prezesa po dymisji Radosława Śmijewskiego
Joanna Lisowska – droga do sławy na polskiej scenie
Ogłoszono tytuły Dni Polskich na rok 2024