Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Proces odzyskiwania słabnącego samolotu trwa na lotnisku Rockhampton, pięć dni po tym, jak zatonął w miękkim podłożu

Chwiejący się samolot QantasLink nadal przyprawia o ból głowy personel pokładowy na lotnisku Rockhampton pięć dni po tym, jak zatrzymał się w taksówce.

Rzecznik Qantas powiedział, że lot QF1798, lecący do Rockhampton z Brisbane, wylądował normalnie w poniedziałek wieczorem.

Rzecznik powiedział, że pilot „nieumyślnie kierował samolotem po miękkim podłożu i podczas podróży z małą prędkością na parking utknął tuż przed halą przylotów”.

Chociaż zespół inżynierów linii lotniczej poczynił postępy w tym, co określa jako „delikatny” proces, samolot nadal utknął.

Rzecznik powiedział, że odbudowa wymaga specjalistycznego sprzętu, którego obecnie nie ma w Rockhampton.

Qantas nie określił, kiedy samolot zostanie usunięty.

Widok z przodu samolotu z kołami utkniętymi w trawie
Nikt nie został ranny, gdy samolot się potknął i wszyscy pasażerowie mogli zejść po schodach. (ABC Capricornia: Russell Talbot)

przestań krzyczeć

Qantas potwierdził, że prowadzi dochodzenie w sprawie incydentu, podczas gdy Australijskie Biuro Bezpieczeństwa Transportu (ATSB) poinformowało, że gromadzi więcej informacji, aby poinformować o wszelkich decyzjach w sprawie potencjalnego dochodzenia.

Nikt nie został ranny, a klienci zjeżdżali Boeingiem 717 normalnie po schodach, w tym lokalna Gillian Koch z Rockhampton.

„Wylądował znakomicie i cudownie” – powiedział Koch.

„Ale nadal nie wiedzieliśmy, że to jego miejsce. Z pewnością nie stanowiło to problemu, personel był świetny”.

Pani Koch powiedziała, że ​​zdała sobie sprawę, że samolot został przytłoczony, gdy dotarli do drzwi na szczycie schodów, aby wysiąść.

READ  Przedmieścia Sydney, które mogą otworzyć się jako pierwsze, aby wypróbować nową technologię paszportów szczepionkowych

„Szczerze mówiąc” – powiedziała – „śmialiśmy się”.

„Mieliśmy naprawdę ciężki dzień, więc śmialiśmy się, gdy pomyśleliśmy o czymś, co mogło się wydarzyć [wrong]? „

Samolot siedzący na asfalcie otoczony sprzętem
Qantas mówi, że do przemieszczenia samolotu należy sprowadzić specjalny sprzęt z jego większych baz inżynieryjnych.(ABC Capricornia: Katrina Bevan)

Wrażliwy proces odzyskiwania

Neil Hansford, analityk lotniczy i szef Strategic Aviation Solutions, powiedział, że takie sytuacje nie zdarzają się często.

„Ogólnie rzecz biorąc, problem polega na tym, że samoloty mijają koniec pasa startowego” – powiedział.

„W krajach rozwiniętych takie naloty nie zdarzają się zbyt często i nigdy nie słyszałem o czymś takim w Australii w mojej historii lotnictwa”.

Pan Hansford zgodził się, że odzyskanie samolotu w tej sytuacji to delikatna sprawa.

„Prawdopodobnie masz około 50 ton rozłożonych na tych czterech oponach, a koła to połowa tego” – powiedział Hansford.

„Cała waga, waga silników w ogonie, to wszystko jest na szczycie tych kół, które się potknęły”.

Hansford powiedział, że posuwając się do przodu, dobrym pomysłem byłoby wydobycie niewielkiej powierzchni darni, na której utknął samolot, i zastąpienie jej betonem nośnym.

„Zdrowy rozsądek podpowiadałby ci, że trzeba to zrobić, ponieważ znajduje się obok pasa dla taksówek, na którym skręcasz, a samoloty stają się większe” – powiedział.

Skontaktowano się z Radą Regionalną Rockhampton, która jest właścicielem i operatorem lotniska, w celu uzyskania komentarza.

Podczas gdy Qantas powiedział, że pasażerowie powracający do Brisbane w poniedziałek wieczorem doświadczyli niewielkich opóźnień przed podróżą samolotem alternatywnym, ABC rozumie, że zawieszony samolot nie spowodował opóźnień żadnych innych lotów.