Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Proces odzyskiwania słabnącego samolotu trwa na lotnisku Rockhampton, pięć dni po tym, jak zatonął w miękkim podłożu

Chwiejący się samolot QantasLink nadal przyprawia o ból głowy personel pokładowy na lotnisku Rockhampton pięć dni po tym, jak zatrzymał się w taksówce.

Rzecznik Qantas powiedział, że lot QF1798, lecący do Rockhampton z Brisbane, wylądował normalnie w poniedziałek wieczorem.

Rzecznik powiedział, że pilot „nieumyślnie kierował samolotem po miękkim podłożu i podczas podróży z małą prędkością na parking utknął tuż przed halą przylotów”.

Chociaż zespół inżynierów linii lotniczej poczynił postępy w tym, co określa jako „delikatny” proces, samolot nadal utknął.

Rzecznik powiedział, że odbudowa wymaga specjalistycznego sprzętu, którego obecnie nie ma w Rockhampton.

Qantas nie określił, kiedy samolot zostanie usunięty.

Widok z przodu samolotu z kołami utkniętymi w trawie
Nikt nie został ranny, gdy samolot się potknął i wszyscy pasażerowie mogli zejść po schodach. (ABC Capricornia: Russell Talbot)

przestań krzyczeć

Qantas potwierdził, że prowadzi dochodzenie w sprawie incydentu, podczas gdy Australijskie Biuro Bezpieczeństwa Transportu (ATSB) poinformowało, że gromadzi więcej informacji, aby poinformować o wszelkich decyzjach w sprawie potencjalnego dochodzenia.

Nikt nie został ranny, a klienci zjeżdżali Boeingiem 717 normalnie po schodach, w tym lokalna Gillian Koch z Rockhampton.

„Wylądował znakomicie i cudownie” – powiedział Koch.

„Ale nadal nie wiedzieliśmy, że to jego miejsce. Z pewnością nie stanowiło to problemu, personel był świetny”.

Pani Koch powiedziała, że ​​zdała sobie sprawę, że samolot został przytłoczony, gdy dotarli do drzwi na szczycie schodów, aby wysiąść.

READ  Virgin współpracuje z 7-Eleven, aby umożliwić klientom zdobywanie punktów na wygodnych przedmiotach

„Szczerze mówiąc” – powiedziała – „śmialiśmy się”.

„Mieliśmy naprawdę ciężki dzień, więc śmialiśmy się, gdy pomyśleliśmy o czymś, co mogło się wydarzyć [wrong]? „

Samolot siedzący na asfalcie otoczony sprzętem
Qantas mówi, że do przemieszczenia samolotu należy sprowadzić specjalny sprzęt z jego większych baz inżynieryjnych.(ABC Capricornia: Katrina Bevan)

Wrażliwy proces odzyskiwania

Neil Hansford, analityk lotniczy i szef Strategic Aviation Solutions, powiedział, że takie sytuacje nie zdarzają się często.

„Ogólnie rzecz biorąc, problem polega na tym, że samoloty mijają koniec pasa startowego” – powiedział.

„W krajach rozwiniętych takie naloty nie zdarzają się zbyt często i nigdy nie słyszałem o czymś takim w Australii w mojej historii lotnictwa”.

Pan Hansford zgodził się, że odzyskanie samolotu w tej sytuacji to delikatna sprawa.

„Prawdopodobnie masz około 50 ton rozłożonych na tych czterech oponach, a koła to połowa tego” – powiedział Hansford.

„Cała waga, waga silników w ogonie, to wszystko jest na szczycie tych kół, które się potknęły”.

Hansford powiedział, że posuwając się do przodu, dobrym pomysłem byłoby wydobycie niewielkiej powierzchni darni, na której utknął samolot, i zastąpienie jej betonem nośnym.

„Zdrowy rozsądek podpowiadałby ci, że trzeba to zrobić, ponieważ znajduje się obok pasa dla taksówek, na którym skręcasz, a samoloty stają się większe” – powiedział.

Skontaktowano się z Radą Regionalną Rockhampton, która jest właścicielem i operatorem lotniska, w celu uzyskania komentarza.

Podczas gdy Qantas powiedział, że pasażerowie powracający do Brisbane w poniedziałek wieczorem doświadczyli niewielkich opóźnień przed podróżą samolotem alternatywnym, ABC rozumie, że zawieszony samolot nie spowodował opóźnień żadnych innych lotów.