Kmart Polska Ostrzeżono klientów, aby uważali na nowe, wyrafinowane oszustwo wymierzone w entuzjastów frytkownic powietrznych i łowców okazji.
Kilka fałszywych postów na Facebooku krąży obecnie na stronach mediów społecznościowych w Australii, zalecając kupującym zakup frytkownicy Philips 4.1L Air Fryer za jedyne 3 USD.
Obejrzyj film, aby zobaczyć, jak działa oszustwo.
Aby uzyskać więcej wiadomości i filmów dotyczących stylu życia, sprawdź styl życia >>
Posty zawierają fałszywy obraz wyświetlacza frytkownicy w sklepie Kmart z ceną reklamującą niską cenę.
Ten konkretny model frytownicy firmy Philips zwykle kosztuje do 199 USD.
Publikacje twierdziły, że niska cena była spowodowana zamknięciem magazynów firmy za granicą – to nieprawda.
Z powodu zamknięcia ich magazynów z artykułami gospodarstwa domowego w Rosji. Philips robi ogromne rabaty na towary i Philips Air Fryer [is] Jedna z nich, cena promocyjna do 15 sierpnia to tylko 3 dolary” – czytamy w podpisie pod postem oszustwa.
„Pospiesz się, gratis wkrótce się skończy!”
Zaniepokojony klient podzielił się wiadomością o oszustwie na popularnej grupie Kmart na Facebooku i wezwał Australijczyków do zachowania czujności.
Napisała: „Właśnie to widziałem, proszę powiedz przyjaciołom i rodzinie, aby byli ostrożni”.
„Wiem, że wiele osób spojrzy na to zdjęcie i uzna je za mistyfikację, ale jest wiele osób niepełnosprawnych lub starszych, które nie są aż tak inteligentne”.
Niestety niektórzy ujawnili, że dali się nabrać na oszustwo.
Zakochałem się w niej
Jeden powiedział: „Zakochałem się w niej i straciłem 500 dolarów – modlę się, aby inni nie robili tego samego”.
Inny powiedział: „Moja starsza matka zakochała się w niej, wysłała ją do mnie zeszłej nocy. Teraz rozmawiam przez telefon z bankiem, próbując jej pomóc”.
Uważa się, że gdy kupujący zarejestrują się, aby otrzymać frytownicę o wartości 3 USD, oszuści wykorzystują dane swojej karty kredytowej, aby uzyskać więcej nieautoryzowanych płatności.
W niepokojącym rozwoju sytuacji wielu użytkowników mediów społecznościowych publikuje posty na Facebooku jednego z oszustów, zachęcając innych do zawarcia umowy z grupą.
Ktoś powiedział: „Myślałem, że to nie oryginał, trochę podróbka”.
„Ale po wydrukowaniu byłam mile zaskoczona, to oryginał. Radzę wszystkim wziąć udział i poszłam ugotować obiad dla męża!”
W ostatnich miesiącach australijscy konsumenci zostali ostrzeżeni o podobnych oszustwach dotyczących produktów Kmart i ALDI.
W lipcu oszuści celowali Fani Kmart, oferując konsole Nintendo za jedyne 2,95 USD. tygodnie później, Klienci ALDI również padli ofiarą złożonego oszustwa który oferował telewizory LG z płaskim ekranem za darmo.
Tysiące Australijczyków padło ofiarą oszustwa detalicznego, co skłoniło użytkowników mediów społecznościowych do ostrzeżenia.
„To jest oszustwo. To z pewnością bardzo złożone i zamaskowane oszustwo – ale nadal jest to oszustwo” – powiedział jeden z użytkowników Facebooka.
The Scamwatch ACCC Twierdzi, że oszustwa phishingowe – takie jak fałszywy post Kmart na Facebooku – polegają na nakłanianiu konsumentów do myślenia, że mają do czynienia z prawdziwym sprzedawcą.
„Wiadomości phishingowe są zaprojektowane tak, aby wyglądały autentycznie i często kopiują format używany przez organizację, którą oszust udaje reprezentować, w tym ich markę i logo” – czytamy w oświadczeniu.
„Zabiorą ich na fałszywą witrynę, która wygląda jak prawdziwa oferta, ale ma nieco inny adres. Na przykład, jeśli legalna witryna to „www.realbank.com.au”, oszust może użyć adresu takiego jak „www .realbank.com.”
„Jeśli podasz oszustowi swoje dane online lub telefonicznie, wykorzysta je do przeprowadzenia nieuczciwych działań, takich jak używanie kart kredytowych i kradzież pieniędzy”.
Fraud Watch zachęca konsumentów do zgłaszania oszustw tutaj.
Jeśli chcesz zobaczyć tę zawartość, ustaw plik .
Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak używamy plików cookie, zobacz Przewodnik po plikach cookie.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu