Technologia cyfrowa jest bardziej zintegrowana z życiem nastolatków niż kiedykolwiek wcześniej. Większość dowodów wskazuje na związek między wysokim czasem spędzanym przed ekranem a niekorzystnymi skutkami psychologicznymi. Jednym z niepokojących stanów zdrowia psychicznego, w przypadku którego wzrasta korzystanie z ekranów, jest zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne (OCD). Stan obejmuje powtarzające się, niechciane myśli i powtarzające się zachowania, które osoba czuje się zmotywowana do wykonania. Te natrętne myśli i zachowania mogą poważnie upośledzać osoby cierpiące i osoby im bliskie.
Niedawne badanie autorstwa Uniwersytet Kalifornijski w San Francisco Naukowcy zidentyfikowali potencjalne powiązania między podstawowym czasem badania a zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym. Odkryli, że w ciągu dwóch lat prawdopodobieństwo wystąpienia OCD wzrastało o 15% z każdą godziną gry Gry wideo i 11% za każdą godzinę oglądania filmów.
Jason Nagata, MD, główny autor badania i adiunkt pediatrii na UCSF, powiedział. Dzieci, które spędzają dużo czasu Grać w gry wideo Zgłoś, że czujesz potrzebę grania coraz więcej i nie możesz przestać pomimo prób. Natrętne myśli na temat treści gier wideo mogą przekształcić się w obsesje lub kompulsje.
„Oglądanie filmów może również umożliwiać kompulsywne oglądanie podobnych treści – a algorytmy i reklamy mogą nasilać to zachowanie”.
Uzależnienie od ekranu wiąże się z przymusem i utratą kontroli nad zachowaniem, które są podstawowymi objawami zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego.
Na potrzeby badania naukowcy przeanalizowali dane z prospektywnej kohorty z badania Adolescent Brain Cognitive Development Study, która obejmuje 9204 nastolatków w wieku 9-10 lat. Uczestników zapytano o ilość czasu spędzanego na różnych platformach; Średnia wynosiła 3,9 godziny dziennie.
Po dwóch latach badacze zapytali opiekunów uczestników, czy u nastolatków rozwinęły się objawy obsesyjno-kompulsywne. Wykluczono wykorzystanie ekranów do celów edukacyjnych.
4,4% nastolatków zgłosiło nowy początek OCD po dwóch latach. Granie w gry wideo i oglądanie strumieniowych filmów wideo zostało powiązane ze zwiększoną szansą na rozwój OCD. Media społecznościoweCzat wideo i SMS-y nie były oddzielnie związane z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym. Jednak naukowcy spekulują, że może to być spowodowane tym, że nastolatki w próbie nie korzystały często z tych platform. Wyniki mogą się różnić w przypadku starszych nastolatków.
Nagata Powiedziałi „Chociaż czas przed ekranem może przynieść ważne korzyści, takie jak edukacja i zwiększona socjalizacja, rodzice powinni być świadomi potencjalnych zagrożeń, w szczególności Zdrowie psychiczne. Rodziny mogą opracować plan korzystania z mediów, który może obejmować czas wolny od ekranu, w tym przed snem”.
Odniesienie do czasopisma:
- Jason M. Nagata, Jonathan Chu i inni. Czas na ekranie i zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne wśród dzieci w wieku od 9 do 10 lat: prospektywne badanie kohortowe. Dziennik zdrowia młodzieży. DOI: 10.1016/j.jadozdrowie.2022.10.023
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Czy zagadka pięknego, odwróconego drzewa została rozwiązana? Nowe badanie odkrywa tajemnicę Wiadomości wiedzy
Łazik NASA VIPER przygotowuje się do ostatecznego wyzwania kosmicznego
Wśród starszych Australijczyków kwitnie różnorodność kulturowa i językowa