Honda kontynuowała swoją dominację w fabrycznym teście SUPER GT na torze Suzuka w czwartek, kiedy zespół ARTA pobił obecny rekord okrążenia wyznaczający tempo.
Łącznie 13 samochodów, reprezentujących całą gamę GT500, z wyjątkiem dwóch Nissanów Z obsługiwanych przez Nismo, walczyło w dniu otwarcia, co oznacza ostatni przejazd grupowy przed oficjalnymi testami Okayama w przyszłym tygodniu.
Kontynuując schemat obserwowany w poprzednich testach, to Honda NSX-GT zdominowała rozkłady jazdy, a wszyscy czterej kierowcy wyścigowi Bridgestone uplasowali się na szczycie list przebojów.
ARTA nadal demonstrowała siłę swojego nowego partnerstwa z Mugen, ponieważ samochód nr 8 firmy Toshiki Oyu osiągnął najlepszy czas 1:42,630 s w przedłużonej trzygodzinnej popołudniowej sesji.
To prawie 1,5 sekundy mniej niż czas pole position ustanowiony przez Project Racing Bandoh Toyota w maju ubiegłego roku.
Cztery Hondy Bridgestone z łatwością pobiły ten rekord, a samochód nr 17 Real Racing Koudai Tsukakoshi zajął drugie miejsce z czasem 1 mln 43,099 s, a następnie Kunimitsu NSX-GT nr 100 Naokiego Yamamoto z czasem 1 mln 43,164 s.
Samochód nr 16 ARTA był czwarty w rękach debiutanta Hirokiego Otsu, wyprzedzając Toyotę Bandoh Sena Sakaguchi, która była najlepszą nie-Hondą.
Najwybitniejszym przedstawicielem Nissana był samochód Kondo Racing, który zajął dziewiąte miejsce, podczas gdy zespół Toyota Rookie Racing zajął dziesiąte miejsce, a Kazuya Oshima prowadził samochód pod nieobecność Kenty Yamashity.
Nadal nie jest jasne, czy jacyś kierowcy GT500 używają nowego, neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla paliwa, które SUPER GT przyjęło na rok 2023, ale zrozumiałe jest, że przynajmniej zespół Hondy używa zwykłej benzyny. Szacuje się, że nowe paliwo będzie wolniejsze o około 1 sekundę na okrążenie.
Złe warunki na torze na początku porannej sesji sprawiły, że tylko ośmiu z trzynastu biegaczy zostało wybranych do wyjścia. Najszybsza wśród nich była Toyota TOM’S nr 36, która po południu zajęła szóste miejsce, prowadzona przez Ritomo Miyatę.
Zarówno Bandoh, jak i Rookie Toyota zyskały w środę kilka dodatkowych mil wraz z samochodem rozwojowym Hondy, ale oba zespoły pojechały szybciej w czwartek.
Tymczasem kilka Nissanów prowadzonych przez Nismo miało swoje własne sesje w Okayamie we wtorek i środę.
Czasy testów Suzuka Super GT:
punkt sprzedaży | NIE. | zespół / samochód | kierowcy | Poranek | popołudnie |
---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | Arta / Honda |
|
brak czasu | 1’42,630 |
2 | 17 | Wyścigi/Honda |
|
1’44,625 | 1’43,099 |
3 | 100 | Kunimitsu/Honda |
|
brak czasu | 1’43,164 |
4 | 16 | Arta / Honda |
|
brak czasu | 1’43341 |
5 | 19 | Projekt Bandoh/Toyota Racing |
|
1’44,592 | 1’43,481 |
6 | 36 | Toms/Toyota |
|
1’44,042 | 1’43,518 |
7 | 39 | SARD/Toyota |
|
1’44,650 | 1’43,674 |
8 | 64 | Nakajima Racing/Honda |
|
brak czasu | 1’43,923 |
9 | 24 | Kondo Racing / Nissan |
|
1’44,688 | 1’44,080 |
10 | 14 | Rookie Racing / Toyota |
|
1’44,480 | 1’44,353 |
11 | 38 | Siromo / Toyota |
|
1’45,371 | 1’44,734 |
12 | 1 | Ampułka / Nissan |
|
brak czasu | 1’45,007 |
13 | 37 | Toms/Toyota |
|
1’46.146 | 1’45,279 |
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort