Sarah Liversedge dla Daily Mail Australia
10:33 4 maja 2023, aktualizacja 11:41 4 maja 2023
- Ekspert ds. sprzedaży detalicznej nie mógł znaleźć pracowników w firmie David Jones
- Podobno odmówiła obsługi klienta
Wybitny ekspert ds. handlu detalicznego ujawnił swój szok podczas wizyty w jednym z największych australijskich supermarketów, kiedy nie mógł znaleźć pracownika, który pomógłby mu uszyć garnitur na miarę za 1000 dolarów.
Gary Mortimer, profesor marketingu i zachowań konsumenckich w QUT Business School, sfilmował incydent w środę i opublikował go na swoim koncie na Twitterze.
„Z całym szacunkiem, krążyłem po @DavidJonesStore Brisbane CBD przez 10 minut z moim 1000 MJ Bale, po prostu szukając członka zespołu” – napisał.
Nagranie pokazuje profesora Mortimera, który spaceruje po dziale odzieży męskiej w David Jones Brisbane w garniturze MJ Bell, szukając pracownika.
MJ Bale to luksusowa australijska marka odzieży męskiej, która kosztuje około 1000 dolarów za dwuczęściowy garnitur.
Można go zobaczyć, jak wędruje po różnych sekcjach działu odzieży męskiej, z których wszystkie wydają się pozbawione klientów i personelu detalicznego.
W końcu członek zespołu MJ Bale’a skontaktował się z nim, aby pomóc mu go kupić, powiedział profesor Mortimer, który jest również badaczem zachowań konsumenckich i mówcą branżowym.
Użytkownicy Twittera sympatyzowali ze stanowiskiem profesora Mortimera.
Jeden komentarz brzmiał: „To nie tylko David Jones, ani tylko Brisbane”.
„Miałem ostatnio podobne doświadczenie w Sydney, gdzie obiecałem sobie, że nigdy nie wrócę do żadnego domu towarowego”.
Inny sugerował, że sztuczna inteligencja wkrótce zastąpi potrzebę zatrudniania pracowników detalicznych.
„To tylko kwestia czasu, zanim wejdziesz i dostaniesz to, czego chcesz, a model AI obciąży twoją kartę” – powiedzieli.
Inny zauważył: „Doświadczenie klienta może cię złamać lub złamać”.
Popularny australijski dom towarowy poniósł w ostatnich latach ogromne straty i pojawiły się doniesienia o spadających standardach obsługi klienta przez klientów.
„Zawiodłem niekompetentną obsługę klienta. Słaba komunikacja” – czytamy w niedawnej recenzji Google dotyczącej sklepu Davida Jonesa w Sydney.
Inny powiedział: „przymierzalnie są brudne, stary brudny dywan z dziurą wielkości talerza w suficie i brudną podkładką medyczną na podłodze”.
Podczas gdy trzeci recenzent powiedział, że sklep w Sydney był „cieniem dawnego siebie”.
W grudniu Daily Mail Australia ujawnił, że odchodzący właściciele Davida Jonesa wydali 400 milionów dolarów na renowację zaledwie dwa lata przed sprzedażą podupadłej firmy za jedną czwartą kosztów renowacji.
Woolworths Holdings Limited (WHL) – która nie jest powiązana z australijską siecią supermarketów Woolworths – kupiła ekskluzywny dom towarowy w 2014 roku za 2,1 miliarda dolarów.
Ale mniej niż osiem lat po zakupie południowoafrykański konglomerat został zmuszony do sprzedaży firmy australijskiej firmie Anchorage Capital Partners w grudniu za 100 milionów dolarów.
Upadek kultowej marki stał się widoczny po kilku zamknięciach sklepów w ostatnich latach, w tym porażce długo oczekiwanego butikowego sklepu Barangaroo w Sydney, który został otwarty w 2016 roku.
Do końca 2021 roku półki sklepowe Barangaroo zostały ogołocone z produktów, gabloty były puste, a okna zabite deskami.
Sklep Davida Jonesa Fortitude Valley w Brisbane został zamknięty w styczniu 2020 roku, zaledwie trzy lata po otwarciu.
Następnie w lipcu 2020 roku David Jones ogłosił swój popularny budynek z odzieżą męską, artykułami gospodarstwa domowego i żywnością w Melbourne w Bourke Street Mall.
W czerwcu 2022 roku zamknął swój jedyny sklep w Wellington w Nowej Zelandii.
Zyski Woolworths Holdings spadły o ponad połowę w latach 2015-2019, spadając ze 161 mln USD do 37 mln USD, co zmusiło właścicieli do odpisania wartości firmy o ponad 1,1 mld USD.
David Jones poniósł druzgocącą stratę w wysokości 33 milionów dolarów w 2020 roku.
W czasie odnawiania 400 milionów dolarów Woolworths Holdings ujawnił w sierpniu 2019 roku, że zysk firmy spadł o 42 procent, z 64 milionów dolarów do 37 milionów dolarów w ciągu 52 tygodni do 30 czerwca.
Daily Mail Australia skontaktował się z Davidem Jonesem w celu uzyskania komentarza.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu