Honda powiedziała w środę, że poduszka powietrzna kierowcy została zerwana w wypadku Hondy Accord 2002 w hrabstwie Lancaster w Karolinie Południowej.
Firma nie ujawniła szczegółów incydentu z 9 stycznia w pobliżu Charlotte ani nie zidentyfikowała osoby, która została zabita.
Firma podała, że przedstawiciele Hondy i National Highway Traffic Safety Administration w Stanach Zjednoczonych przeprowadzili w środę inspekcję samochodu i części poduszki powietrznej i doszli do wniosku, że inflator pękł.
Śmierć jest dziewiętnastą w Stanach Zjednoczonych od 2009 roku i 28. na świecie z powodu niewłaściwego wzdęcia.
Takata użył lotnego azotanu amonu do wywołania niewielkiej eksplozji w celu nadmuchania worków powietrznych w razie wypadku.
Jednak substancja chemiczna może z czasem stać się bardziej lotna, gdy zostanie wystawiona na działanie wilgoci zawartej w powietrzu.
Eksplozja może zdetonować ładunek wybuchowy i zrzucić odłamki do przedziału pasażerskiego.
Problem spowodował największą serię akcji serwisowych samochodów w historii Stanów Zjednoczonych, podczas których wycofano co najmniej 63 miliony dmuchaw.
Rząd USA twierdzi, że w zeszłym roku ponad 11,1 miliona nie zostało jeszcze naprawionych. Około 100 milionów dmuchaw zostało wycofanych z całego świata.
Większość zgonów miała miejsce w Stanach Zjednoczonych, ale miały one również miejsce w Australii i Malezji.
Honda powiedziała, że udostępniła wszystkie posiadane informacje NHTSA i będzie nadal współpracować w ostatnim dochodzeniu.
Firma podała, że umowa dotycząca wypadku w Karolinie Południowej została odwołana w kwietniu 2011 roku.
Według oświadczenia od czerwca 2011 r. Firma podjęła ponad 100 prób skontaktowania się z właścicielami pojazdów, w tym powiadomienia pocztą, telefonicznie, e-mailem, a nawet osobistymi wizytami.
„Z naszych danych wynika, że reforma wezwania nigdy nie została zakończona” – głosi oświadczenie.
Firma twierdzi, że zabity kierowca nie był zarejestrowanym właścicielem umowy, a Honda nie wie, czy kierowca wiedział o wycofaniu, które nie zostało naprawione.
Rzecznik Hondy Chris Martin powiedział, że samochód kilkakrotnie zmieniał właściciela, ostatnio w październiku 2020 roku.
Martin powiedział, że firma wysłała zawiadomienie o wypłacie do obecnego właściciela 17 listopada 2020 r.
Honda twierdzi, że ma wystarczającą ilość zamiennych dmuchaw powietrza i zachęca ludzi do napraw, zwłaszcza starszych modeli.
Odzyskanie środków doprowadziło japońską Takatę do bankructwa i postawiło przeciwko firmie zarzuty karne.
Ostatecznie został zakupiony przez chińskiego dostawcę części samochodowych.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu