Honda powiedziała w środę, że poduszka powietrzna kierowcy została zerwana w wypadku Hondy Accord 2002 w hrabstwie Lancaster w Karolinie Południowej.
Firma nie ujawniła szczegółów incydentu z 9 stycznia w pobliżu Charlotte ani nie zidentyfikowała osoby, która została zabita.
Firma podała, że przedstawiciele Hondy i National Highway Traffic Safety Administration w Stanach Zjednoczonych przeprowadzili w środę inspekcję samochodu i części poduszki powietrznej i doszli do wniosku, że inflator pękł.
Śmierć jest dziewiętnastą w Stanach Zjednoczonych od 2009 roku i 28. na świecie z powodu niewłaściwego wzdęcia.
Takata użył lotnego azotanu amonu do wywołania niewielkiej eksplozji w celu nadmuchania worków powietrznych w razie wypadku.
Jednak substancja chemiczna może z czasem stać się bardziej lotna, gdy zostanie wystawiona na działanie wilgoci zawartej w powietrzu.
Eksplozja może zdetonować ładunek wybuchowy i zrzucić odłamki do przedziału pasażerskiego.
Problem spowodował największą serię akcji serwisowych samochodów w historii Stanów Zjednoczonych, podczas których wycofano co najmniej 63 miliony dmuchaw.
Rząd USA twierdzi, że w zeszłym roku ponad 11,1 miliona nie zostało jeszcze naprawionych. Około 100 milionów dmuchaw zostało wycofanych z całego świata.
Większość zgonów miała miejsce w Stanach Zjednoczonych, ale miały one również miejsce w Australii i Malezji.
Honda powiedziała, że udostępniła wszystkie posiadane informacje NHTSA i będzie nadal współpracować w ostatnim dochodzeniu.
Firma podała, że umowa dotycząca wypadku w Karolinie Południowej została odwołana w kwietniu 2011 roku.
Według oświadczenia od czerwca 2011 r. Firma podjęła ponad 100 prób skontaktowania się z właścicielami pojazdów, w tym powiadomienia pocztą, telefonicznie, e-mailem, a nawet osobistymi wizytami.
„Z naszych danych wynika, że reforma wezwania nigdy nie została zakończona” – głosi oświadczenie.
Firma twierdzi, że zabity kierowca nie był zarejestrowanym właścicielem umowy, a Honda nie wie, czy kierowca wiedział o wycofaniu, które nie zostało naprawione.
Rzecznik Hondy Chris Martin powiedział, że samochód kilkakrotnie zmieniał właściciela, ostatnio w październiku 2020 roku.
Martin powiedział, że firma wysłała zawiadomienie o wypłacie do obecnego właściciela 17 listopada 2020 r.
Honda twierdzi, że ma wystarczającą ilość zamiennych dmuchaw powietrza i zachęca ludzi do napraw, zwłaszcza starszych modeli.
Odzyskanie środków doprowadziło japońską Takatę do bankructwa i postawiło przeciwko firmie zarzuty karne.
Ostatecznie został zakupiony przez chińskiego dostawcę części samochodowych.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Green Genius i Sequoia podpisują polski kontrakt na energię słoneczną 66 MW
Polscy posłowie osiągnęli kompromis w sprawie reform sądownictwa | Wiadomości sądowe
Finder.com.au: Jak Fred Shipista przechodzi z Pizza Hut do Castle Millionaire