Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Amerykański kierowca zginął, gdy eksplodował napełniacz poduszki powietrznej

Kierowca w my Karolina Południowa to ostatnia osoba, która została zabita przez nadmuchiwacz poduszek powietrznych Takata.

Honda powiedziała w środę, że poduszka powietrzna kierowcy została zerwana w wypadku Hondy Accord 2002 w hrabstwie Lancaster w Karolinie Południowej.

Firma nie ujawniła szczegółów incydentu z 9 stycznia w pobliżu Charlotte ani nie zidentyfikowała osoby, która została zabita.

Kierowca w Karolinie Południowej jest ostatnią osobą, która została zabita przez napełniacz poduszki powietrznej Takata. (AP / AAP)

Firma podała, że ​​przedstawiciele Hondy i National Highway Traffic Safety Administration w Stanach Zjednoczonych przeprowadzili w środę inspekcję samochodu i części poduszki powietrznej i doszli do wniosku, że inflator pękł.

Śmierć jest dziewiętnastą w Stanach Zjednoczonych od 2009 roku i 28. na świecie z powodu niewłaściwego wzdęcia.

Takata użył lotnego azotanu amonu do wywołania niewielkiej eksplozji w celu nadmuchania worków powietrznych w razie wypadku.

Jednak substancja chemiczna może z czasem stać się bardziej lotna, gdy zostanie wystawiona na działanie wilgoci zawartej w powietrzu.

Eksplozja może zdetonować ładunek wybuchowy i zrzucić odłamki do przedziału pasażerskiego.

Problem spowodował największą serię akcji serwisowych samochodów w historii Stanów Zjednoczonych, podczas których wycofano co najmniej 63 miliony dmuchaw.

Rząd USA twierdzi, że w zeszłym roku ponad 11,1 miliona nie zostało jeszcze naprawionych. Około 100 milionów dmuchaw zostało wycofanych z całego świata.

Firma twierdzi, że zabity kierowca nie był zarejestrowanym właścicielem umowy, a Honda nie wie, czy kierowca wiedział o wycofaniu, które nie zostało naprawione. (Wskazówka dotycząca samochodów)

Większość zgonów miała miejsce w Stanach Zjednoczonych, ale miały one również miejsce w Australii i Malezji.

Honda powiedziała, że ​​udostępniła wszystkie posiadane informacje NHTSA i będzie nadal współpracować w ostatnim dochodzeniu.

Firma podała, że ​​umowa dotycząca wypadku w Karolinie Południowej została odwołana w kwietniu 2011 roku.

Według oświadczenia od czerwca 2011 r. Firma podjęła ponad 100 prób skontaktowania się z właścicielami pojazdów, w tym powiadomienia pocztą, telefonicznie, e-mailem, a nawet osobistymi wizytami.

„Z naszych danych wynika, że ​​reforma wezwania nigdy nie została zakończona” – głosi oświadczenie.

Firma twierdzi, że zabity kierowca nie był zarejestrowanym właścicielem umowy, a Honda nie wie, czy kierowca wiedział o wycofaniu, które nie zostało naprawione.

Rzecznik Hondy Chris Martin powiedział, że samochód kilkakrotnie zmieniał właściciela, ostatnio w październiku 2020 roku.

Martin powiedział, że firma wysłała zawiadomienie o wypłacie do obecnego właściciela 17 listopada 2020 r.

Pilne ostrzeżenie zostało wydane dla samochodów z innym typem poduszek powietrznych Takata, po wycofaniu własnego urządzenia bezpieczeństwa marki. (AAP)

Honda twierdzi, że ma wystarczającą ilość zamiennych dmuchaw powietrza i zachęca ludzi do napraw, zwłaszcza starszych modeli.

Odzyskanie środków doprowadziło japońską Takatę do bankructwa i postawiło przeciwko firmie zarzuty karne.

Ostatecznie został zakupiony przez chińskiego dostawcę części samochodowych.

READ  Equinor i Polenergia Secure CfDs dla polskich morskich farm wiatrowych