Mówi się, że amerykański ulubieniec EV, Tesla, obniżył cenę swojego Modelu Y w Chinach o dodatkowe 14 000 juanów (około 3 000 dolarów), a także zaczął oferować dotację ubezpieczeniową w wysokości 8 000 CNY dla podstawowego Modelu 3.
Według CnEVPostTesla Inc., która zapewnia nieoceniony zasięg reklam pojazdów elektrycznych w języku chińskim, Tesla obniżyła cenę swojego Modelu Y Long Range i Modelu Y Performance o 14 000 CNY, co przekłada się na około 3000 AUD.
Oznacza to, że cena wywoławcza Modelu Y Long Range spadła do 299 900 RMB (około 63 700 USD) z 313 900 juanów (około 66 700 USD), a cena Modelu Y Performance spadła do 349 900 RMB (około 74 300 USD). USA) od 363 900 chińskich juanów (około 77 300 dolarów australijskich).
Cena wywoławcza podstawowego modelu Y Tesli z napędem na tylne koła w Chinach pozostaje niezmieniona i wynosi 263 900 juanów (około 56 000 dolarów australijskich).
W tym samym czasie Tesla zaczęła również oferować ograniczone czasowo wsparcie ubezpieczeniowe w wysokości 8 000 CNY (około 1700 dolarów australijskich) klientom, którzy kupują podstawowy Model 3.
Wszystkie powiązane modele Tesli są produkowane lokalnie w Chinach w zakładzie firmy w Szanghaju, co oznacza, że oczekiwany czas dostawy dla klientów, którzy chcą skorzystać z tych obniżonych cen, może nadal czekać od 1 do 4 tygodni.
Jednak ruchy są ważne z innych powodów. Chiny to największy na świecie rynek samochodowy i największy na świecie rynek pojazdów elektrycznych, ze sprzedażą pojazdów elektrycznych sięgającą 25 procent, a niektórzy producenci pojazdów elektrycznych stali się najpotężniejszymi producentami na świecie.
Europejscy i japońscy producenci, którzy dominowali na rynku chińskim, zauważają, że ich udział i wpływy znacznie spadają. Nawet producent samochodów Toyota przyznał niedawno, że jego przyszłości w Chinach zagraża przejście na pojazdy elektryczne, trend, który w dużej mierze zignorował, ponieważ koncentruje się na samochodach hybrydowych i wodorowych.
Tesla jest w stanie obniżyć ceny, ponieważ obniża koszty na poziomie produkcji, w tym poprzez swoje zakłady „giga-press”, jest skłonna obniżyć swoje zdrowe marże, aby utrzymać znaczącą przewagę nad konkurencyjnymi producentami samochodów, a także ponieważ ma możliwość budować przychody i zyski z innych strumieni, w tym aplikacji, opłat za ładowanie i kredytów EV.
Rynek będzie uważnie obserwował, czy te ostatnie obniżki cen powtórzą się na innych rynkach, w tym w USA, Europie i Australii.
Jego wpływ był już odczuwalny na giełdach, a Bloomberg poinformował, że akcje Tesli spadły o 2,9 procent, a inni producenci samochodów elektrycznych, tacy jak Rivian i Lucid, również zniżkowali. Bloomberg donosi, że główny konkurent Tesli, chiński BYD, spadł o ponad sześć procent na rynku w Hongkongu, ponieważ analitycy i inwestorzy obniżyli prognozy dotyczące marży.
Joshua S Hill jest dziennikarzem z Melbourne, który od ponad 15 lat pisze o zmianach klimatu, czystych technologiach i samochodach elektrycznych. Reportaż o samochodach elektrycznych i czystych technologiach dla Odnowa gospodarki i The Driven od 2012 roku. Jego ulubionym środkiem transportu są stopy.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Jego Wysokość spotyka się z Prezydentem RP na marginesie Katarskiego Forum Ekonomicznego
Brianna próbowała sprzedawać swoje ulubione ubrania na Depop. Kilka minut później w okrutnym i złożonym oszustwie straciła 4000 dolarów
Polska gospodarka wzrosła w pierwszym kwartale 2024 roku o 1,9%: szybki szacunek – sekcja angielska