Podróżni mogą być zmuszeni przygotować się na wyższe ceny biletów, ponieważ linie lotnicze próbują ograniczyć emisje.
Zaktualizowany mechanizm ochrony rządu, który wszedł w życie w lipcu, ogranicza emisje gazów cieplarnianych z dużych obiektów przemysłowych, aby zredukować emisje do 43 procent poniżej poziomu z 2005 r. do 2030 r. i do zera netto do 2050 r.
Christian Bennett, szef działu spraw korporacyjnych Virgin Australia, zgadza się z celami mechanizmu, ale mówi, że droga do czystszego śladu węglowego będzie kosztować.
Uzyskaj najlepsze oferty i produkty wybrane przez nasz zespół w Best Picks >>
„Nie ma ucieczki przed wyzwaniem związanym ze zrównoważonym paliwem do silników odrzutowych” – powiedział podczas przesłuchania parlamentarnego w sprawie kosztów utrzymania w poniedziałek.
„Technologia nie jest problemem – faktyczne wytwarzanie zrównoważonego paliwa lotniczego nie jest problemem. Problemem jest ekonomia.”
Aby dostosować się do ograniczeń, linia lotnicza musiałaby zredukować emisje o 4,9 proc.
Bennett nazwał zrównoważone paliwo lotnicze (SAF) „procą” do zera netto, ponieważ wytwarza o 80 procent mniej zanieczyszczeń niż konwencjonalne opcje.
Ale ekologiczne paliwo jest od dwóch do pięciu razy droższe niż komercyjne paliwo do silników odrzutowych, ponieważ nie jest produkowane w Australii.
Paliwo to największy pojedynczy wydatek Virgin, stanowiący jedną czwartą kosztów operacyjnych. Potencjalny wzrost o 500 proc. to więc wyzwanie dla tanich biletów lotniczych.
„Polityka publiczna musi odgrywać bardzo ważną rolę, jeśli przejście z istniejącego paliwa lotniczego na zrównoważone paliwo lotnicze ma nastąpić po przystępnej cenie” – powiedział Bennett.
Surowce wykorzystywane do produkcji zrównoważonych paliw są coraz częściej eksportowane do Stanów Zjednoczonych i Singapuru, ale lokalna produkcja paliw z australijskich surowców może jednocześnie obniżyć ceny i emisje.
Na razie firma zaczyna stosować mieszanki paliw konwencjonalnych i ekologicznych, aby spróbować zmniejszyć emisje, aw czerwcu wykonała swój pierwszy lot z Seattle do Australii z 30-procentową mieszanką SAF na próbę z Seattle do Honolulu.
Bennett przyznał, że nawet ten sześciogodzinny lot był drogi.
Pomimo wyzwań politycznych, przedstawiciele Virgin Australia stwierdzili, że firma jest w pełni zgodna z celami mechanizmu ochronnego.
„Jako firma i branża musimy podążać tą drogą” — powiedział Bennett.
„Mechanizm ochrony to tylko lokalne ramy, w ramach których musimy wykonać zadanie. Jeśli nam się nie uda, będziemy musieli ponieść konsekwencje.
„Opisałem więc te dwa elementy (koszt i mechanizm ochrony) jako działające równolegle, a nie w konflikcie”.
Linia lotnicza zainwestowała we flotę 33 samolotów Boeing 737-8 i 737-10, które zużywają do 15 procent mniej paliwa niż inne samoloty, i ogłosiła plany zasilania operacji naziemnych energią odnawialną.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu