8 sierpnia (Reuters) – JD Sports Fashion, największy brytyjski sprzedawca detaliczny odzieży sportowej, poinformował we wtorek, że odkupi pozostałe 40% udziałów w Marketing Investment Group (MIG), których nie posiada, od mniejszościowych akcjonariuszy polskiego detalisty.
Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione.
JD, który sprzedaje Nike, Adidas i inne grupy odzieży sportowej głównie klientom poniżej 30. roku życia, nabył 60% udziałów w MIG w 2021 r., chcąc wejść na rynki Europy Środkowo-Wschodniej.
Krakowska firma MIG, która według JD wygenerowała przychody w wysokości około 270 milionów funtów (342,90 miliona dolarów) w roku poprzedzającym 31 stycznia, zajmuje się sprzedażą obuwia, odzieży i akcesoriów sportowych światowych marek.
W lutym JD powiedział, że wyda do 3 miliardów funtów na otwarcie 1750 sklepów w ciągu pięciu lat, gdy dyrektor naczelny Regis Schultz nakreślił swoje plany, aby sprzedawca stał się „potęgą” w sprzedaży odzieży sportowej.
„Zwiększenie obecności JD w regionie poprzez otwarcia nowych sklepów i zwiększone inwestycje w nasze możliwości w zakresie wielokanałowości to kluczowa część strategicznego planu rozwoju przedstawionego w naszej prezentacji z okazji Dnia Rynków Kapitałowych” – stwierdził Schultz we wtorkowym oświadczeniu.
(1 dolar = 0,7874 funta) (raport: Eva Mathews z Bengaluru; redakcja: Shailesh Kuber)
„Miłośnik podróży. Miłośnik alkoholu. Przyjazny przedsiębiorca. Coffeeaholic. Wielokrotnie nagradzany pisarz.”
More Stories
Notatnik reportera Walii: Zespół Roberta Page'a w doskonałej formie na finałowy mecz barażowy Euro 2024 z Polską | wiadomości piłkarskie
Walletj Marr (Zachodnie Wybrzeże) denerwuje Narma (Melbourne), gdy Harley Reed ponownie wszczyna zamieszki na stadionie Optus
Chelsea Sama Kerra zdobyła piąty z rzędu tytuł WSL, a Mary Fowler i Alana Kennedy są załamane