Zawsze zwracamy się do ćwiczeń, które chronią starzejący się mózg przed szybkim cofaniem się. Idź na spacer, trochę się rozciągnij i podnieś ciężary.
To przesłanie dla osób w każdym wieku, ale szczególnie dla osób starszych, którym zależy na utracie zdolności myślenia i pamięci.
Jednak częstą przeszkodą jest to, że powtarzalne ćwiczenia są nudne dla wielu osób. Nie wymaga dużej siły myślenia.
Co powiesz na połączenie tego, co fizyczne i psychiczne, i dodanie odrobiny zabawy?
Taki był sposób myślenia Nowe badanie Mieszkańcy domu starców grali w interaktywne sporty wideo – boks, 10-pinowe kręgle, piłka nożna, lekkoatletyka, tenis stołowy i siatkówka plażowa – przez 12 tygodni.
Czy jest jakaś różnica?
Pierwszy krok: dzieci nie mają wstępu
Badanie zostało zaprojektowane przez współpracownika Tracy Colby Alexander ze Szkoły Zdrowia i Opieki Społecznej Uniwersytetu Southern Queensland.
„Pytanie, na które chcieliśmy odpowiedzieć, brzmiało: Jeśli włączymy obciążenie poznawcze do aktywności fizycznej, czy jest to bardziej korzystne niż tylko wykonywanie samej aktywności fizycznej?” Powiedział dr Colby Alexander Nowy Daily.
Badanie – przeprowadzone przez doktoranta Udhira Ramnatha z University of Cape Town – mierzyło wydajność poznawczą, sprawność fizyczną i sprawność 45 osób dorosłych, średni wiek 72 lata, poprzez serię testów przed i po 12-tygodniowej próbie.
Wszyscy uczestnicy zgłaszali dolegliwości związane z pamięcią – takie, które zwykle pojawiają się u osób starszych. Nie byli szaleni ani nie zdiagnozowano u nich łagodnych zaburzeń poznawczych.
23 uczestników uczestniczyło w dwóch jednogodzinnych sesjach interaktywnych gier wideo tygodniowo, podczas gdy 22 uczestników uczestniczyło w ćwiczeniach stojących i siedzących o niskiej intensywności, w tym ćwiczeniach siłowych i równoważnych.
Gry, w które grano na konsoli X-Box 360, działały na różnych częściach ciała. Na przykład piłka nożna stawia wymagania dotyczące siły dolnej części ciała i zwinności. Boks był dobry dla elastyczności ramion, wytrzymałości i równowagi.
W tym samym czasie wymagania gier stanowiły wyzwanie dla umiejętności myślenia i zapamiętywania uczestników.
Wynik?
Naukowcy odkryli, że uczestnicy, którzy grali w gry wideo, „osiągnęli znaczący wzrost w testach poznawczych od poziomu wyjściowego do trzech miesięcy w porównaniu z grupą kontrolną, co wskazuje na poprawę wydajności poznawczej”.
Jednocześnie „poprawili swoją sprawność fizyczną, wykazując znaczny wzrost we wszystkich czterech testach sprawności fizycznej”.
To był sześciominutowy spacer, dynamiczna równowaga, synchronizacja i odejście (wstawanie z krzesła, chodzenie z powrotem na krzesło) oraz zasięg funkcjonalny, który jest miarą elastyczności górnej części ciała.
W teście 6-minutowego marszu obie grupy „poprawiły się znacząco” – ale grupa uczestnicząca w grze wypadła lepiej niż grupa kontrolna we wszystkich testach fizycznych.
Wydajność poznawczą uczestników mierzono na dwóch różnych skalach – Mission Stroop I Drobne badanie stanu psychicznego.
Wyniki tych testów „poprawiły się znacząco” w grupie, w której grała, „podczas gdy nie było zmian w grupie porównawczej”.
W jakim stopniu czynnik przyjemności odegrał rolę w tych wynikach?
„Nie zmierzyliśmy tego” – powiedział dr Colby Alexander. „Ale przeprowadziliśmy poprzednie badanie z XBox i uczestnikom bardzo się to spodobało”.
Teraz wiesz, co kupić babci na Boże Narodzenie.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Zaginiony satelita odnaleziony po 25 latach spędzonych w kosmosie
Pierwsza połowa snu jest konieczna, aby zresetować mózg
Chińska misja księżycowa: odkrywanie tajemnic niewidocznej strony księżyców