W obliczu zamieszania i niepewności związanych z nagłymi zamknięciami, rozpoczęcie nowego biznesu może wydawać się szalonym czasem – jednak niektóre z nich prosperują.
Więc czym one są? I dlaczego są odporni na epidemię?
główne punkty:
- Podstawowe firmy usługowe świetnie prosperują podczas pandemii
- Wstępnie zarezerwowane sesje i odporne na blokady pop-up food trucki stały się podstawą w branży hotelarskiej
- Startupowa grupa biznesowa twierdzi, że kluczem jest możliwość obsługi klientów zarówno online, jak i offline
W okresie COVID-19 wzrosło zapotrzebowanie na usługi profesjonalne, takie jak prawnicy, księgowi i zasoby ludzkie, podobnie jak zapotrzebowanie na usługi medyczne, wsparcie NDIS, usługi związane z dobrostanem i zdrowiem psychicznym.
Oprócz tradycyjnej pracy psychologicznej i konsultingowej pojawiły się również zajęcia relaksacyjne i medytacyjne, takie jak zajęcia jogi online, imprezy integracyjne online i firmy, które wspierają hobby rekreacyjne w rozwijającej się dziedzinie zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia.
Ale wzrost nie ograniczał się do usług i samoopieki. Niektórzy w branży hotelarskiej również znaleźli sposoby na rozwój.
ABC Gippsland: Rio Davis
)Zdolność do adaptacji jest kluczem do przetrwania
Według Eleny Kilarewej, dyrektor generalnej Gippstech i moderatora programu wsparcia biznesowego Startup Gippsland, wszystko zależy od rodzaju prowadzonej działalności, kosztów ogólnych i tego, czy możesz skierować swój produkt lub usługę na zmieniające się okoliczności.
„Firmy oparte na technologii, które mogą dostosować się do usług online i offline, firmy o niskich kosztach ogólnych, wszystkie są firmami, które łatwiej radzą sobie z przestojami” – powiedział Kilareva.
„Musisz być bardziej zorganizowany przy rezerwacji spotkań, niż oczekiwać, że pojawi się jako klient.
„Zapotrzebowanie na zdrowie psychiczne przekroczyło granicę, więc wiele firm, które koncentrują się na zdrowiu psychicznym, odnotowuje ogromny wzrost popytu”.
ABC Gippsland: Rachel Lucas
)Wyskakujące okienko nowej ery
Wraz z przejściem w kierunku form na wynos, które były siłą napędową wielu kawiarni, rozwinęło się wiele trendów w sektorze gastronomicznym i hotelarskim.
Zaczynają pojawiać się modele, które mogą działać w niskich kosztach i są elastyczne w przypadku przestojów.
ABC Radio Perth: Lucy Bell
)Elastyczne, przeniesione, nisko zawieszone ciężarówki z jedzeniem, które mogą być strategicznie rozmieszczone w miastach, na rynkach i na festiwalach z ograniczonymi opcjami na wynos, stały się popularnymi atrakcjami w związku z ograniczonymi możliwościami gastronomicznymi.
Jedzenie domowe również uległo zmianie, a niektóre firmy skłaniają się ku ustalonej cenie „modelu siedzenia”, w którym klienci płacą ustaloną opłatę podstawową za „doświadczenie” w ramach czasowych siedzenia.
„Tak więc istnieje wyższy koszt na klienta i wyższy przychód na klienta, aby zrekompensować fakt, że może istnieć ograniczona liczba klientów i okresy, w których firma nie może działać”.
Drugą stroną „siedzenia” jest rezerwacja „spotkania na wyłączność”.
Źródło: Facebook
)To, co tradycyjnie było praktyką dla bogatych i sławnych, teraz rozciąga się na codziennego konsumenta, który może zapłacić premię za zarezerwowanie ekskluzywnego doświadczenia zakupowego.
Wiele barów w Melbourne, mocno dotkniętych brakiem aktywności konsumentów związanym z przestojami, teraz eksperymentuje z ekskluzywnymi modelami organicznymi, które umożliwiają im bezpośredni kontakt z klientami, zarabianie więcej za mniej, redukcję kosztów i utrzymanie ich lokali w ruchu.
Najpierw myśl online, kliknij, aby odpocząć
Usługi wsparcia technologicznego i dostawcy rozrywki online, tacy jak twórcy gier i aplikacji, również wykonali dobrą robotę w świecie rosnącej automatyzacji.
Nowa era innowacyjnego uprzemysłowienia oraz świadomości społecznej i środowiskowej również rozwinęła się dzięki rządowym dotacjom i zachętom.
W zestawie: Unsplash
)Jednak kluczem do przyszłej weryfikacji każdej firmy jest skalowalność i elastyczność na zmieniającą się dynamikę. Plany zamknięcia i przepisy muszą być na miejscu i obejmować wszystko, od personelu po zapasy.
Istnieje wiele firm, które tradycyjnie uważały swoją obecność w Internecie za promocyjny „dodatek” do swojej tradycyjnej witryny sklepowej.
Pani Kilareva powiedziała, że pandemia przeniosła uwagę na sklep internetowy. Wiele wirtualnych sklepów jest teraz dodatkowym doświadczeniem, showroomem wspierającym zakupy online.
„Opcja internetowa stanie się w końcu domyślną, tanią i budżetową opcją – standardowym wyborem dla konsumentów wrażliwych na czas” – powiedział Kilareva.
ABC Gippsland: Rachel Lucas
)Ponieważ całodobowe zakupy online, kliknij i odbierz oraz dostawy stały się podstawą dla wielu sprzedawców detalicznych i supermarketów, pani Kelareva powiedziała, że oczekiwania klientów detalicznych zmieniły się w kierunku wygody zakupów w dowolnym miejscu, na dowolnym urządzeniu i o każdej porze.
„Myślę, że firmy, które nie mają możliwości obsługi klientów w formie wirtualnej, bardzo walczą, ponieważ na przykład w handlu detalicznym wszyscy klienci przenieśli się, aby oczekiwać, że będzie on dostępny online” – powiedziała.
„Gdyby mieli wybór między możliwością kupowania online już teraz lub czekaniem na ponowne otwarcie sklepu, wielu klientów kupiłoby online tylko dla wygody”.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu