Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

„Absolutny chaos”: Chaos na lotnisku w Dubaju

„Absolutny chaos”: Chaos na lotnisku w Dubaju

Podróże lotnicze w jednym z największych węzłów turystycznych na świecie w dalszym ciągu są poważnie dotknięte, ponieważ Zjednoczone Emiraty Arabskie wracają do zdrowia po zjawisku pogodowym, które zostało opisane jako „niepodobne do niczego, co kiedykolwiek widzieliśmy”.

Na początku tego tygodnia dziwna burza rzuciła półtoraroczne opady deszczu w ciągu zaledwie kilku godzin, zalewając ulice, uszkadzając budynki i zmuszając do zamykania firm.

Burza po raz pierwszy nawiedziła Oman w weekend, zabijając co najmniej 20 osób, a we wtorek uderzyła w Zjednoczone Emiraty Arabskie z najcięższym deszczem od 75 lat.

Lotniska w Dubaju bardzo ucierpiały z powodu odwołań lotów i opóźnień, które według przewidywań utrzymają się do końca tygodnia.

Międzynarodowy port lotniczy w Dubaju, drugi pod względem ruchu port lotniczy na świecie, będący siedzibą linii Emirates Airlines, obsługujących wiele lotów dziennie do Australii, ogłosił, że boryka się z „niezwykle trudnymi warunkami”, a niektórzy pasażerowie podobno utknęli na kilka dni.

O godzinie 9:30 czasu AEST firma opublikowała w X oświadczenie, że musi przekierować więcej lotów.

„31 lotów zostało w tym tygodniu przekierowanych do Dubai World Central (DWC) z powodu niespotykanych warunków pogodowych” – czytamy w poście.

„Od tego czasu wszyscy goście Dubai World Central otrzymali pomyślną pomoc i nadal realizują swoje plany podróży”.

W Dubaju odwołano ponad 1200 lotów, a 40 innych przekierowano na inny kierunek, odkąd ogromne powodzie, które spustoszyły Dubaj.

„Nasz zespół i partnerzy pracują niestrudzenie, robiąc wszystko, co w naszej mocy, aby priorytetowo traktować Twoje dobre samopoczucie i jak najszybciej przywrócić normalny harmonogram operacji”.

Dzieje się tak, gdy zdjęcia pokazują tysiące pasażerów przemierzających drugie najbardziej ruchliwe lotnisko na świecie, ustawiających się w kolejce przy stanowisku lotów w nadziei na wznowienie opóźnionych lub odwołanych lotów.

Zagubieni pasażerowie tłoczą się na lotnisku w Dubaju po rekordowym deszczu

W piątek kobieta powiedziała, że ​​jej starsi rodzice utknęli na lotnisku ponad 30 godzin.

READ  George Santos: praca republikańskiego polityka, żydowskie pochodzenie, wykształcenie, wątpliwa atrakcyjność

Napisała na lotnisku

Lotnisko odpowiedziało godzinę później na tweeta i poprosiło o dane kontaktowe rodziców kobiety.

„Prosimy o podanie ich pełnych imion i nazwisk oraz numeru lotu, a nasz zespół zweryfikuje je tak szybko, jak to możliwe”.

Inni również opowiadali o swoich przeżyciach, a pewna Nowozelandka opisała chaos na lotnisku jako „absolutny chaos”.

Kobieta podróżująca liniami Emirates ostrzegła podróżnych przez Dubaj, aby zaplanowali alternatywne rozwiązania bagażowe po pokazaniu bardzo długiej kolejki do brakującego bagażu.

„Zmień loty, jeśli możesz, lub zaplanuj wakacje tak, aby przez kilka dni nie nosić bagażu” – powiedziała w jednym z klipów na TikToku. „Tutaj panuje absolutny chaos”.

Jeden z pasażerów, który wolał pozostać anonimowy, powiedział portalowi news.com.au, że na pokładzie samolotu Emirates lecącego z Brisbane do Dubaju spędził 25 godzin, od wejścia na pokład do zejścia na ląd.

Samolot okrążał miasto przez dwie godziny, po czym musiał wylądować w Al Maktoum (drugim lotnisku w Dubaju), gdzie pasażerowie rzekomo spędzili cztery godziny na pasie startowym, po czym zostali przeniesieni na międzynarodowe lotnisko w Dubaju na kolejne cztery godziny.

Po przybyciu na linię biurową komunikacji 15 godzin później mężczyzna powiedział, że pracownicy zakończyli swoją zmianę, a pasażerom polecono udać się do innego biura.

„W tym czasie nie podawano żadnego jedzenia, jedynie małe kubki z wodą i napojami bezalkoholowymi. Nie było też otwartych straganów, w których można byłoby kupić jedzenie, jeśli ktoś miał dość odwagi, aby ponownie rozpocząć proces oczekiwania” – powiedział.

Jego lot spotkał się z dalszymi opóźnieniami, ponieważ linia lotnicza gorączkowo próbowała zorganizować jedzenie na czas lotu.

„Rozmawiałem z personelem Emirates na pokładzie, który poinformował nas, że personel jest na pokładzie od 7 rano, a kierownictwo zdecydowało się opóźnić samolot do czasu przybycia jedzenia na pokład – w tym momencie ludzie nie spali od ponad 35 godzin i po prostu chcieli lecieć do domu” – powiedział. Jedzenie było ostatnią rzeczą, jakiej chcieli.

READ  Poważne obawy o największego wroga Putina

Mężczyzna powiedział, że przybył do Londynu dzień po spodziewanym wylądowaniu bez żadnego bagażu, z czym boryka się wielu pasażerów.

„Jestem teraz w Anglii przez pięć dni, po czym wracam do Brisbane bez ubrania”. Powiedział, że oczekuje wszystkiego, co najlepsze od Global Transit Centre, ale pochwalił personel Emirates podczas jego lotu, który był bardzo pomocny i gościnny.

„Nie mogę się doczekać rezerwacji nowego lotu i odwołania lotu powrotnego, aby nie musieć wracać przez Dubaj”.

Port lotniczy X stwierdził, że istnieją zaległości w zakresie bagażu ze względu na „ograniczone zasoby” i zalecił pasażerom skontaktowanie się ze swoimi liniami lotniczymi.

Szukam odszkodowania

Osoby ubiegające się o odszkodowanie mogą nie mieć tyle szczęścia, jak twierdzi Natalie Ball, dyrektor Comparetravelinsurance.com.au, że w obecnych okolicznościach linie lotnicze niekoniecznie są zobowiązane do wypłaty odszkodowania pasażerom, których to dotyczy.

„Według Emirates Airlines pasażerowie mają prawo do odszkodowania za opóźnienia lotu przekraczające trzy godziny” – stwierdził Ball w oświadczeniu.

„Nie dotyczy to jednak opóźnień spowodowanych „wyjątkowymi okolicznościami”.

Pani Paul stwierdziła, że ​​do tej kategorii mogą należeć klęski żywiołowe, takie jak gwałtowne powodzie.

„Kiedy opóźnienie lub odwołanie następuje z przyczyn niezależnych od linii lotniczej, linia lotnicza zazwyczaj nie ponosi odpowiedzialności za bieżące wydatki” – stwierdziła.

„Mogą próbować zabrać Cię na następny dostępny lot lub zaoferować środki na lot, ale w wielu przypadkach może to nie wystarczyć”.

„W tym miejscu zaczną się korzyści z ubezpieczenia podróżnego” – powiedziała pani Ball.

„Kiedy wystąpią nieoczekiwane zdarzenia, takie jak zła pogoda lub klęski żywiołowe, prawdopodobnie będziesz uprawniony do ubiegania się o zwrot kosztów odwołania i opóźnienia lotu, w tym w razie potrzeby dodatkowego zakwaterowania” – powiedziała.

Zbyt często ubezpieczenie od klęsk żywiołowych i ekstremalnych warunków pogodowych jest pomijanym aspektem ubezpieczenia podróżnego, stwierdziła Ball.

READ  Nowa Południowa Walia i Wiktoria zaostrzają międzynarodowe zasady dostępu, gdy stany i terytoria reagują na Omicron

„Klęski żywiołowe odnoszą się do nieprzewidywalnego charakteru podróży. Jeśli nie możesz zrealizować planów podróży ze względu na ważne wydarzenie pogodowe, ubezpieczenie podróżne zapewni Ci świadczenia z tytułu anulowania podróży i pokryje utracone depozyty.

„Ważne jest, aby rozważyć polisę obejmującą odwołanie i opóźnienie podróży. Ubezpieczenie obejmuje również tylko nieprzewidziane zdarzenia; powodzie w Dubaju są obecnie znanym zdarzeniem, więc jeśli wykupisz polisę teraz, nie zabezpieczy Cię ona przed odwołaniami związanymi z tym zdarzeniem. .

„Obecnie lotnisko działa na 100 procent, koncentrując się na przywróceniu normalnego rozkładu lotów” – powiedział w piątek lokalnemu radiu Paul Friday, dyrektor generalny lotniska w Dubaju. Powrót do normalnego poziomu harmonogramu zajmie nam trochę czasu. „Jesteśmy na dobrej drodze”.

To był „bardzo trudny okres” – stwierdził, dodając, że sama liczba wysiedleńców była znacząca.

„Nigdy wcześniej nie widzieliśmy czegoś podobnego”.

W sobotnim oświadczeniu lotnisko poinformowało, że pasażerowie muszą przybyć na stację na trzy godziny przed godziną odlotu, a nie wcześniej.

„Proszę nie przyjeżdżać wcześniej, ponieważ spowoduje to większe przepełnienie na lotnisku” – błagała.

Przeczytaj powiązane tematy:pogoda