Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Alexi Lubomirsky, fotograf, który sprawił, że Hollywood nabrało złotego koloru

Alexi Lubomirsky, fotograf, który sprawił, że Hollywood nabrało złotego koloru

Podczas swojej dwudziestoletniej kariery fotograf Alexi Lubomirski zatrzymywał się w garderobie Bruce’a Springsteena, grał w karty z Bradem Pittem i namawiał Gwyneth Paltrow, by usiadła na końcu przenośnika taśmowego w supermarkecie, mając na sobie niewiele więcej niż bikini. Ale nic nie mogło go przygotować na telefon, który otrzymał w listopadzie 2017 roku, zapraszając go do Pałacu Kensington w celu omówienia zrobienia oficjalnych zdjęć zaręczynowych księcia Harry’ego i Meghan Markle.

„Myślałem, że to żart od znajomych” – mówi Lubomirski. Jego matka miała wtedy operację, a on czekał w szpitalu na telefon od chirurga. Tymczasem każdy ekran telewizora w każdej poczekalni nadaje wiadomość o zaręczynach Meghan i Harry’ego. „To była klasyczna rzecz, którą zrobiliby moi przyjaciele, a mój mózg nie mógł obliczyć, czy to może być prawdziwe”.

„Na szczęście ich nie przeklinałem” — mówi Lubomirski z uśmiechem, siedząc przy stoliku w Claridge’s ArtSpace Café. Jest w Londynie na awans Sesje 2003-2023, nową książkę ze 113 fotografiami, z których część jest pokazana w galerii w piwnicy. Porusza się po swoich portretach członków rodzin królewskich i gwiazd filmowych, których łączy to, co określa jako „niezawodną elegancję” i rodzaj błyszczącego złotego światła, które uwydatnia niektóre z najczęściej oglądanych osobistości na świecie – z których żadna nie byłaby możliwa, gdyby Lubomirski nie Nie byłem tak biegły w sprawianiu, by Jego tematy były wygodne.

„Alexei jest legendarnie czarujący i rozważny” — mówi Lydia Slater, redaktor naczelna Harper’s Bazaar UK. „Nie szuka kontrowersji ani kontrowersji. Chce, aby wszyscy wyglądali jak najlepsza wersja siebie, dlatego praca z nim to przyjemność.”

Kilka dni po pierwszym telefonie z Pałacu Kensington Lubomirski i ekipa sfotografowali księcia Harry’ego i Meghan na terenie zamku Windsor. Zdjęcia przedstawiały parę, która bardziej przypominała rodzinę królewską z Hollywood niż prawdziwą rodzinę królewską. Jedno zdjęcie – Meghan udrapowana w płaszcz Harry’ego, z ręką uniesioną, by pokazać pierścionek – zostało zainspirowane zdjęciem Audrey Hepburn i jej męża, Mela Ferrera.

READ  Zmarł polski reżyser Andrzej Wajda

Alexey Lubomirsky: „Chcę, żeby ludzie wyglądali jak najlepiej, żeby myśleli: „To ja, ale wyglądam bardziej radośnie i promiennie”

Efekt był bardziej intymny i mniej subtelny niż poprzednie królewskie zdjęcia zaręczynowe, a reakcja publiczności była szybka i spolaryzowana — fani chwalili ciepło i bliskość pary, a krytycy krytykowali wysoką cenę sukni Meghan Ralph & Russo. „Wiedziałem, że będzie odzew, ale nigdy nie zdawałem sobie sprawy, że będzie to odzew na taką skalę” – mówi Lubomirski. „Myślę, że to dlatego, że ludzie czuli się zaproszeni, by być świadkami bardzo intymnej chwili”.

Para zaprosiła Lubomirskiego i jego żonę Giadę na swój ślub w maju 2018 roku, prosząc go, by został oficjalnym fotografem, czyli przyjęcia, w którym stawka jest większa niż zaręczyny. W pewnym momencie, gdy jej druhny i ​​młodsi paziowie zbuntowali się, Lubomirski musiał prosić zmarłą królową Elżbietę o przebaczenie za spóźnienie. „Spojrzała na mnie i powiedziała:„ Wiesz, nie jestem tym, o którego musisz się martwić ”. „

Być może pomogło to, że sam Lubomirski był potomkiem rodziny królewskiej. Przez ojca jest potomkiem polskiego rodu Lubomirskich. – Nie sądzę, żeby wiedzieli, dopóki Harry nie wspomniał o tym królowi [then Prince Charles] podczas zdjęć ślubnych. Myślę, że Harry powiedział, przy okazji, wiesz, że jest. . . 'To było to.’

Lubomirski urodził się z francusko-polskiego ojca i brytyjsko-peruwiańskiej matki. Dorastając między Botswaną, Paryżem i Anglią, jako nastolatek zaczął fotografować School Friends. „Największym komplementem, jaki mogłem usłyszeć, było to, kiedy ktoś podszedł do mnie i powiedział: „Moja mama chce to zdjęcie, bo powiedziała, że ​​wygląda na najszczęśliwsze” — mówi. „W całej mojej pracy chcę, żeby ludzie wyglądać jak najlepiej i myśleć: „To ja”. , ale wyglądam najlepiej, najszczęśliwszy, najbardziej wesoły i promienny”.

Kobieta w bikini siedzi na przenośniku taśmowym w supermarkecie

Gwyneth Paltrow (2016) © Alexi Lubomirski

Kobieta w białej koszuli i białej plisowanej sukience siedzi na półce

Keira Knightley (2016) © Alexi Lubomirski

Po studiach fotograficznych w Brighton zastosował tę filozofię w praktyce jako asystent Mario Testino. Cztery lata później jest sam i wkrótce kręci Jennifer Aniston, Julię Roberts i Kate Winslet na okładki Harper’s Bazaar, Vogue i Elle. Gwiazdy zaczęły prosić go o sesję zdjęciową na okładkę. nawet go zapytaj. Mówi, że to dlatego, że „nie jestem kimś, kto postrzega cię tylko jako wciąż żywą istotę. Jestem osobą towarzyską. Czasami uzdrowicielem”. Roberts, którego uśmiech za miliard dolarów pojawił się na okładce magazynu sesjeMówi: „Każdy, kto ją spotyka, świeci gwiazdami”. O Winslet: „Każdy cal jej ciała jest narzędziem aktorskim. Coś niesamowitego”.

„Pomocne jest obserwowanie go podczas kręcenia” — mówi Slater. „Zwykle, gdy pojawia się obiekt, wszyscy od razu go schodzą, ale on woli pozwolić im się ustatkować, by móc się przedstawić, gdy poczują się bardziej zrelaksowani. Jego celem jest sprawienie, by fotografowana osoba zapomniała, że ​​ma aparat w jego dłoni, aby opuścili gardę, a ich charaktery zabłysły.” – Zawsze szuka oryginalności.

Portret uśmiechniętej kobiety ciągnącej jej rude włosy

Jessica Chastain (2021)

Wizerunek celebryty zmienił się diametralnie od początku kariery Lubomirskiego. W 2005 roku bywało tak, że na nakręcenie okładki i opublikowanie 10 stron trzeba było dwa, a nawet trzy dni. Teraz ma na to wszystko kilka godzin, a do tego opcje cyfrowych okładek i zdjęć multimedialnych. „W miarę jak czas kręcenia zdjęć stawał się coraz krótszy, potrzeby stawały się coraz większe” — mówi. „To daremna walka z ewolucją rzeczy. Musisz się z tym pogodzić.”

Są sprawy, z którymi po prostu sobie nie radzi. Lubomirski jest zaangażowanym ekologiem i weganinem, aw 2019 roku uruchomił Creatives4Change, inicjatywę, która prosi sygnatariuszy ze świata mody i rozrywki o zobowiązanie do zaprzestania pracy z futrami, piórami i egzotycznymi skórami. „Nigdy nie czułem się komfortowo, robiąc zdjęcia, ale zrobiłem to, ponieważ uważałem, że muszę” — mówi, odnosząc się do niektórych swoich wcześniejszych prac. „Zwłaszcza po [royal] Wesele, wirtualnie wystrzelone przez dach. Zacząłem więc korzystać z mojej platformy na dobre”. Poprosił innych, aby przestrzegali tego samego, a Aniston, Winslet i inni fotografowie, Inez i Vinod, podpisali się. Podobnie Diane von Furstenberg, mimo że na początku powiedziała niebieskookiej fotografce: „Widzę cię tylko dlatego, że dobrze wyglądasz”.

Podczas gdy wiele czołowych marek całkowicie zrezygnowało z futer, pióra i egzotyczne skóry nadal królują w segmencie luksusowym. Przestrzeganie wysokich zasad moralnych kosztowało Lubomirskiego pewne posady, z których część była bolesna do stracenia. Ale teraz jest optymistą, co przypisuje swojemu poczuciu „spojrzenia wstecz w przyszłość”.

„Nie chciałem zakończyć mojego czasu w branży ze stosem czasopism i zdrowym saldem bankowym, wiedząc, że zrobiłem rzeczy, które nie były ze mną zgodne moralnie” — mówi. „Używasz głosu, kiedy go masz”.

„The Sessions” można oglądać w Claridge’s ArtSpace, London W1K 4HR, do 17 maja

Najpierw poznaj nasze najnowsze historie – bądź na bieżąco @pracownik na Instagramie