Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Australia powinna być w stanie „absolutnego terroru”

Australia powinna być w stanie „absolutnego terroru”

Radykalne zmiany w Chinach już mają głęboki wpływ na Australię – a wszystko wskazuje na to, że sytuacja się pogorszy.

Craig James, główny ekonomista COMCEC, twierdzi, że demografia Chin „działa przeciwko niemu” pod względem wzrostu gospodarczego.

Chiny rosną w tempie 5 proc. Powinno to wyjść korzystnie na australijskie towary, m.in Ruda żelaza. Ale zamiast tego w tym roku uległ awarii. Dlaczego?

Chińska gospodarka ulega zmianom, i to nie w dobrym stopniu, jeśli chodzi o popyt na surowce.

Kiedyś wzrost gospodarczy w Chinach był napędzany głównie urbanizacją. Co roku przenosimy dziesiątki milionów ludzi do miast i budujemy w nich usługi: mieszkalnictwo, infrastrukturę, powierzchnie handlowe i centra handlowe.

Ale ten silnik wzrostu się wyczerpał. Załamanie przepływu ludzi do miast:

Ładowanie osadzonego…

Zwolennicy urbanizacji zwracają uwagę, że dodatkowe 150 milionów Chińczyków zamieszkujących obszary wiejskie nadal będzie musiało stać się miastami, aby Chiny mogły dotrzymać kroku urbanizacji zachodniej, ale to pomija szerszy obraz.

Szczyt ruchu ludowego już dawno minął, a populacja maleje. Zatem liczba osób przeprowadzających się każdego roku maleje, co ma znaczenie dla wolumenu robót budowlanych i nakładów towarowych.

Po drugie, prawie każdy Australijczyk wie o „miastach duchach” w Chinach. Rozsiane wszędzie ChinyTe puste miasta są całkowicie gotowe do zamieszkania przez byłych mieszkańców wsi.

Problem w tym, że nikogo na to nie stać. Ogromny boom kredytowy i cenowy spowodował szał na mieszkania i infrastrukturę, co doprowadziło do tego, że duża ilość obiektów budowlanych była dostępna przez długi czas.

Chińskie miasta duchy: gęsto upakowane wieżowce mieszkalne w budowie w nowej dzielnicy Kangbashi w Ordos. Zdjęcie: Getty Images.

Teraz Pekin celowo obniża ceny nieruchomości, aby były bardziej przystępne. W ten sposób zabija również inwestycje w większą liczbę mieszkań. Wie, że dla pozostałych 150 milionów mieszkańców wsi wybudowano już mieszkania i nie tylko!

READ  Surfers Paradise Pacific Tower One został odwołany przez Central Stock

To samo dotyczy samorządów lokalnych, które zaciągnęły pożyczki pod zastaw gruntów na budowę infrastruktury i innych usług.

Dla dostawcy towarów wadą jest Chiński boom budowlany Jest to coś, na co należy patrzeć z wielkim przerażeniem:

Ładowanie osadzonego…

Mówimy o miliardach stóp kwadratowych powierzchni budynków pochłaniających pręty zbrojeniowe i walcówkę, znikających na zawsze w ciągu najbliższych kilku lat.

Wszystko to znacznie spowolniło chiński wzrost, ale nie eksploduje. Pracuje nad przekształceniem gospodarki w odejście od pulsu urbanizacji, który dominował przez ostatnie 20 lat, inwestując zamiast tego znaczne środki w zasoby ludzkie, technologię i produkcję o wyższej wartości dodanej.

Zapewnia to nowy popyt na stal i rudę żelaza, aby zrównoważyć spadek w budownictwie.

Na przykład boom na pojazdy elektryczne w Chinach jest zdumiewający, ponieważ Chiny przejmują światowe przywództwo.

Samochody elektryczne przeznaczone na eksport czekają na załadunek na BYD Explorer nr 1, lokalnie zbudowany statek przeznaczony do eksportu chińskich samochodów. Zdjęcie: Agence France-Presse

Podobnie sektor chipów i technologii potrzebuje nowych fabryk. Nadal buduje infrastrukturę, nawet jeśli jest to gra przegrana pod względem stopy zwrotu.

Jednak to wszystko nie wystarczy, aby zrównoważyć ogromny spadek popytu na stal konstrukcyjną.

W ciągu ostatnich kilku miesięcy produkcja rudy żelaza spadła o 7 procent rok do roku, ale nie osiągnęliśmy jeszcze najbardziej stromego punktu na zboczu budowlanym.

Kiedy to skończymy, popyt na stal konstrukcyjną będzie pięciokrotnie niższy niż obecnie.

Chiny mogą utrzymać wzrost PKB na poziomie porównywalnym z innymi rynkami rozwiniętymi w miarę przechodzenia do nowych gałęzi przemysłu.

Produkcja stali i rud żelaza ulegnie jednak znacznemu opóźnieniu.

David Llewellyn Smith jest głównym strategiem w MB Fund i MB Super. David jest założycielem i wydawcą magazynu Biznes makro Był założycielem i wydawcą zajmującym się ekonomią globalną The Diplomat, wiodącego portalu geopolitycznego i gospodarczego w regionie Azji i Pacyfiku. Jest współautorem książki The Great Collapse z Rossem Garnotem z 2008 roku i redaktorem drugiego czasopisma Garnota Climate Change.

READ  Kanapka za 59 USD powraca do menu kawiarni ze względu na duże zainteresowanie