Jetstar potwierdził, że „bada” incydent, w którym ojcu dwójki dzieci odmówiono wejścia na pokład samolotu i rzekomo został nazwany przez personel idiotą po zrobieniu zdjęcia swojej rodzinie na pasie startowym.
Jamie Mitchell, jego żona Pauline i ich dzieci przylecieli do Sydney z Azji Południowo-Wschodniej i właśnie mieli wsiąść na pokład samolotu do Brisbane, skąd miał odlecieć kolejny etap ich wakacji – rejs na Hawaje.
Kiedy jego żona i dzieci wchodziły po schodach w samolocie, Jimmy wyciągnął telefon i poprosił, aby się uśmiechnęli i poprosili o zdjęcie.
Czytaj więcej: Na afrykańskiej wyspie pozostało dziewięciu pasażerów rejsu, z których jeden doznał udaru
„To coś, co robiłem podczas każdego innego lotu, którym odbyliśmy, ale po drugiej stronie pasa startowego pracownik Jetstar nakrzyczał na mnie i nazwał idiotą” – Jamie powiedział Today.
„Więc odwróciłem się, podszedłem i w zasadzie zapytałem: «jak mnie właśnie nazwałeś?». Byłem oszołomiony. Po pierwsze nie spodziewałem się, że zostanę nazwany idiotą, ale po drugie, że jeden z ich pracowników nazwie mnie idiotą”.
Jimmy zapytał o nazwisko pracownika, którego zamierza zgłosić, i stwierdził, że jej nastrój „poprawił się od zera do 100”.
„Powiedziała: «To wszystko, wysiadasz z samolotu, wracaj na miejsce – australijska policja federalna będzie na ciebie czekać, właśnie prawie mnie zaatakowałeś»” – powiedział.
Żona Jimmy'ego była już w samolocie i miała jego paszport i dowód osobisty, więc zapytał, czy może przynajmniej je zdjąć, zanim odwiezie go z powrotem do hali przylotów.
„Nie pozwolili mi z nią rozmawiać i nie pozwolili mi nic zrobić” – powiedział.
Tymczasem w samolocie dzieci Jimmy'ego pytały Pauline, gdzie jest ich ojciec, ale ona nie miała pojęcia i starała się zachować spokój, dopóki im się to nie udało.
„Wyraz ich twarzy był tak przerażony, że nie mogli zrozumieć, ponieważ nie wiedziałam, co się dzieje” – powiedziała.
„Więc byłam między nimi, mówiąc, że wszystko w porządku. Pójdę i wszystko załatwię, ale zapytałam stewardów w samolocie i nie mogli mi udzielić żadnych informacji – dzieci były bliskie płaczu, więc nie mogli mi powiedzieć”. Nie chcę się denerwować, bo to tylko pogorszy ich sytuację.
Czytaj więcej: Australijczycy uwięzieni po śmiertelnym trzęsieniu ziemi na Tajwanie
Jednak w końcu pozwolono Jimmy'emu wrócić na pokład samolotu, ku wielkiej uldze jego i reszty rodziny.
Jimmy powiedział, że nie był świadomy zasady, zgodnie z którą niektóre linie lotnicze nie mogą używać telefonów na pasie startowym, ale od tego czasu przeczytał o tym na pasie startowym Urząd Bezpieczeństwa Lotnictwa Cywilnego.
Dodał: „Mylę się, ale myślę, że ludzie powinni zdać sobie sprawę, że po raz pierwszy wchodzimy na pas startowy, a w Azji Południowo-Wschodniej niemal aktywnie zachęcają do robienia zdjęć, ponieważ stanowi to obecnie dobrą reklamę dla linii lotniczych”. Powiedział.
„Rozumiem, że zasady CASA są w tej kwestii bardzo jasne, ale czy to gwarantuje, że ktokolwiek będzie mnie słownie obrażał z powodu czegoś, co uważam za drobne naruszenie?”
Jetstar powiedział dzisiaj, że „wszyscy nasi klienci i członkowie zespołu mają prawo czuć się szanowani podczas lotu lub pracy”, gdy zajmują się sprawą Jamiego.
Czy uważasz, że pracownik Jetstar postąpił niestosownie, nazywając Jimmy'ego idiotą? Daj nam znać
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu