Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Blokada granic Ukrainy przez polskich rolników szkodzi polskiej gospodarce — CCD — online.ua — AMP

Blokada granic Ukrainy przez polskich rolników szkodzi polskiej gospodarce — CCD — online.ua — AMP

Analitycy Centrum Zwalczania Dezinformacji (CCD) podkreślają, że zamknięcie granicy z Ukrainą przez polskich kierowców ciężarówek szkodzi przede wszystkim polskiej gospodarce.

Polscy kierowcy ciężarówek szkodzą gospodarce swojego kraju

Analitycy CCD potwierdzają, że Ukraina jest największym partnerem handlowym Warszawy spoza Unii Europejskiej.

Ważne jest, aby zrozumieć, że wymiana handlowa Polski z Ukrainą jest większa niż wymiana handlowa Polski z Chinami.

Ponadto podkreśla się, że w ciągu ostatniego roku eksport polskich towarów na Ukrainę wyniósł około 12 miliardów dolarów, a eksport ukraińskich towarów do Polski 4,7 miliarda dolarów. Oznacza to, że bilans handlowy jest wyraźnie przechylony na korzyść Warszawy.

CCD potwierdza także, że Polska dostarcza Ukrainie wiele towarów o wysokiej wartości dodanej.

Eksport na Ukrainę zapewnia Polakom ponad 100 000 dobrze płatnych miejsc pracy. Ponadto blokada powoduje znaczne straty w polskim sektorze usług, który w ciągu trzech miesięcy protestów stracił ponad 10 mln dolarów.


Zdaniem analityków CCD wysiłki polskich kierowców ciężarówek mające na celu uniknięcie konkurencji z ukraińskimi kierowcami ciężarówek poprzez zamknięcie granicy szkodzą polskiemu handlowi międzynarodowemu i rynkowi pracy, wpływając na sektor usług.

Usunięcie przeszkód na granicy jest wspólnym interesem Ukrainy i Polski.

Całkowita blokada granicy ukraińskiej: szczegóły

Rankiem 16 lutego polscy rolnicy zamknęli już pięć punktów kontrolnych na granicy z Ukrainą. W kolejkach utknęło około 1400 ciężarówek.

Zdaniem rzecznika Państwowej Straży Granicznej Ukrainy Andrija Demczenki dotyczy to kierunków punktów kontrolnych Jagudin, Rawa Ruska, Czeżny, Ustilog i Ugreniew.

Demczenko zauważył, że firmy transportowe szukają możliwości przekroczenia granicy w tych punktach, gdzie jest to możliwe.

Andriej Demczenko

Głośnik SBGS

READ  Europa Środkowo-Wschodnia: Wahania Banku Centralnego | stan