Duży tunel bagażowy pozostawia pasażerów bez bagażu, ponieważ podróżni znoszą długie kolejki i opóźnienia lotów na lotniskach.
Terminale lotniskowe znów błyszczą, gdy Australijczycy wznoszą się w przestworza na długą przerwę wielkanocną.
Chaos w zeszłym tygodniu z długimi liniami, opóźnionymi lub odwołanymi lotami i zagubionym bagażem to niektóre problemy, z którymi musieli się zmagać klienci.
Główny bagaż Brisbane opuścił nadchodzącą gwiazdę Cabaret de Paris bez żadnych ubrań ani kostiumów przed premierą w Queensland Centre for the Performing Arts.
Gwiazda rozrywki Rhonda Burchmore nie miała nic do wzięcia udziału w sobotnim programie po tym, jak jej lot z Melbourne odleciał bez bagażu.
„Facet tam powiedział, że odzyskanie go może zająć kilka dni. Jestem tak zdenerwowana „- napisała w czwartek.
Qantas ogłosił, że podjęto decyzję o odejściu „małej liczby” lotów bez bagażu, aby zapewnić, że ludzie nie doświadczą długich opóźnień lub odwołań lotów.
„Ten bagaż jest umieszczany na kolejnych lotach, a następnie wysyłamy je bezpośrednio do klientów” – powiedział rzecznik Qantas.
„Qantas będzie obsługiwał lot tylko bagażowy między Melbourne a Sydney dziś po południu jednym ze swoich Boeingów 787 Dreamliner, pomagając w transporcie bagażu, którego wczoraj nie można było przewieźć”.
Linie lotnicze podały, że wymagania dotyczące izolacji wpływają na codzienne operacje, ponieważ od 20 do 50 procent pracowników w niektórych obszarach nie jest w stanie pracować.
Około 200 kierowników centrali firmy zapewnia wsparcie na lotniskach w Sydney i Melbourne.
Na lotnisku w Sydney były już opóźnienia w piątek przed pierwszym lotem o 6 rano, a trzy loty Qantas na lotnisku Tullamarine w Melbourne zostały odwołane z powodu braku personelu.
Te kwestie skłoniły lotniska i linie lotnicze do doradzania podróżnym, aby przybyli na dwie godziny przed lotem krajowym i trzy godziny przed lotem międzynarodowym.
Oczekiwano, że w czwartek przez krajowe terminale na lotnisku w Sydney przewidzie się 82 000 pasażerów, co po raz pierwszy od dwóch lat przyjęło ponad 80 000 pasażerów.
Oczekuje się, że w piątek przez lotnisko przejedzie 79 000 pasażerów, a kolejne 190 000 w ciągu najbliższych trzech dni.
Chociaż linie są nadal długie i zajęte, raporty z ostatnich dni sugerują, że niektórzy poruszają się szybciej, zwłaszcza jeśli nie muszą odprawiać bagażu.
Jednak nadal istnieją stałe problemy z opóźnieniami lotów, odwołaniami i pozostawieniem bagażu, co powoduje rosnącą frustrację klientów.
Wraz z napływem Australijczyków, którzy chcą skorzystać z otwartych granic i udać się na wakacje, opóźnienia zostały opóźnione z powodu niedoboru personelu lotniska.
Wśród pracowników panuje poziom absencji z powodu Covid i wymogów izolacji, powiedział w środę dyrektor generalny Sydney Airport Jeff Colbert.
„Nie można uniknąć faktu, że w okresie Wielkanocy może powstać duża kolejka. Wciąż mamy do 20 procent nieobecności pracowników związanych z Covid każdego dnia i pracujemy nad odbudową naszej siły roboczej na naprawdę napiętym rynku pracy. ”
Ale lotniska również chcą „odbudować” swoją siłę roboczą po Covid, z czym walczyli i nie udało im się zrobić w okresie poprzedzającym Wielkanoc.
Certis, wykonawca ochrony na lotnisku w Sydney, jest o 30 procent niższy niż poziom zatrudnienia sprzed Covid.
„Podczas gdy przyprowadzają ludzi do drzwi, trwa to dłużej, niż się spodziewaliśmy, ze względu na niesamowicie napięty rynek pracy. Przydzielane role są wykwalifikowane i wyspecjalizowane, a my nie pójdziemy na kompromis w zakresie bezpieczeństwa i ochrony” – powiedział Colbert.
Lotnisko w Sydney spotkało się z krytyką ze strony Zjednoczonego Związku Zawodowego w czwartek po tym, jak Sydney Morning Herald poinformował, że pracownikom ochrony oferowano premię w wysokości 1000 USD, jeśli pracowali na każdej wymienionej zmianie od 14 do 26 kwietnia.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu