Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Colesa przyłapano na gorącym uczynku podnoszeniu „blokowanych” cen.

Colesa przyłapano na gorącym uczynku podnoszeniu „blokowanych” cen.

Coles ogłosił, że zwróci pieniądze tysiącom klientów po złożeniu skargi przez Choice do Australijskiej Komisji ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC) w związku z praktykami cenowymi giganta supermarketów.

Firma Choice złożyła skargę w październiku po tym, jak zauważyła, że ​​Coles podwyższył cenę produktu, który, jak obiecał, pozostanie „zablokowany” przez określony czas.

„Cieszymy się, że ACCC zareagowało na naszą skargę, co zaowocowało bardzo potrzebnymi przeprosinami ze strony Colesa, a tysiące klientów w całej Australii odzyskało swoje pieniądze” – mówi Andy Kelly, zastępca dyrektora ds. kampanii w Choice.

Skandaliczne zachowanie supermarketu

„To właśnie dzięki takiemu zachowaniu Colesa przyznaliśmy im w tym roku nagrodę Schunky. Coles promuje sposób, w jaki rzekomo pomagają w pokryciu kosztów kryzysu związanego z kosztami życia, a jednocześnie osiąga ogromne zyski i nie dotrzymuje obietnic cenowych złożonych swoim klientom klientów” – mówi Kelly.

W listopadzie uznaliśmy Colesa za jednego ze zwycięzców naszej nagrody Schunky Awards za zarabianie pieniędzy w czasie, gdy wielu Australijczyków zmaga się z obecnymi kosztami życia.

„Niedotrzymanie obietnic cenowych przez tak dużego sprzedawcę detalicznego jak Coles jest po prostu nie do przyjęcia, zwłaszcza w czasie kryzysu związanego z kosztami życia, kiedy wiele osób już martwi się cenami żywności i artykułów spożywczych”.


Odkrycie podejrzanych cen doprowadziło do naszej skargi do Australijskiej Komisji ds. Konkurencji i Klimatu (ACCC).





„Gdyby Choice nie wyłapało tego poważnego błędu, tysiące ludzi prawdopodobnie nadal byłoby bez środków, nawet nie zdając sobie z tego sprawy”.

Produktem, który wywołał skargę firmy Choice, były brykiety Coles BBQ o wadze 4 kg, które w lutym reklamowano jako „zablokowane” w cenie 10 dolarów do 31 października 2023 r., ale których cena wzrosła do 10,60 dolarów przed zakończeniem reklamowanej promocji. okres.

READ  Etykieta Woolies oznacza, że ​​możesz dostać darmowy stek

Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC) potwierdziła, że ​​przed końcem okresu rabatu promocyjnego 20 produktów, w tym popularne artykuły spożywcze, takie jak płatki kukurydziane Kelloggs i gęsta śmietana Bulla, zostały nieprawidłowo wycenione. Poniżej możesz zobaczyć listę produktów, których dotyczy problem.

„CHOICE będzie w dalszym ciągu zwracać uwagę na sprzedawców detalicznych, którzy postępują źle ze strony konsumentów, a inne supermarkety powinny mieć świadomość, że żadne niewłaściwe zachowanie nie ujdzie im na sucho” – mówi Kelly.

Jak odzyskać pieniądze

Po otrzymaniu powiadomienia, że ​​obciążył klientów nadmiernymi kosztami, Coles wysłał e-mail z przeprosinami do członków Flybuys, których zidentyfikował jako osoby, które zakupiły przedmiotowe produkty, i poinformował, że pełny koszt produktów został zwrócony. Od tego czasu opublikowali także listę produktów na swojej stronie internetowej, którą reprodukujemy poniżej.

Jeśli kupiłeś którykolwiek z produktów wyszczególnionych na poniższej liście, odwiedź lokalne biuro serwisowe Coles, aby zapytać o zwrot pieniędzy. Jeśli zeskanujesz swoją kartę Flybuys lub dokonasz zakupu za pośrednictwem Coles Online, nie będziesz musiał kontaktować się z Biurem Obsługi Klienta, ponieważ zwrot środków zostanie przetworzony na Twoją kartę Flybuys lub konto Coles Online.











READ  Kmart: Czajnik za 7,50 dolarów uratował dyskont przed „celą śmierci”

Obrazy stockowe: Getty, chyba że zaznaczono inaczej.