Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Czasami zachodzą na siebie po obu stronach cienkiej linii

24 listopada 2021 | 06:08 rano

Czasami zachodzą na siebie po obu stronach cienkiej linii

Robienie ważnych filmów może być trudne i może być tak samo w Indiach, jak i w innych częściach świata

Relacja między mężczyzną a kobietą była dyskutowana na przestrzeni wieków aż do mdłości. Był tematem filmów, niektórych bardzo zabawnych, a niektórych dość poważnych spraw. Teraz polski film Lider, pokazywany na IFFI, próbuje pokazać, jak współczesność może zmienić wynik związku i próbuje przedstawić kobiety tylko z perspektywy mężczyzn. To pierwsza produkcja Courica Boyanovsky’ego. W odpowiedzi na pytanie o najtrudniejszą część realizacji filmu, operator Grzegorz Hartfiel powiedział, że największym wyzwaniem jest sam pomysł. „Przez większość czasu kamera porusza się w jednym pokoju z 6 mężczyznami! Nie było krajobrazów, gór i ładnej pogody, ale tylko jeden pokój i to, co trzeba było uchwycić, to intensywne uczucia tych 6 mężczyzn” – żartował.

Przywódca to historia miłego i nieśmiałego chłopca Butrika, który ceni sobie proste życie. Ze względu na światową presję, by robić więcej i więcej zbierać, wpada w pułapkę perswazji i postanawia zmienić się dla dobra ludzi, których kocha. Tu przypadkiem spotyka się z charyzmatyczną, ale tajemniczą osobą o pseudonimie „Lider”, która jest trenerem rozwoju postaci. Tam protagonista spotyka innych mężczyzn z różnych okoliczności, którzy padają ofiarą emocjonalnej manipulacji „uciśnionego” przywódcy przez kobiety.

Później w rozmowie z tym dziennikarzem powiedział, że film był wyzwaniem dla systemu patriarchalnego, który istniał na całym świecie. Zapytany, czy była odpowiedź rządu, który był głęboko katolicki i konserwatywny, Gerzegory Hartville powiedział, że nie ma odpowiedzi i że poszli naprzód i zrobili to, co należało zrobić, aby nakręcić film. Mówiąc o jego osiągnięciach, Nikhil Mahajan, człowiek stojący za Godavari, Bon 52 i Petal, powiedział, że trudno było powiedzieć, że wcześniej były dwie lub trzy rzeczy, o których wiadomo było, że skończą się na ludziach. Wyjaśnił, że teraz jest inaczej. Powiedział: „Teraz, jeśli mówisz o dwóch lub trzech rzeczach, jesteś bezpieczny. Teraz nie chcę rozmawiać o tych dwóch lub trzech rzeczach. Oczywiście to, co robię, to zawsze chodzić po tej linii. Z założenia jest komercyjną formą sztuki Więc kiedy piszemy, robimy co w naszej mocy”. Jeśli natkniemy się na wiersz, który naszym zdaniem może powodować problemy, usuwam go. Podczas edycji widzisz scenę i czujesz, że byłoby dobrze, gdyby ktoś ją usunął, a następnie ja usunąłem to. Po tym, jeśli ludzie nadal mają do czynienia z problemem, kiedy zostaną zwolnieni, to ich problem” . Mówił, że jako artysta, punkt po punkcie, ważne jest, aby przestać dbać o to, jak ludzie się czują, ponieważ reakcje przychodzą na każdą formę sztuki. Wszystko jest zagmatwane, powiedział Nikhil, patrząc na wszystko przez religijne soczewki. Nikhil powiedział jako artysta, że ​​bardzo ważne jest, aby być uczciwym w tym, co się pokazuje, i jest to o wiele większa odpowiedzialność niż robienie filmu. „Już tworzysz dokumentację, więc było to bardzo ważne w tym, co powiedzieliśmy i zrobiliśmy” – powiedział. „Możemy teraz zrobić coś, aby zadowolić pewną grupę demograficzną, ale przetrwa próbę czasu. A jeśli odpowiedź brzmi nie, to musisz postąpić właściwie”. Powiedział, że zepchnął kopertę ze stołu i ważne było, aby filmowcy nie zrobili czegoś, co ich szokuje, argumentowanie po prostu nie działa. Dobry film powiedział, że zadziała, a zły nie. Powiedział, że kino regionalne podchodzi do różnych tematów z dużym zaufaniem, w przeciwieństwie do indyjskiego przemysłu filmowego, który jest hamowany przez system gwiezdny.

READ  Zawodnik opuszcza sędziów ze łzami w oczach po dobrowolnym opuszczeniu zawodów

Robienie ważnych filmów może być trudne, ale prawdziwy artysta znajdzie sposób na zrobienie tego, co jest do zrobienia.