Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Czasami zachodzą na siebie po obu stronach cienkiej linii

24 listopada 2021 | 06:08 rano

Czasami zachodzą na siebie po obu stronach cienkiej linii

Robienie ważnych filmów może być trudne i może być tak samo w Indiach, jak i w innych częściach świata

Relacja między mężczyzną a kobietą była dyskutowana na przestrzeni wieków aż do mdłości. Był tematem filmów, niektórych bardzo zabawnych, a niektórych dość poważnych spraw. Teraz polski film Lider, pokazywany na IFFI, próbuje pokazać, jak współczesność może zmienić wynik związku i próbuje przedstawić kobiety tylko z perspektywy mężczyzn. To pierwsza produkcja Courica Boyanovsky’ego. W odpowiedzi na pytanie o najtrudniejszą część realizacji filmu, operator Grzegorz Hartfiel powiedział, że największym wyzwaniem jest sam pomysł. „Przez większość czasu kamera porusza się w jednym pokoju z 6 mężczyznami! Nie było krajobrazów, gór i ładnej pogody, ale tylko jeden pokój i to, co trzeba było uchwycić, to intensywne uczucia tych 6 mężczyzn” – żartował.

Przywódca to historia miłego i nieśmiałego chłopca Butrika, który ceni sobie proste życie. Ze względu na światową presję, by robić więcej i więcej zbierać, wpada w pułapkę perswazji i postanawia zmienić się dla dobra ludzi, których kocha. Tu przypadkiem spotyka się z charyzmatyczną, ale tajemniczą osobą o pseudonimie „Lider”, która jest trenerem rozwoju postaci. Tam protagonista spotyka innych mężczyzn z różnych okoliczności, którzy padają ofiarą emocjonalnej manipulacji „uciśnionego” przywódcy przez kobiety.

Później w rozmowie z tym dziennikarzem powiedział, że film był wyzwaniem dla systemu patriarchalnego, który istniał na całym świecie. Zapytany, czy była odpowiedź rządu, który był głęboko katolicki i konserwatywny, Gerzegory Hartville powiedział, że nie ma odpowiedzi i że poszli naprzód i zrobili to, co należało zrobić, aby nakręcić film. Mówiąc o jego osiągnięciach, Nikhil Mahajan, człowiek stojący za Godavari, Bon 52 i Petal, powiedział, że trudno było powiedzieć, że wcześniej były dwie lub trzy rzeczy, o których wiadomo było, że skończą się na ludziach. Wyjaśnił, że teraz jest inaczej. Powiedział: „Teraz, jeśli mówisz o dwóch lub trzech rzeczach, jesteś bezpieczny. Teraz nie chcę rozmawiać o tych dwóch lub trzech rzeczach. Oczywiście to, co robię, to zawsze chodzić po tej linii. Z założenia jest komercyjną formą sztuki Więc kiedy piszemy, robimy co w naszej mocy”. Jeśli natkniemy się na wiersz, który naszym zdaniem może powodować problemy, usuwam go. Podczas edycji widzisz scenę i czujesz, że byłoby dobrze, gdyby ktoś ją usunął, a następnie ja usunąłem to. Po tym, jeśli ludzie nadal mają do czynienia z problemem, kiedy zostaną zwolnieni, to ich problem” . Mówił, że jako artysta, punkt po punkcie, ważne jest, aby przestać dbać o to, jak ludzie się czują, ponieważ reakcje przychodzą na każdą formę sztuki. Wszystko jest zagmatwane, powiedział Nikhil, patrząc na wszystko przez religijne soczewki. Nikhil powiedział jako artysta, że ​​bardzo ważne jest, aby być uczciwym w tym, co się pokazuje, i jest to o wiele większa odpowiedzialność niż robienie filmu. „Już tworzysz dokumentację, więc było to bardzo ważne w tym, co powiedzieliśmy i zrobiliśmy” – powiedział. „Możemy teraz zrobić coś, aby zadowolić pewną grupę demograficzną, ale przetrwa próbę czasu. A jeśli odpowiedź brzmi nie, to musisz postąpić właściwie”. Powiedział, że zepchnął kopertę ze stołu i ważne było, aby filmowcy nie zrobili czegoś, co ich szokuje, argumentowanie po prostu nie działa. Dobry film powiedział, że zadziała, a zły nie. Powiedział, że kino regionalne podchodzi do różnych tematów z dużym zaufaniem, w przeciwieństwie do indyjskiego przemysłu filmowego, który jest hamowany przez system gwiezdny.

READ  Trochę mu to zajęło. Zmniejszenie ilości mocy pod maską Toyoty Supra (wideo)

Robienie ważnych filmów może być trudne, ale prawdziwy artysta znajdzie sposób na zrobienie tego, co jest do zrobienia.