Były utrzymywane w stanie fabrycznym przez prawie pół wieku, ale czy warto płacić Lamborghini za Ładę?
„Wiem co mam…”
Zapomnij o znaleziskach ze stodoły, ta nowa fabryka Łada Niva na sprzedaż w Rosji jest bardziej „muzealnym znaleziskiem”.
Pierwotnie zbudowany w 1980 roku w szczytowym okresie zimnej wojny, jaskrawoczerwony samochód terenowy był utrzymywany w nieskazitelnym stanie przez 43 lata i ma zaledwie 220 km na liczniku. Sprzedawca w rosyjskim mieście Tolyatti, gdzie znajduje się fabryka Łady, zauważa, że siedzenia są nadal zakryte fabryczną plastikową plombą i że Niva jest oferowana w stanie „kapsuły czasu”.
Jest to prawie pod każdym względem zupełnie nowy samochód, ale ma jedną ogromną zaletę… cenę.
Biorąc pod uwagę, że wciąż można kupić zupełnie nową Ładę Nivę w Rosji za 821 900 JPY (15 000 AU), wydaje się to nieco wysokie, nawet jak na przedmiot kolekcjonerski.
Łada Niva jest produkowana od 1977 roku i pozostaje w dużej mierze niezmieniona do dnia dzisiejszego. Zbudowano około 2,5 miliona Łada Niva, z czego prawie 700 000 wyeksportowano na 100 rynków na całym świecie, w tym na krótko do Australii.
Chociaż podoba nam się pomysł idealnie czystej Łady Nivy, jesteśmy pewni, że gdzieś wśród 2,5 miliona egzemplarzy jest jeszcze jeden w miarę czysty egzemplarz za ułamek ceny.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
Innowacja z wykorzystaniem modelowych nanoelektrod odkrywa granice nanoskali
FIDO Alliance wydaje wytyczne UX dotyczące kluczy dostępu
Oto najlepsza mapa Kingdom’s Tears dla kapliczek, kurux, smoczych łez i nie tylko