Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Czy zasilanie benzyną Y63 Patrol jest wyłączone?  Nissan mówi, że żadna hybryda nie będzie ikoną samochodów terenowych, ponieważ marka pozostawia to Toyocie Prado i Lexusowi GX Automotive News

Czy zasilanie benzyną Y63 Patrol jest wyłączone? Nissan mówi, że żadna hybryda nie będzie ikoną samochodów terenowych, ponieważ marka pozostawia to Toyocie Prado i Lexusowi GX Automotive News

Nissan twierdzi, że Patrol pominie krok e-POWER i przeskoczy na w pełni elektryczny, ale tylko wtedy, gdy dostępna będzie technologia akumulatorów półprzewodnikowych, która wydaje się oszczędzać moc benzyny Y63.

Przemawiając podczas niedawnego australijskiego wydarzenia medialnego, dyrektor generalny Nissana w regionie – Guillaume Cartier, przewodniczący komitetu zarządzającego AMIEO – powiedział, że częściowa elektryka byłaby zbyt ciężka i zbyt kosztowna dla samochodu wielkości Patrola, który nadal wymagałby być sparowany z silnikiem ICE Z dużym akumulatorem.

„(Patrol) jest bardziej powiązany, ten typ samochodu, bardziej związany z technologią akumulatorów półprzewodnikowych” – powiedział Cartier.

„Im cięższy samochód, tym trudniej go zelektryfikować… ponieważ jeśli masz samochód, który chcesz zachować pojemność, jeśli jest to samochód dwutonowy, akumulator, którego potrzebujesz, czyni go cięższym i droższym.

Więc jeśli powiesz: „Tak, możesz to zelektryfikować, ale dodatkowy koszt to 10 000 $”, możesz stracić trochę.

„Więc kluczowe jest to, że mówisz:„ OK, czy mogę być pewien, że będę elektryczny, ale nadal będę konkurencyjny cenowo dla właściciela? Dlatego dobrym rozwiązaniem jest bateria półprzewodnikowa”.

Zapytany bezpośrednio, czy oznacza to, że Nissan Patrol pominie etap „elektryfikacji” i zamiast tego przełączy się na w pełni elektryczny akumulator po pojawieniu się technologii akumulatorów półprzewodnikowych, Cartier odpowiedział: „Twoje myślenie jest prawidłowe”.

„Mówiąc prosto, istnieją różne możliwości… Kiedy będę wiedział, powiem ci. Ale twoje myślenie jest prawidłowe. Masz baterię półprzewodnikową, która jest jedna, ale możesz uzyskać kilka alternatyw. „

Nissan twierdzi, że technologia akumulatorów półprzewodnikowych poprawi wydajność, zmniejszając w ten sposób koszty o 40 procent. W ujęciu realnym oznaczałoby to, że bateria potrzebna do przejechania 1000 km byłaby o 40 procent mniejsza niż obecnie.

Ale ponieważ ta technologia nie pojawi się w Nissanie przed „2026, 2027”, pojawia się pytanie, co zrobić z Patrolem w międzyczasie.

READ  Parki biznesowe zatłoczone czynszami | EurobuildCEE

Punkt widzenia Cartiera jest prawie pokrewny Przewodnik automatycznyWiadomości z New York Auto Show, gdzie wiceprezes Nissan America, Michael Colleran, powiedział nam, że nowa Armada — amerykańska wersja Patrola — pojawi się w „niezbyt odległej przyszłości” i będzie wyposażona w „zaawansowany technologicznie układ napędowy ”, który w niczym nie przypomina V8.

„Armada będzie nadal ważną częścią naszego portfolio w przyszłości, aw niezbyt odległej przyszłości planowane są aktualizacje i całkowita zmiana pojazdu” – powiedział.

„To oczywiste, że krajobraz globalny, a także w Stanach Zjednoczonych, przesuwa się w kierunku pojazdów elektrycznych. Ale to nie znaczy, że spalanie wewnętrzne nie ma bardzo ważnej roli do odegrania.

„Czy widzimy potężne V6 i inne silniki spalinowe jako część naszej przyszłości? Absolutnie”.

Raporty z Bliskiego Wschodu i USA – powołując się na źródła Nissana – wskazują, że Y63 pożegna się z silnikiem benzynowym V8 o mocy 298 kW / 560 Nm i zastąpi go silnikiem V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Podobno silnik ten będzie współpracował z nową, dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów z przemiennikiem momentu obrotowego i stałym napędem na wszystkie koła.

Jednak marka niewątpliwie będzie dążyć do dorównania obecnej V8 pod względem mocy i pokonania jej wydajnością, pomimo mniejszej liczby cylindrów. Na przykład Nissan Z oferuje 298 kW i 475 Nm z rzędowej szóstki z podwójnym turbodoładowaniem, ale nie jest jasne, czy układ napędowy Patrola będzie nowy w Nissanie, czy też zmodyfikowana wersja istniejącego silnika.

Oczywiście możliwe jest również, aby Patrol zachował silnik V8, dopóki pod koniec dekady nie pojawi się realna technologia akumulatorów półprzewodnikowych, ale to uczyniłoby go już przestarzałym pojazdem.