Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

David Witt ostrzega członków załogi, aby byli przygotowani na deszczową i zimną podróż zegarkiem Rolex Sydney Hobart

David Witt ostrzega członków załogi, aby byli przygotowani na deszczową i zimną podróż zegarkiem Rolex Sydney Hobart

David Witt ostrzega członków załogi, aby byli przygotowani na deszczową i zimną podróż zegarkiem Rolex Sydney Hobart

Autor: Robert Guinness | RSHYR Media, 24 grudnia, 06:04 GMT
26 grudnia 2023 r

Główna prognoza BOM, Gabrielle Woodhouse, przemawia do floty – Wyścigi jachtów Rolex Sydney Hobart 2023 © ROLEX / Andrea Francolini


Ponieważ regaty Rolex Sydney Hobart Yacht Race rozpoczynają się za dwa dni, załoga nadal nie jest pewna, jakich warunków się spodziewać – poza tym, że czeka ją długa, mokra i zimna podróż.

Biuro Meteorologii Nowej Południowej Walii [BOM] Zaktualizowana w niedzielę prognoza pogody przewidywała zmienne wiatry, fale i warunki pogodowe z możliwością opadów deszczu, burz i słabej widoczności.

Aktualizacja BOM została przedstawiona podczas obowiązkowej odprawy regatowej dla całej załogi w Cruising Yacht Club of Australia, organizatorze regat na dystansie 628 mil morskich.

Jak skomentował prognozę pogody Hong Kong Maxi, kapitan SHK Scallywag David Witt, zwłaszcza po minięciu Edenu: „Zmierz jeszcze jedną temperaturę. Będzie zimno”.

Starsza meteorolog BOM, Gabrielle Woodhouse, powiedziała, że ​​warunki do rozpoczęcia wyścigu o 13:00 we wtorek powinny być słoneczne, a wiatr będzie wiał ze wschodu na południowy wschód i osiągał prędkość 5 węzłów.

Później po południu wiatr może zmienić kierunek na północno-wschodni, osiągając prędkość 15 węzłów, a słońce charakterystyczne dla początku regat w Sydney Harbour może ustąpić miejsca burzom.

Jednakże, gdy wyścig zmierza na południe, do Adenu i dalej, wiatr może być ze wschodu na południowy wschód z prędkością 15-25 węzłów, a fale wznoszą się od 1,5 metra do 2 do 3 metrów.

Stamtąd flota może spodziewać się dotarcia do układu o niższym ciśnieniu. To sprawi, że wyścig będzie trudny taktycznie, ponieważ łodzie albo podążają za prądem, albo skręcają na wschód w poszukiwaniu wiatru.

READ  Australian Open 2022: Benoit Bayer szaleje po pozytywnym wyniku testu na COVID-19 „po raz 250”

Tak właśnie uważa Whitt, którego SHK Scallywag jest jednym z czterech dużych wyścigów w wyścigu o długości 628 mil morskich i faworytem w Line Honors wraz z Andoo Comanche, LawConnect i Wild Thing 100.

„Myślę, że prawdopodobnie zostanie ustalone, kiedy ktoś spadnie z żerdzi w ciągu pierwszych trzech lub czterech godzin. To może być ważna decyzja na początku” – powiedział Witt.

„Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że jest z nami Juan Vela [one of the navigators]. To, co najlepsze na świecie, nie jest tanie, ale kierując się tymi oczekiwaniami, zainwestowaliśmy we właściwych obszarach”.

John Wenning Jr., kapitan obrońcy tytułu Line Honors Ando Comanche, zgodził się, że wyścig wkrótce przerodzi się w bitwę umysłów.

Zwycięstwo to tylko pochwała umiejętności jego nawigatora, Justina Shaffera. „W poprzednich latach mówiłem, że według mnie Justin jest najbardziej niedocenianym nawigatorem na świecie” – powiedział.

„Dla nas chodzi o zaufanie do roli wszystkich osób na łodzi i wspieranie naszej łodzi w każdych warunkach, aby wygrać wyścig.

„Oczywiście zależy nam na tym, aby warunki pozwoliły nam dotrzeć na miejsce jak najszybciej, bo jako żeglarz na małej żaglówce nie chcę spędzać dużo czasu na morzu.

„Nawet jeśli będziemy tam dłużej niż 48 godzin, wierzymy, że nasza łódź jest szybka w każdych warunkach”.

Tony Mutter, mistrz żeglarstwa LawConnect Christiana Becka, był powściągliwy w formułowaniu jakichkolwiek wniosków na temat perspektyw.

„Jest bardzo wcześnie, ponieważ największym problemem, jaki mam z dnem, jest to, że nie zostało ono jeszcze prawidłowo uformowane” – powiedział.

Motter powiedział, że obecnie rozważa dwie opcje. Albo płyniemy „w dół rzeki, albo kierujemy się na wschód, próbując wypłynąć w ciśnienie”.

Zapytany o opinię Carl Crawford z nowej firmy Wild Thing 100 należącej do Granta Wharingtona skłania się ku opcji wyjazdu za granicę.

READ  Ujawniono loterię kobiet 2021 CEV EuroVolley

Powiedział: „Rozwiązaniem będzie trzymanie się z daleka od plaży i w przypadku wystąpienia burz”.

Pełną listę zgłoszeń i więcej informacji o wyścigu można znaleźć na stronie rolexsydneyhobart.com.