Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

DCT Gdańsk wybiera wykonawców do rozpoczęcia prac nad projektem rozbudowy T3

DCT Gdańsk, operator największego kompleksu terminali kontenerowych na Bałtyku, podpisał umowę na budowę trzeciego głębokowodnego terminalu T3. Umowa została podpisana z konsorcjum Budimex SA i Dredging International NV. Prace rozpoczną się we wrześniu po zakończeniu sezonu świątecznego.

Projekt T3 obejmie nabrzeże głębokowodne o długości 717 metrów, głębokości 17,5 metra i powierzchni 36,5 hektara. Ponadto inwestycja obejmie zakup 7 nowych suwnic nabrzeżowych zdolnych do obsługi największych statków świata oraz 20 półautomatycznych suwnic bramowych (RMG) montowanych na szynie dla placu kontenerowego. Po ukończeniu T3 DCT Gdańsk będzie jednym z największych hubów terminali kontenerowych w Europie, zdolnym do obsługi nowej generacji kontenerowców przybywających na Morze Bałtyckie, skrócenia odległości rejsów dla statków feederowych oraz zapewnienia polskim i regionalnym spedytorom większej liczby połączeń wokół świat na efektywnych usługach.
Budimex SA to jedna z największych grup budowlanych w Polsce z ponad 50-letnią historią iz powodzeniem zrealizowanych kilkudziesięciu projektów przemysłowych. Jako generalny wykonawca świadczy usługi w takich sektorach jak infrastruktura drogowa, kolejowa i lotniskowa, a także energetyka i budownictwo zrównoważone z wykorzystaniem rozwiązań przyjaznych środowisku.

Dredging International NV jest światowym liderem w zakresie pogłębiania morskiego i rozwiązań dla energetyki morskiej, infrastruktury i projektów środowiskowych. Przy budowie T3 firma poprowadzi prace pogłębiarskie i rekultywacyjne, aby stworzyć 36-hektarową platformę, która będzie stanowić podstawę nowego terminalu. Prace pogłębiarskie i rekultywacyjne rozpoczną się we wrześniu, a na początku 2023 r. nastąpi budowa północnej i południowej ściany oraz przystani głównej.

T3 ma zostać oddany do użytku komercyjnego do połowy 2024 roku, a pełne zakończenie projektu planowane jest na drugi kwartał 2025 roku.

„Podczas budowy podejmiemy wszelkie środki ostrożności w celu ochrony środowiska, życia morskiego i siedlisk na obszarze dotkniętym budową. Po ukończeniu terminal będzie najbardziej zaawansowanym tego typu terminalem na Morzu Bałtyckim i będzie odzwierciedlał nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój. inwestycji i eksploatacji, przy jednoczesnej redukcji emisji dwutlenku węgla z budowy i sprzętu, który wdrożymy w przyszłości.” powiedział Charles Becker, prezes DCT Gdańsk.

READ  Gospodarki Europy Środkowej idą w górę w pierwszym kwartale, ale świętowanie może się wkrótce skończyć

W pierwszej fazie nowy terminal zwiększy zdolności przeładunkowe DCT Gdańsk o 1,7 mln TEU (dwadzieścia stóp) do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. Po zakończeniu budowy T3, DCT Gdańsk będzie jednym z największych kompleksów terminali kontenerowych w Europie, gotowym do dalszej obsługi i wspierania polskiej gospodarki, krajów Europy Środkowo-Wschodniej, krajów bałtyckich oraz międzynarodowych rynków handlowych. Inwestycja oznacza również znaczne wzbogacenie wachlarza usług dostępnych dla klientów DCT Gdańsk oraz impuls do pozyskania nowych usług i aliansów przewozowych.

„Uruchomienie działalności T3 oznacza początek nowej ery w obsłudze kontenerów w regionie Morza Bałtyckiego. Ta pionierska podróż rozpoczęła się w DCT Gdańsk 15 lat temu i jesteśmy dumni z naszych dotychczasowych osiągnięć i dziękujemy naszym klientom, pracownikom i wszystkim innym interesariuszom za wiarę i lojalność, które nam okazali. Charles Becker mówi: „T3 to naturalny krok w naszej drodze do prawdziwego stania się centrum Bałtyku”.
Źródło: DCT Gdańsk