Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Detaliści z NSW apelują o wyjaśnienie „podstawowych usług” po tym, jak umieścili Harvey Norman i JB Hi-Fi jako miejsca ekspozycji | Wiadomości z Australii

Sektor detaliczny NSW apeluje o jaśniejsze wytyczne dotyczące tego, jakie firmy są „podstawowymi usługami” podczas blokady po głównych sprzedawcach Harvey Norman i JB Hi-Fi Są one wymienione jako nieoficjalne strony kontaktowe dla aktywnego przypadku koronawirusa.

system zdrowia publicznego które zalały większość stanu w sobotę, mieszkańcy mogą opuścić swoje domy tylko z określonych powodów, w tym kupowania niezbędnych towarów.

Ale popyt nie definiuje, czym jest towar, ani czym jest główny detalista, co prowadzi do nieporozumień co do tego, czy detaliści powinni pozostać otwarci, powiedział SDA, związek pracowników handlu detalicznego, fast foodów i magazynów.

Główni sprzedawcy detaliczni Harvey Norman i JB Hi-Fi zostali wymienieni w Westfield Bondi Junction jako nieoficjalne strony kontaktowe z aktywnymi przypadkami koronawirusa w poniedziałek wieczorem, wywołując apele o większą jasność na temat publicznego systemu opieki zdrowotnej.

Bernie Smith, sekretarz stanu Nowej Południowej Walii w SDA, powiedział, że system zdrowia publicznego musi być bardziej szczegółowy.

„Pojawiło się pewne zamieszanie w kwestii tego, jakie punkty sprzedaży detalicznej mogą otwierać, ponieważ nie jest to jasno zdefiniowane w publicznym systemie opieki zdrowotnej” – powiedział.

Nowa Południowa Walia Zdrowie Nie odpowiedział na prośbę o komentarz w tej sprawie.

Smith powiedział, że brak jasności pozostawił decyzję o tym, czy otworzyć dla samych detalistów, a ponieważ wiele firm i pracowników znajduje się w niepewnej sytuacji finansowej, wielu uważało, że muszą pozostać otwarte podczas zamknięcia.

Zapisz się, aby codziennie rano otrzymywać najgorętsze wiadomości z Guardian Australia

„Ludzie, którzy pracują w niebezpiecznych miejscach, mogą odczuwać pokusę pójścia do pracy, ponieważ nie mogą zostać finansowo w domu” – powiedział Smith. „To jest wybór, którego żaden pracownik nie powinien podejmować.

„Istnieje pewne zamieszanie dotyczące tego, co mogą otwierać sprzedawcy. Niektórzy sprzedawcy, tacy jak Myer, szybko dostosowali się i zamknęli dla publiczności, ale utrzymali członków zatrudnionych przy realizacji zamówień online i robieniu „kliknij i odbierz”.

READ  Iran zakazuje wydobywania bitcoinów z powodu przerw w dostawie prądu w tym kraju

„Wszyscy detaliści muszą stawiać bezpieczeństwo pracowników na pierwszym miejscu przy podejmowaniu decyzji o otwarciu.

Smith wezwał branżę do szerszego stosowania płatnego urlopu Covid dla pracowników znajdujących się w trudnej sytuacji, w świetle nakazów zdrowia publicznego.

„Pochwalamy dużą liczbę sprzedawców detalicznych, w tym Woolworthsa, Colesa, Bunningsa, Big W, Dana Murphy’ego i innych, którzy płacą pracownikom wrażliwym na urlop dla pracowników i pracowników z obniżoną odpornością w wieku powyżej 70 lat, co oznacza, że ​​mogą zostać w domu i zostać bezpieczne, powiedział Smith.

„Cieszymy się również z grupy detalistów, którzy przeforsowali urlop Covid dla pracowników, którzy potrzebują izolacji z powodu narażenia na Covid w pracy lub w społeczności.

„Jednakże, chociaż udało się to osiągnąć w wielu przedsiębiorstwach związkowych, fakt, że nie jest jeszcze powszechnie dostępny, naraża pracowników i społeczeństwo na ryzyko”.

Szybka porada

Jak otrzymywać najświeższe informacje z Guardian Australia?

pokazać

Dziękujemy za twoją opinię.

Dominic Lamb, dyrektor generalny National Retail Association, powiedział, że wielu detalistów stanęło przed trudną decyzją po tym, jak wymagania zdrowotne ograniczyły ruch mieszkańców.

„Mogą pozostać otwarte, trudność polega na tym, że konsumenci powinni pozostać w domu, chyba że musisz wyjść, aby zdobyć niezbędne artykuły, a to ograniczenie ruchu oznacza, że ​​ludzie zwykle nie chodzą do sklepów i nie robią zakupów. „, powiedział Lamb. Podstawowe materiały i wychodzą bardzo szybko.”

„Więc niezależnie od tego, czy są w stanie handlować, czy nie, tak, dobrze, że mają wybór, ale praktycznie czy jest to warte ich czasu? W wielu przypadkach nie jest.”

Lamb powiedział, że wytyczne były mylące, zwłaszcza że każdy stan i terytorium przyjęły inne podejście do branży, jeśli chodzi o zamknięcie. Rząd federalny wezwał do krajowej spójności w zakresie wytycznych dotyczących blokowania.

„Widzieliśmy, jak to się dzieje od 18 miesięcy, każdy stan i terytorium przyjmuje inne podejście, jeśli chodzi o to, kto może, a kto nie może handlować” – powiedział Lamb. „Nie ma tu spójności narodowej… Za każdym razem, gdy mamy epidemię, otrzymujemy inny zestaw zasad.

„A tak naprawdę potrzebujemy w tej chwili wsparcia dla małych i rodzinnych firm, bo są twardzi i za każdym razem tracą świetne okazje do sprzedaży, dzięki czemu przetrwają”.

Lamb powiedziała, że ​​uważa, że ​​to pozytywne, że detaliści zdecydują się pozostać otwarci, zwłaszcza po trudnych 18 miesiącach.

„Myślę, że w najlepszym interesie detalistów jest możliwość prowadzenia handlu w tych okresach, zwłaszcza gdy są oni w stanie wdrożyć odpowiednie protokoły higieniczne między innymi” – powiedział Lamb.

„Niestety, kiedy mamy zamknięcia i ograniczenia ruchu, nie jest to dobre dla biznesu. Oznacza to po prostu, że nasza branża prawdopodobnie odnotuje znaczny spadek sprzedaży”.