Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Dlaczego Transurban miałby pochłaniać udziały EastLink?

Dlaczego Transurban miałby pochłaniać udziały EastLink?

Analitycy zajmujący się badaniami giełdowymi Macquarie – niezależni od bankierów – wzięli udział w debacie. Uważają, że to zdecydowane tak, i że Transurban nie powinien mieć większych problemów z przekonaniem innych inwestorów EastLink o korzyściach płynących z bycia częścią rodziny Transurban.

„Widzimy synergiczne korzyści, jakie ma unowocześnienie systemu opłat do [Transurban] Platforma, która zmniejsza wydatki na IT, konsolidację tagów i zaplecze administracyjne” – powiedzieli analitycy menedżerom funduszy w weekend.

„Co zaskakujące, gotówkowy koszt usługi Eastlink wynosi 0,85-90 USD/przejazd w porównaniu z 0,95-1,00 USD/przejazd TCL, więc wygląda na wydajny… oczekujemy, że wydajność będzie wynikać z niższych kosztów firmy, wydatków na transakcje i obsługę klienta (TCS) W zakres 10-20 milionów dolarów rocznie, czyli 0,04-0,09 dolarów za lot.

„Średnioterminowa konsolidacja umów serwisowych i outsourcing planowania konserwacji z TCL może odblokować pewne oszczędności”.

Pod względem strategicznym uważają, że byłoby to również dobre dla portfela Transurban – firma ma już pełną własność 22-kilometrowej drogi CityLink i projektu West Gate Tunnel – i twierdzą, że gigant notowany na giełdzie ASX mógłby nauczyć właścicieli EastLink kilku rzeczy na temat zarządzania bilansem i emisja kapitału.

Akcjonariusze EastLink i doradcy po stronie sprzedaży, RBC Capital Markets i Allens, będą tego świadomi. Pytanie zatem, zakładając, że kapitanowi wolno strzelać, brzmi: jak sprawić, by inne strony ustawiły się w szeregu przeciwko dużemu graczowi strategicznemu.

READ  Chwileczkę, czy Xbox ANZ drażni Psychonauts 3?