Analitycy zajmujący się badaniami giełdowymi Macquarie – niezależni od bankierów – wzięli udział w debacie. Uważają, że to zdecydowane tak, i że Transurban nie powinien mieć większych problemów z przekonaniem innych inwestorów EastLink o korzyściach płynących z bycia częścią rodziny Transurban.
„Widzimy synergiczne korzyści, jakie ma unowocześnienie systemu opłat do [Transurban] Platforma, która zmniejsza wydatki na IT, konsolidację tagów i zaplecze administracyjne” – powiedzieli analitycy menedżerom funduszy w weekend.
„Co zaskakujące, gotówkowy koszt usługi Eastlink wynosi 0,85-90 USD/przejazd w porównaniu z 0,95-1,00 USD/przejazd TCL, więc wygląda na wydajny… oczekujemy, że wydajność będzie wynikać z niższych kosztów firmy, wydatków na transakcje i obsługę klienta (TCS) W zakres 10-20 milionów dolarów rocznie, czyli 0,04-0,09 dolarów za lot.
„Średnioterminowa konsolidacja umów serwisowych i outsourcing planowania konserwacji z TCL może odblokować pewne oszczędności”.
Pod względem strategicznym uważają, że byłoby to również dobre dla portfela Transurban – firma ma już pełną własność 22-kilometrowej drogi CityLink i projektu West Gate Tunnel – i twierdzą, że gigant notowany na giełdzie ASX mógłby nauczyć właścicieli EastLink kilku rzeczy na temat zarządzania bilansem i emisja kapitału.
Akcjonariusze EastLink i doradcy po stronie sprzedaży, RBC Capital Markets i Allens, będą tego świadomi. Pytanie zatem, zakładając, że kapitanowi wolno strzelać, brzmi: jak sprawić, by inne strony ustawiły się w szeregu przeciwko dużemu graczowi strategicznemu.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
Nieotwarty iPhone pierwszej generacji może kosztować na aukcji nawet 50 000 USD (69 410 USD)
Następna aktualizacja systemu PS5 dodaje czat głosowy Discord, aktualizacje kontrolera bezprzewodowego i nie tylko
Final Fantasy VII otrzymuje kurację LEGO