Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

„Ever Geffen” Statek został zajęty w wyniku sporu finansowego

Właścicielowi ogromnego statku towarowego, który zamknął Kanał Sueski – który prawie spowodował globalny krach gospodarczy – grozi teraz druzgocąca kara.

Należący do Japonii i kontrolowany przez Tajwan Ever Geffen pływający pod banderą Panamy nad Wielkim Gorzkim Jeziorem został przeniesiony do kanału po jego wyzwoleniu 29 marca, a na początku kwietnia oczyszczono łącznie 420 statków.

Zatrzymany przez władze egipskie nie będzie mógł opuścić kraju, dopóki kwota odszkodowania nie zostanie ustalona z właścicielem statku, Shwe Kisen Keisha Ltd.

Generał broni Osama Rabie – szef Urzędu Kanału Sueskiego – powiedział, że właściciele „nie chcą nic płacić” za poniesione szkody.

Jednak rozumie się, że rząd żąda co najmniej 900 milionów dolarów (1,17 miliarda dolarów) odszkodowania.

Liczba ta uwzględnia ratunek, koszty ruchu po przerwaniu kanału i opłaty za utracony przejazd za tydzień, w którym kiedykolwiek Given zamknął kanał.

Rabei powiedział, że oprócz finansowych kosztów katastrofy Egipt doznał „wielkich szkód moralnych”.

Lloyd’s List, firma zajmująca się danymi morskimi, twierdzi, że blokada statku, który ma długość ponad czterech boisk piłkarskich, doprowadziła do około 9,6 miliarda dolarów w przesyłkach między Azją a Europą, które każdego dnia utknęły.

Według Urzędu Kanału Egipt stracił również do 15 milionów dolarów dochodu za każdy dzień zamknięcia drogi wodnej.

Choi Kesen powiedział mediom, że Evergiven został skonfiskowany i że kanał złożył wniosek o odszkodowanie, ale powiedział, że negocjacje są w toku.

Nadal z nami rozmawiają. „Będziemy więc kontynuować negocjacje w sprawie odszkodowań” – powiedział rzecznik firmy Ryo Murakoshi w wywiadzie dla Wall Street Journal.

Analitycy ostrzegają, że rozdzielenie odpowiedzialności prawnej za straty poniesione przez wiele stron prawdopodobnie doprowadzi do długich i skomplikowanych międzynarodowych procesów sądowych.

Prezydent Egiptu Abdel Fattah al-Sisi wykluczył jakąkolwiek ekspansję południowego przedłużenia kanału, ponieważ łódź zatrzymała się po przekątnej.

READ  Eksperci ostrzegają, że fala COVID w Azji Południowo-Wschodniej będzie się rozwijać bez szczepionek

Al-Sisi nadzorował rozbudowę odcinka północnego, która obejmowała rozbudowę istniejącej rozbudowy i wprowadzenie 35-kilometrowej równoległej drogi wodnej, głównie w latach 2014-2015.

Ale udało się to osiągnąć kosztem ponad 8 miliardów dolarów, bez znaczącego wzrostu przychodów kanału.

Według oficjalnych danych Kanał Sueski zarobił Egiptowi nieco ponad 5,7 miliarda dolarów w roku podatkowym 2019/20 – niewiele się zmieniło w porównaniu z 5,3 miliarda dolarów, które zarobił w 2014 roku.

Władze egipskie przedstawiły wydalenie statku jako dowód na zdolności inżynieryjne i ratownicze kraju, ale obserwatorzy wskazują również na kluczową rolę, jaką odgrywają międzynarodowi eksperci ds.