Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Framestore dodaje świąteczną atmosferę świątecznej ofercie Marvela Strażnicy Galaktyki

Nagrodzone Oscarem studio kreatywne Framestore nawiązało współpracę z reżyserem Jamesem Gunnem w Marvel Studios Świąteczna oferta specjalna Strażników Galaktyki. Kierowane przez kierownika ds. efektów wizualnych, Alexisa Wajsbrota, zespoły Framestore w Londynie, Montrealu, Vancouver i Bombaju wykonały 271 ujęć do specjalnego programu Disney+, którego akcja rozgrywa się głównie w niebiańskim domu Strażników, Knowhere.

Wajsbrot skomentował: „Świąteczna oferta specjalna była dla nas naprawdę zabawnym projektem”. „To doskonała obsada postaci, środowisk i efektów, a wszystko to opakowane w głęboko poruszającą historię”.

W odcinku specjalnym Strażnicy wyruszają z misją, aby Święta Bożego Narodzenia były dla Quilla niezapomniane, zdeterminowani, by zapewnić mu wesołe Święta, aby dodać mu otuchy po stracie Gamory podczas Avengers: Koniec gry. Ich luźne zrozumienie święta oznacza, że ​​wkrótce rozpocznie się zabawa, gdy Mantis i Drax porywają w prezencie bohatera Quilla z dzieciństwa, Kevina Bacona. W tym samym czasie reszta ekipy zabrała się za dekorowanie odbudowanego Knowhere.

Wajsbrot i jego zespół stworzyli nowy Knowhere, rozszerzając istniejący zestaw i dodając warstwy świątecznego wystroju do późniejszych sekwencji filmu.

Knowhere różni się trochę od iteracji w innych filmach Guardians, ponieważ wersja, którą znaliśmy, została zniszczona przez Thanosa w Avengers: Wojna bez granicWyjaśnił dowódca środowiska Zakaria Boumediene. „Wersja, którą teraz widzimy, została odbudowana przez społeczność po tym, jak Strażnicy kupili ją od Kolekcjonera, więc musiała czuć trochę więzi. Dodaliśmy dźwigi w mieście, aby wesprzeć pomysł odbudowy Knowhere. Oświetlenie również musiał reprezentować brak życia w tle. Daleko – zrobiliśmy kilka rund, aby było ciemniejsze i mniej zaludnione”.

Kierownik ds. oświetlenia, Andre Hitsoy, dodał: „The Holiday Special było odejściem od innych projektów Marvela, nad którymi pracowaliśmy”. „Skupienie się na postaciach, dialogach i emocjach zaowocowało sekwencjami, które pozwalają poświęcić więcej czasu na artystyczne wybory i subtelności w zakresie oświetlenia, drugoplanowych występów postaci i ożywiania ich w wolniejszym tempie niż zwykle Guardians marka chaosu”.

READ  Recenzja restauracji Little Donna: W tym miejscu w Baltimore chodzi o rodzinę?

Strażnicy nie mogliby zrobić sezonowej niespodzianki Quillowi bez pomocy psa Cosmo.

„Zbudowanie Cosmo było dla nas zabawnym zasobem” — powiedział Wajsbrot. „Jest psem z obrazka, ale potrafi mówić przez głośniki swojego skafandra. Oznacza to, że chociaż potrzebna jest mimika twarzy i performatywne wskazówki, które odzwierciedlają mowę, nie potrzebujemy, żeby poruszała szczęką, aby „rozmowa”, która pomaga widzom utrzymać wiarę, że to prawdziwy pies. Bardzo pomocne było również odniesienie do obrazu Marii Bakalovej na planie jako Cosmo, ponieważ to naprawdę pomogło dodać niuanse występowi naszej postaci CG.

Zespół rozpoczął od góry materiałów referencyjnych, tworząc szkielet i strukturę mięśni rasy labrador, zanim skupił się na rysach twarzy. Wygląd twarzy Cosmo został celowo zbagatelizowany, z bardziej ekstremalnymi wyrazami twarzy lub skurczami twarzy dodanymi oszczędnie.

„Znaleźliśmy momenty z prawdziwych ujęć psów, które podkreślały dialogi” — wyjaśnił kierownik animacji, Nathan McConnell. „Synergia tego animowanego spektaklu z pięknymi, realistycznymi kreacjami tak utalentowanej grupy artystów naprawdę pomogła podnieść postać na bardzo wysoki poziom”.

„Cosmo to najbardziej realistyczny pies CG, jakiego kiedykolwiek widziałem” — zgodził się kierownik ds. grafiki komputerowej, Dan Neal. Zespół animatorów i zespół FX wykonali świetną robotę, symulując mięśnie, jaskrawą rdzawą sierść, długi ogon i kostium, aby zapewnić jej najwyższy poziom realizmu, którego potrzebowała. Dodali nawet małą symulację śliny wzdłuż linii szczęki. Oświetlenie opierało się na najwyższych ustawieniach jakości naszego narzędzia do renderowania, Freak, renderując niektóre nagrania w rozdzielczości 4K, aby uzyskać ostrzejsze i bardziej szczegółowe obrazy”.

Potem był Groot… od czasu jego walki na Indigarze Thor: Miłość i grzmotMłody Groot ponownie się postarzał, poszerzając ramiona i dodając masy i mięśni kończynom.

„Jest teraz starszym nastolatkiem, więc chodził na siłownię, to na pewno” — żartował Wagsbrot. Reżyser James Gunn nazwał go Swoll Groot, nawiązując do jego szerszej budowy ciała.

READ  Prawdziwi i wirtualni fani biorą udział w premierze Wiedźmina w Londynie

Odniesienie do ruchu tanecznego Groota zostało dostarczone przez Gunna, co dało zespołowi przewagę nad występem komediowym. W razie potrzeby animatorzy nakręcili własne odniesienie, minimalizując zakres i szerokość ruchów

McConnell zauważył: „Duży rozmiar i ciało Groota oznaczają, że zawsze musimy znaleźć sposób na przeniesienie większego ciężaru, jednocześnie trzymając się rytmu wskazówki, aby dopasować się do rytmu muzyki”. „Wymagało to niestandardowego akcentu — dodanie drobnych kopnięć i uderzeń ciężarem w jego ramiona i głowę, nałożenie mchu i rozpryskiwanie jego palców u nóg, przy jednoczesnym zachowaniu wierności duchowi występu reżysera. W rzeczywistości wszystkie drugorzędne animacje dla poszczególnych szczeknięć kawałki i gałązki pokrywające jego ciało były całkowicie związane z rękami”.

Londyńskie studio wyposażyło Groota na święta, podarowało mu uszy z poroża, wieńce bożonarodzeniowe i lampki na charakterystyczne zdjęcie po napisach Marvel Studios.

„Oświetlenie w Groot wykorzystywało efekty wolumetryczne, aby płynnie wtapiać się w panele z początkowym światłem pościgu” — dodaje kierownik ds. grafiki komputerowej, Dan Neal. „Dodaliśmy efekty kurzu w miejscach, w których zainfekowane stopy stykają się z ziemią, aby naprawdę zakotwiczyć go w otoczeniu. Wielu zapalonych fanów Marvel Studios w Internecie spekulowało, że efekt Groota był praktyczny – mężczyzna w garniturze – co jest naszym największym komplementem, ponieważ stworzył coś tak fascynującego, że wydaje się to namacalne”.

Podczas gdy Cosmo i Groot byli bardziej eksploracyjni w opracowywaniu i znajdowaniu swoich występów, Rocket był pozornie bardziej artystą, z postacią zdefiniowaną już w poprzednich filmach. Odniesienie stanowiło punkt wyjścia dla istoty ujęcia oraz komunikowało akcenty i niuanse, aby pomóc poprawić wydajność.

„Dla Rocket wyzwaniem było zinterpretowanie występu Seana Gunna w plenerze z wokalem Bradleya Coopera i połączenie tego z wymaganiami i ograniczeniami rzeczywistego ujęcia” — wyjaśnił McConnell.

Wajsbrot dodał: „Metoda grania, pozowania i wybierania najlepszego połączenia wszystkich odniesień, w tym naszych własnych, wynikała z umiejętności utalentowanego zespołu animatorów”.

READ  Kobieta na randce dokonuje ostatecznej zemsty, która mówi jej, że musi schudnąć

„Zespół Creature FX zbudował wszystkie platformy symulacyjne, aby wyrównać kostium, aby wchodzić w interakcje z futrem Rocketa i dodać kilka dodatkowych szczegółów, takich jak fałdy kostiumu do zbliżeń” — powiedział Neil.

Aby włączyć to do tablicy rejestracyjnej, zespół zajmujący się oświetleniem odtworzył oświetlenie rozbryzgowe — w tym lampki ozdób choinkowych — dzięki czemu powierzchnie, takie jak oczy, uzyskały dokładne kolory i prześwietlone światła.

Świąteczna oferta specjalna Strażników Galaktyki Streaming teraz na Disney+.

źródło: framestore

Zdjęcie autorstwa Debbie Diamond Sarto

Debbie Diamond Sarto jest redaktorem wiadomości w Animation World Network.