Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

ICTSI z siedzibą w Polsce po 2023 r.

ICTSI z siedzibą w Polsce po 2023 r.

GDYNIA – Wyżsi urzędnicy Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego (BCT), obsługiwanego przez International Container Terminal Services Inc., zostają oszczędzeni. Philippine (ICTSI), brak wysiłku w utrzymaniu koncesji na obsługę tego portowego miasta w Polsce.

Stawką jest kontynuacja koncesji BCT przez kolejne 30 lat, o jej zastąpienie ubiegają się dwa inne podmioty. Obecnie obowiązujące urządzenie wygasa do 31 maja 2023 r.

„Nasza sytuacja tutaj jest w tej chwili nieco trudna, bo jedziemy [toward] Koniec naszej franczyzy – przyznał niedawno w rozmowie z wybranymi dziennikarzami filipińskimi szef handlowy BCT Michał Kużajczyk – Oprócz nas do przetargów również licytują dwie firmy – to właściwie nasi konkurenci… Obie mają tutaj ugruntowaną pozycję. [in Poland],” on dodał.

Kużajczyk podzielił się „Jednym z nich jest chiński Hutchison”. „Ale mają tu małą firmę, więc to nie jest tak, że są czymś [consider as a major undertaking for them]. Być może istnieją inne strategiczne powody, dla których chcieliby zająć port. Ale nie będziemy spekulować na ten temat”.

Prezes BCT powiedział, że regulatorzy nie podjęli jeszcze decyzji w sprawie ich statusu. Przepowiedział, że zostanie to ogłoszone za dwa lub trzy miesiące, „ale walczymy ciężko”.

Kontynuował: „Nie chcemy być stąd wyrzucani, ponieważ służymy temu regionowi od ponad 20 lat. Firma była bardzo produktywna, ale przez te dwie dekady mieliśmy więcej konkurentów. Warunki biznesowe zmieniły się diametralnie. Dzięki temu jesteśmy największym terminalem kontenerowym tutaj.” w Gdyni. BCT przyciągnął główne światowe linie żeglugowe, takie jak Mediterranean Shipping Comp.”

Wymagania i przepisy

W tej chwili jedynym wyjaśnieniem dotyczącym procesu przetargowego jest to, że jest to wymóg Unii Europejskiej, ponieważ blok dokonuje inwestycji w niektórych portach i terminalach kontenerowych.

READ  Dane z Chin pokazują gwałtowne pogorszenie w marcu pod wpływem koronawirusa, ale silny wzrost w pierwszym kwartale

Prezes Wojciech Szymulewicz określił umowę z portem jako „zamkniętą, ale z klauzulą ​​przedłużenia”. Według polskiego rządu nowy przetarg publiczny to sposób na wybór nowego operatora w otwartym i przejrzystym procesie. Mówią, że jest to zgodne z rozporządzeniem, ponieważ istnieje prawo, które reguluje tego rodzaju rzeczy”.

Centralny Bank Tunezji planuje poruszyć tę kwestię, ponieważ uważa, że ​​przedłużenie dzierżawy portu na jego korzyść jest legalne i przejrzyste, co ostatecznie przyniesie korzyści „wszystkim stronom, a zwłaszcza naszym klientom”. Zaznaczył, że prawo europejskie pozwala na takie rozszerzenie, co wcześniej było widoczne w innych portach.

„Jest taka standardowa praktyka. Jeśli to pomaga, to jest ścieżka przedłużenia zgodnie z regularnym obiegiem. To nie jest część regulowana, bo musi być bardzo przejrzysta; musi zdać ten test dla inwestorów zagranicznych. ”

Dyrektor generalny widzi jednak swoje szanse na „50-50” – i nie bez powodu: „Uważamy, że mamy rację dla naszego stanowiska, jeśli jesteśmy traktowani jako część systemu politycznego lub „krzyżowe klamry…” cokolwiek nazywasz je [might also have] Być przygotowanym na użycie tego rodzaju argumentów.

Odnosił się do wykorzystania BCT jako „ważnego i strategicznego” interesu polskiego rządu dla tej części Europy i pełnienia funkcji w Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego (NATO).

Zaznaczył, że BCT jest „jedynym polskim terminalem kontenerowym, który ma bezpośredni kontrakt z armią Stanów Zjednoczonych w ramach NATO”.

„Kontrakt dotyczy przeniesienia ich sprzętu i robimy tego rodzaju działalność już od trzech lat” – ujawnił szef BCT.

Wiara w Pawła rządowego

Prezes terminalu portowego zwrócił uwagę na ogromne ryzyko związane ze zmianą dotychczasowego operatora. „Nie jest łatwo usunąć wszystkie operacje kontenerowe w ciągu kilku miesięcy. Prawie niemożliwe. Bardzo trudno byłoby to wytłumaczyć klientom. Mogą nawet nie zaakceptować tego rodzaju rozwiązania. Wyraźnie nie są traktowani jako część tego.”

READ  Nie martw się o Merkel! Unia Europejska nie robi tego źle - Politico

Jeśli sprawy nie pójdą zgodnie z oczekiwaniami, BCT zostanie z całą masą sprzętu, na przykład nowo zakupionych dźwigów, które nie osiągnęły jeszcze zakładanego okresu półtrwania; Razem z systemami kolejowymi, statkami i wszystkim nad powierzchnią całego regionu, które zostaną wysłane do innych potrzebujących tego portów na całym świecie prowadzonych przez ICTSI. Te pozycje, jak odkrył Szymulewicz, są częścią całkowitych inwestycji ICTSI rozłożonych na dwie dekady na 130 milionów dolarów.

Uważa, że ​​decyzja powinna była zostać podjęta dwa lub trzy lata temu, ponieważ firmy takie jak ich muszą przechodzić zmiany przed i po wygaśnięciu umów.

„BCT starało się rozgryźć decyzję, czy będzie ona dla nas, czy przeciwko nam. Trzymamy mocno splecione palce, aby jak najszybciej dowiedzieć się o decyzji, a następnie możemy odpowiednio zareagować. W ten sposób możemy się przygotować albo na kolejne 30 lat, albo jeśli będziemy musieli przenieść się w inne miejsce – powiedział szef BCT.

Prowadzą stały dialog z Rządem Polskim i tamtejszą delegacją Filipin. Z punktu widzenia Banku Centralnego Tunezji są zainteresowani tematem: „Wierzymy w polską gospodarkę. Jako największa inwestycja Filipin tutaj wykonaliśmy bardzo dobrą robotę w promocji kraju, wraz z swoją ambasadę. Szkoda byłoby zmarnować całą pracę wykonaną w ciągu ostatnich dwudziestu lat”.

Z biznesowego punktu widzenia prezes twierdzi, że BCT pozostaje najlepszym klientem Zarządu Portu, ponieważ co miesiąc wydaje ogromne sumy pieniędzy na czynsz za ten obszar: „Nikt nie jest w takiej sytuacji jak my”.