Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Inwestor lotniska w Sydney, GIP, przygląda się lotniskom w Queensland

Inwestor lotniska w Sydney, GIP, przygląda się lotniskom w Queensland

Rok po wyrwaniu lotniska w Sydney od zarządów Australijskiej Giełdy Papierów Wartościowych w ramach umowy konsorcjum o wartości 32 miliardów dolarów, Global Infrastructure Partners jest gotowy przyjąć na pokład Queensland Airports Limited o wartości 140 milionów dolarów rocznie.

GIP pozyskał swojego partnera przetargowego przed złożeniem ofert w pierwszej rundzie przez Queensland Airports Limited. Piotr Ray

Street Talk może ujawnić, że GIP zgodził się na współpracę z notowanym na giełdzie ASX właścicielem nieruchomości Dexusem w celu wspólnej oferty nabycia 74% udziałów w QAL, który jest obecnie do przejęcia. Choć GIP i Dexus zostały opisane jako logicznych oferentów pakietu, uważa się, że ich decyzja o złożeniu oferty – i to wspólnie – została sformalizowana w ostatnich dniach. Oczekuje się, że doradcy ds. sprzedaży Barrenjoey i Macquarie Capital ogłoszą składanie ofert w pierwszej rundzie przed końcem marca.

W szczególności GIP to firma wagi ciężkiej zarządzająca aktywami o wartości ponad 100 miliardów dolarów i udziałami w lotniskach w Edynburgu, Gatwick i London City. Jej australijski portfel obejmuje podstawowe aktywa infrastrukturalne, takie jak port w Melbourne, port w Brisbane i oczywiście lotnisko w Sydney. Na początku tego roku sfinalizowała inwestycję o wartości 1,4 miliarda dolarów w projekt dotyczący mocznika Perdaman Karratha w Australii Zachodniej.

W przypadku QAL mógł wybrać australijskich partnerów przetargowych w celu obejścia wymogu ustawy o portach lotniczych, zgodnie z którym co najmniej 51% australijskiej własności portów lotniczych jest krajowe, biorąc pod uwagę, że lista współinwestorów w lotnisku w Sydney obejmuje już AustraliaSuper, IFM Investors i QSuper. Źródła podają, że decyzja o nawiązaniu współpracy z Dexusem była podyktowana prawdziwym doświadczeniem tej ostatniej w zakresie aktywów oraz niedawnym skupieniem się na transakcjach na lotniskach. Rozumie się, że na tym etapie GIP działa samodzielnie.

QAL obejmuje cztery lotniska – Gold Coast, Townsville, Mount Isa i Longreach – które były dzierżawione na 99 lat i „całkowicie powróciły do ​​stanu sprzed pandemii”. Według prezentacji strony sprzedającej za rok zakończony 30 czerwca spółka osiągnęła przychody na poziomie 177 mln dolarów i zysk przed odsetkami, podatkami, amortyzacją (EBITDA) na poziomie 118 mln dolarów i jest na dobrej drodze do osiągnięcia w tym roku finansowym zysku na poziomie 140 mln dolarów.

READ  Cost of Living: Mr. Crackles jest w Sydney, a The Thirsty Sparrow jest zamykany na stałe