Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Jesienny przewodnik po sztukach wizualnych 2022: Instytut Sztuki prezentuje sztukę afrykańską na dużej wystawie

Kiedy ludzie myślą o Art Institute of Chicago, według jednego z kuratorów muzeum sztuka afrykańska prawdopodobnie nie jest pierwszą rzeczą, która przychodzi na myśl.

„To jedno z największych wyzwań, inicjatyw lub ambicji – aby było lepiej znane” – powiedział Constantin Petrides, szef muzeum i kurator sztuki Africa. „Zawsze pozostawała w cieniu wielu naszych innych wspaniałych grup”.

Postać kobieca, XIX wiek. robić siku. Wybrzeże Kości Słoniowej. Narodowe Muzeum Sztuki Afrykańskiej, Smithsonian Institution, Waszyngton, DC.

National Gallery of African Art/Courtesy Art Institute of Chicago

Profil sekcji powinien zyskać na znaczeniu 20 listopada wraz z otwarciem dużej ekspozycji w Sali Regenstein, głównej galerii wystaw specjalnych muzeum, zatytułowanej Język piękna w sztuce afrykańskiej.

Z ponad 250 rzeźbami z różnych kultur na całym kontynencie, jest to największa do tej pory galeria, która bada walory estetyczne tych obiektów oczami ich afrykańskich twórców i użytkowników oraz pokazuje, że ich wygląd jest ściśle powiązany z ich funkcją.

„To zasadniczy aspekt sztuki” – powiedział Petrides. „To nie jest refleksja. To nie jest na marginesie. Często są misternie splecione lub krytycznie związane z celem i funkcją tych sztuk. Rzeczy wyglądają dobrze, dopóki nie zadziałają i nie robią tego, co mają robić”.

Na wystawie znajdą się wypożyczenia z różnych kolekcji publicznych i prywatnych, a także wybrane z afrykańskiej kolekcji Instytutu Sztuki z 1957 roku. Petrides opisuje muzeum jako skromne, ale porównywalne z innymi muzeami wielkości Instytutu Sztuki. „To lepsze, niż mogłoby się wydawać” – powiedział.

Wystawa, która na początku tego roku udała się do Kimbell Museum of Art w Fort Worth w Teksasie, będzie można oglądać do 27 lutego 2023 r. w Art Institute, 111 S. Michigan (pokażę ci).

Oto wybór 10 innych jesiennych targów, które warto odwiedzić:

25 września „Boom: The Garden at 50” Chicago Botanical Garden, 1000 Lake Cook Road, Glencoe (chicagobotanic.org). Pozostało tylko kilka tygodni, aby zobaczyć tę wewnętrzną i zewnętrzną galerię sztuki, która świętuje 50. rocznicę powstania ogrodu botanicznego. Organizacja zamówiła 10 inspirowanych naturą dzieł sztuki od lokalnych, krajowych i międzynarodowych artystów. Wśród nich są „The Rookery”, wspaniała konstrukcja przypominająca zamek, zbudowana przez artystę z Północnej Karoliny Patricka Dougherty’ego z wygiętych sadzonek wierzby oraz „Herbarium”, wisząca instalacja z suszonych kwiatów w Visitor Center autorstwa Rebecci Louise Law z Cambridge w Anglii.

„Wycieki pamięci: krople i ślady” Prezentacja instalacji 2014 Grawerowane miedziane dharapatry, hawanundy, spalone gazety, książki i woda. Wyróżniony w „Nieznośnych wspomnieniach, nieopowiedzianej historii” w Instytucie Azji Południowej.

Instytut Azji Południowej dzięki uprzejmości

Do 10 grudnia „Nieznośne wspomnienia, niewypowiedziana historia” Instytut Azji Południowej, 1925 S. Michigan (saichicago.org). Niektórzy mogli jeszcze nie słyszeć o Instytucie Azji Południowej, który został otwarty w 2019 roku i stał się ważnym miejscem artystycznym i kulturalnym w South Loop. Jako część jego trwającej serii wystaw, ta wystawa zawiera prace z „Anti-Memorial Partition Project” 15-letniej Pritki Chowdhury, która bada traumę i następstwa podziału Indii Brytyjskich na niepodległe stany Indii w 1947 roku. i Pakistanie.

David Hockney ,

David Hockney, „5 marca 2020, nr 2” © David Hockney.

Do 9 stycznia 2023 r. „David Hockney: Nadejście wiosny, Normandia, 2020 r.” Instytut Sztuki w Chicago, 111 S. Michigan (pokażę ci). Porozmawiaj o artyście, którego nie trzeba przedstawiać. Urodzony w Anglii, ale być może bardziej związany z Kalifornią, żyjący sporadycznie od 1964 roku, Hockney pojawił się podczas ruchu pop-artu w latach 60. i od tego czasu jest aktywny, tworząc swój własny znak rozpoznawczy żywych i stylizowanych krajobrazów i portretów. Ten pokaz zawiera ponad 100 prac, które stworzył w 2020 roku za pomocą aplikacji na iPada opracowanej specjalnie, aby spełnić jego wymagania techniczne.

Do 19 lutego 2023 roku „Capture of Louis Sullivan: What Richard Nickel Saw” Muzeum Dryhaus, 40 e Erie (draehausmuseum.org). Jako jedna z założycieli współczesnej sceny architektonicznej Chicago, Louis Sullivan nie wymaga przedstawiania. Na wystawie znajduje się 40 fotografii wykonanych przez polsko-amerykańskiego fotografa architektury i konserwatora budynków firmy Adler & Sullivan w latach 80. i 90. XIX wieku. Zdjęcia te pochodzą z lat 60. i 70. XX wieku, kiedy wiele z tych architektonicznych skarbów zostało zburzonych i stanowią bezcenną dokumentację tych zaginionych struktur.

Bridget Riley,

Bridget Riley, „Niebieski krajobraz”, 1959. Kolekcja artysty. © Bridget Riley 2022.

17 września – styczeń. 16, 2023, „Rysunki Bridget Riley: z pracowni artysty”, instytut sztuki w chicagopokażę ci). Po pracy w kilku wcześniejszych stylach, Riley stał się częścią ruchu sztuki plastycznej lat 60. ze swoimi mylącymi geometrycznymi abstrakcjami. Urodzony w Londynie artysta w dużej mierze zniknął z pola widzenia, ale powraca wraz z odrodzeniem, które po części wywołał solowy pokaz 2000-01 w Dea Centre for the Arts w Nowym Jorku (obecnie Día Chelsea). To pierwsze i najobszerniejsze spojrzenie na jej rysunki od ponad pół wieku.

20 września-czerwiec 2023, „Nostalgia za moją wyspą: obraz z Musée Arte de Ponce, 1786-1962”, Narodowe Muzeum Sztuki i Kultury Portorykańskiej, 3015 Sekcja Zachodnia (nmprac.org). Ponieważ w Muzeum Sztuki w Portoryko trwają naprawy po zniszczeniach spowodowanych huraganem Maria pięć lat temu i kolejnym trzęsieniu ziemi, instytucja po raz pierwszy wysyła swoje najznakomitsze kolekcje na wycieczkę poza wyspę. Ta obejmująca prawie dwa stulecia galeria zawiera 21 dzieł ważnych artystów portorykańskich, takich jak Myrna Páez Jose Campeche, Francisco Oller i Miguel Po.

Mohamed Melehi (Maroko)

Mohamed Melehi (Maroko) „Kompozycja” 1970, akryl na drewnie. Grafika pojawia się w Nabierając kształtu: abstrakcja ze świata arabskiego, lata 50. i 80. w Block Museum of Art.

Zbiory Fundacji Sztuki Barjeel, Sharjah, Zjednoczone Emiraty Arabskie

22 września – grudzień. 4, „Kształt: abstrakcja ze świata arabskiego, lata pięćdziesiąte i osiemdziesiąte”, Block Museum of Art, Northwestern University, 40 Arts Circle Drive, Evanston (blockmuseum.northwestern.edu). Wspomnij o abstrakcji w Stanach Zjednoczonych, a wizje Richarda Diebenkorna, Jacksona Pollocka i Clifforda wciąż od razu przychodzą na myśl. Ale to artystyczne podejście nie ograniczało się do tego kraju. Ta podróżująca wystawa, zorganizowana przez Grey Art Gallery na Uniwersytecie Nowojorskim, oferuje spojrzenie na abstrakcję w nieoczekiwanej części świata i analizuje to, co organizatorzy opisują jako jej większe konotacje kulturowe, intelektualne i duchowe.

22 września – styczeń. 8, 2023, „Monochromatyczna mnogość”, Inteligentne Muzeum Sztuki, Uniwersytet Chicago, 5550 S. Greenwood (smartmuseum.uchicago.edu). Grafika monochromatyczna była istotną częścią modernizmu w połowie XX wieku. Pomyśl o Ad Reinhardt lub Yves Klein. Ale ta wystawa ma znacznie szerszy pogląd geograficzny, chronologiczny i kulturowy w tym trwającym podejściu artystycznym, z ponad 100 pracami, w tym przykładami takich artystów jak Theaster Gates, Carmen Herrera i Yayoi Kusama.

Roberto Czarnogóra,

Roberto Montenegro, „Retrato de un anticuario o Retrato de Chucho Reyes y autorretrato”, 1926, olej na płótnie, pojawił się w „Pierwszych gejach: globalne przedstawienie nowej tożsamości, 1869-1930”, w Wrightwood 659.

Colección Pérez Simón, Meksyk / © Arturo Piera

1 października – grudzień. 17, „Pierwsi geje: globalne przedstawienie nowej tożsamości, 1869-1930”, Wrightwood 659, 659 W Wrightwood (wrightwood659.org). Obecność gejów i lesbijek jest dziś tak powszechna w telewizji, filmach i książkach, że większość ludzi prawdopodobnie nie myśli o tym zbyt wiele. Ale tak nie było sto lat temu lub więcej. Ten przełomowy pokaz przygląda się temu, co organizatorzy nazywają „pierwszą osobliwą sztuką samoświadomości”, z 100 obrazami, rysunkami, grafikami, fotografiami i filmami pochodzącymi z 1869 roku, kiedy w Europie ukuto słowo „wesoły”.

19 listopada-23 kwietnia 2023 r., „Model przewidywania: sztuka w diasporze karaibskiej, od lat 90. do dziś” Muzeum Sztuki Współczesnej w Chicago, 220 AH. Chicago (mcachicago.org). Prezentowana po raz pierwszy w MCA w języku angielskim i hiszpańskim, ta zakrojona na szeroką skalę wystawa na nowo przedstawia sztukę karaibską, skupiając się na 37 artystach z regionu pracujących w obu Amerykach i Europie. Według materiałów prasowych program ma na celu ukazanie Karaibów jako „miejsca zdefiniowanego nie przez geografię, język czy pochodzenie etniczne, ale przez ciągłą wymianę, przesiedlenie i ruch”.

Heban J Patterson,

Ebony J. Patterson, „… zawodzenie… prowadzi nas do domu… ​​a na ziemi jest błyskawica…”, 2021, w „Forecast Model: Art in the Caribbean Diaspora, 1990s- Today” w MCA.

Dzięki uprzejmości artystki i Galerii Monique Milosz, Chicago

READ  Krótka lista nowych filmów ukraińskich