Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Kierowcy dostarczający jedzenie powinni otrzymać w ten weekend specjalny napiwek: Skarbnik NSW

Kierowcy dostarczający jedzenie powinni otrzymać w ten weekend specjalny napiwek: Skarbnik NSW

Nabin Adhikari będzie pracował na 15-godzinnych zmianach w weekend wielkanocny jako kierowca Ubera w Canberze, próbując związać koniec z końcem.

„To długi weekend, ale dla mnie taki będzie długi weekend” – powiedział.

Planuje rozpocząć pracę o 7 rano i skończyć około 23:00, a podczas przerw na dyżurze drzemie w swoim samochodzie.

Adhikari jest jednym z 250 000 pracowników kurierów, dostawców żywności lub paczek w Australii, którzy polegają na pracy tymczasowej, aby opłacić swoje rachunki – mimo że jest mało prawdopodobne, aby otrzymywali płacę minimalną.

Wraz ze wzrostem cen paliw jego dochody spadły, odkąd dwa lata temu zaczął pracować dla Ubera. Nie słyszymy, walczymy [for fair pay],” Powiedział.

A Ostatnie badania Z McKell Institute w Queensland 40 procent wszystkich ankietowanych pracowników gigów stwierdziło, że pracuje w nadgodzinach – mimo że nie zarabiają za nadgodziny. W przypadku kierowców wspólnych przejazdów, którzy pracują ponad 40 godzin tygodniowo, mniej niż jedna trzecia zarabia płacę minimalną.

Kierowca dostawy Nabin Adhikari, który będzie pracował w weekend wielkanocny.kredyt: Rohana Thompsona

Główna autorka raportu i dyrektor generalna McKell Queensland, Sarah Mohini, powiedziała, że ​​badanie wykazało, że ekonomia koncertowa może stać za „największym przypadkiem kradzieży płac” w historii Australii.

Co ludzie zgłaszali, że zarabiają, za co [hours] Pracowali, to było bardzo szokujące”.

Mohini powiedział, że jedną z podstawowych przesłanek australijskiego systemu stosunków przemysłowych jest to, że wszyscy pracownicy otrzymują uczciwe wynagrodzenie za wykonywaną pracę i nie powinni być uzależnieni od sympatii innych, aby zarobić minimalną płacę. „Nie powinniśmy schodzić na dół [the tipping] Ponieważ ograniczyłoby to i osłabiło to, co powinno być silną ochroną dla pracowników.

pobierać

Dodała jednak, że dodatkowy dolar lub dwa, jeśli ludzie mogą sobie na to pozwolić, mogą posłużyć jako zastój do czasu przeprowadzenia reformy gospodarki koncertowej. „To byłby bardziej gest dobrej woli niż cokolwiek innego” – powiedziała. „Zachęciłbym ludzi do uznania wartości pracy i usług, z których korzystają, i zaangażowania się w nie”.

READ  Unia Europejska ma nadzieję na silniejsze niż kiedykolwiek „śmieci” po Brexicie, gdy walczy z Rosją, Covid i skrajną prawicą.

Sekretarz krajowy Związku Pracowników Transportu Michael Caine powiedział, że reformy są powolne. Od 2017 roku w Australii w pracy zginęło 11 kierowców dostarczających żywność i jeden kierowca.

Powiedział: „Każdy mijający dzień jest dniem, w którym ci pracownicy są w rzeczywistości w śmiertelnym niebezpieczeństwie”. „[Australia] Porzuca najsłabszych członków społeczeństwa – tych, którzy próbują zarabiać na życie dzięki jednorazowym występom”.

Kane powiedział, że gdyby klienci chcieli zostawić napiwek, pomogłoby to pracownikom, ale ostrzegł, że nie wszystkie firmy dają kierowcy 100 procent napiwku. Uber nie pobiera opłaty serwisowej za napiwek.

Rzecznik Uber powiedział, że firma „wsparła reformę miejsca pracy, która poprawia świadczenia i ochronę pracowników w miejscu pracy, przy jednoczesnym zachowaniu elastyczności, którą, jak nam powiedzieli, cenią”.

Biuletyn Morning Edition to nasz przewodnik po najciekawszych codziennych historiach, analizach i spostrzeżeniach. Rejestracja tutaj.