Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Kody QR restauracji: Australijczycy są wściekli na cyfrowe menu i kierunki posiłków

Kody QR restauracji: Australijczycy są wściekli na cyfrowe menu i kierunki posiłków

Były wszechobecne w kawiarniach, restauracjach i barach podczas pandemii, ale kochają je lub nienawidzą, znawcy branży twierdzą, że prośby o szybką reakcję zostaną.

Podczas gdy niektórzy spodziewali się, że pandemia osłabnie, gdy pandemia się rozpadnie, a odprawy nie będą już istotne, w rzeczywistości było odwrotnie.

Nie każdy jest fanem. W rzeczywistości wiele osób wydaje się dość wrogo nastawionych do zamawiania QR oraz restauracji i kawiarni, które nie oferują fizycznego menu.

Media społecznościowe są pełne ludzi, którzy protestują przeciwko temu.

Jedna osoba napisała na niepokojącym kanale Reddit, że „nienawidzą tego”.

„Nienawidzę płacić za obiad moim telefonem” – narzekała osoba. „Nienawidzę przeglądać menu w poszukiwaniu jedzenia”.

Inny powiedział, że nie lubi być zmuszany do „podawania wszystkich szczegółów o mnie lub rejestracji”, podczas gdy inny zauważył, że „posiadanie telefonów na zewnątrz to okropny sposób na rozpoczęcie wspólnego obiadu”.

Podczas gdy jeden z nich twierdził, że często podchodzi do lady i odmawia lub grozi, że pójdzie gdzie indziej: „Jeszcze nikt mi nie pozwolił wyjść”.

Inni wskazywali, że dla niektórych nie jest to praktyczne.

„Moi dziadkowie nigdy nie mieli do czynienia ze smartfonami (a przy demencji to nie jest dobry moment, by zaczynać), a mój przyjaciel ma problemy z motoryką małą, więc ma problemy z kontrolowaniem wymaganej funkcji przewijania” — wyjaśniła jedna osoba.

„To dla nich niezręczne, gdy czytają im menu lub gdy inne osoby decydują, co mają, ponieważ nie mogą korzystać z menu w tym formacie”.

Inny zauważył, że rodzinom z dziećmi trudno było „wszyscy walczą na telefonie matki, aby zobaczyć, co mogą zamówić”.

Chociaż nie wszyscy Australijczycy są fanami nowego systemu, firma Square, która zapewnia szereg technologii restauracjom i innym branżom, twierdzi, że kody QR zostaną z nami, mówiąc, że dostawcy coraz częściej zwracają się do technologii, aby prowadzić swoją działalność.

READ  Rynek aukcji domów rusza w nowy rok, ponieważ sprzedający chcą wyjść, zanim okres boomu się skończy

„Prośba o kod QR zdecydowanie stała się głównym nurtem w restauracjach” — powiedział Colin Birney, szef rozwoju biznesu Square w Australii.

„Ponieważ presja kosztowa prowadzenia działalności gospodarczej utrzymuje się, a braki personelu utrzymują się, restauracje postrzegają technologię jako środek niepodlegający negocjacjom oraz sposób na zwiększenie wydajności i otwarcie nowych dróg sprzedaży”.

Bernie powiedział, że cyfrowe menu daje restauracjom „większą elastyczność” w dostosowywaniu menu do zmieniających się kosztów produktów.

Powiedział również, że pomagają one restauracjom, które sprzedają produkty detaliczne, wraz z serwisem obiadowym, skuteczniej się reklamować.

„Wszystko to umożliwia restauracjom tworzenie nowych źródeł przychodów i budowanie odporności” – powiedział Bernie.

Nieprawdopodobne pochodzenie

QR (co oznacza szybką reakcję) został po raz pierwszy wynaleziony przez japońskiego inżyniera w 1994 r., aby ułatwić śledzenie części samochodowych.

Smartfony i aparaty fotograficzne przyspieszyły ich użycie w życiu codziennym, ale dopiero w czasie pandemii stały się podstawą.

Dr Veronica Jiang, starszy wykładowca w School of Marketing w UNSW Business School, powiedziała news.com.au, że kody QR oferują szereg korzyści firmom spożywczym.

Obejmują one informacje o konsumentach za jednym kliknięciem, szybkość i mniej błędów ludzkich przy zamówieniach oraz łatwy system płatności.

Ale ostrzegła również, że są też pułapki, szczególnie w przypadku wyśmienitej kuchni.

„Szybka prędkość jest kojarzona z restauracjami typu fast food” – powiedziała.

„Wykwintne restauracje lub restauracje średniej klasy chcą odróżnić się od fast foodów, ponieważ uzasadnia to ich wyższe ceny i dlatego, że restauracje starają się wyróżniać dobrą obsługą”.

Powiedziała, że ​​restauracje muszą dostosowywać menu „zgodnie z ich populacją”.

Mieszane poglądy

News.com.au rozmawiał z wieloma kawiarniami i restauracjami na temat zamawiania kodów QR i wygląda na to, że większość z nich wdrożyła lub rozważała wdrożenie tej technologii w dłuższej perspektywie.

Trudny klimat gospodarczy wydaje się odgrywać pewną rolę – płace i ceny produktów gwałtownie rosną, a ponadto istnieje ogromny niedobór personelu ze względu na spadek liczby zagranicznych studentów i turystów z plecakiem.

READ  Ponad 100 tys. ukraińskich uchodźców znalazło pracę w Polsce od czasu rosyjskiej inwazji

Jonathan Holmes Ross, właściciel restauracji z grami planszowymi The Lost Dice w Adelaide, powiedział serwisowi news.com.au, że korzystanie z kodów QR pozwoliło jego restauracji „zredukować koszty o około 25 procent”.

„Nie musimy już przyjmować zamówień, wystawiać faktur i pobierać płatności ręcznie” – powiedział.

„Dzięki temu nasi kelnerzy mają więcej czasu na zajmowanie się klientami, a kuchnia ma doskonałe informacje o zamówieniach, ponieważ dokładność zamówień jest świetna.

„Mamy teraz bardzo niewiele błędów, które oszczędzają nam czas i marnotrawstwo. Możemy również natychmiast zidentyfikować niedostępne produkty w aplikacji na podstawie poziomów zapasów, ponownie unikając rozczarowania (klienta). „

Zoran Milosavljevic z Alexandria Café w CBD w Sydney powiedział, że jego firma obecnie bada wykorzystanie tej technologii.

„Jeśli klient zobaczy zatłoczoną grupę, może rozważyć skorzystanie z szybszej alternatywy w postaci cyfrowego menu niż przejście do innej kawiarni” – powiedział.

„Kiedy Covid wciąż jest w pobliżu, niektórzy nie lubią czekać w kolejkach z obawy, że coś złapią”.

Jedna kawiarnia, która nie ustępuje, to Zinc w Potts Point, na wschodnich przedmieściach Sydney.

„Staramy się być pobliską kawiarnią” – wyjaśnił właściciel Nigel Nickless.

„Poznajemy naszych stałych bywalców, pamiętamy, czego chcą, pamiętam ich zamówienie na kawę, jeśli nie znasz ich imienia, upewnij się, że znasz ich zamówienie na kawę”.

Kolejne roboty

Wygląda na to, że zamawianie QR może być dopiero początkiem technologii automatyzacji restauracji.

Dr Chris Chesser, starszy wykładowca kultur cyfrowych na Uniwersytecie w Sydney, powiedział, że boty stają się coraz bardziej powszechne w kawiarniach i restauracjach.

Cite Nine Dragons w Chinatown w Sydney i Casa Ristorante Italiano w Darling Harbour.

Robot restauracyjny został spopularyzowany w Chinach dzięki sieci hotpotów Haidilao w połowie 2010 roku, ale koncepcja ta powoli rozwija się na całym świecie.

„To sprawia, że ​​teoretycznie możliwe jest, aby relacja restauracja-klient istniała całkowicie bez kontaktu z ludźmi” – powiedział dr Checher.

READ  Points Jets: Qantas wprowadza wielką ofertę dla osób często latających

„W Japonii odkryliśmy, że niektóre kawiarnie działają prawie całkowicie bezkontaktowo. W tym przypadku korzystanie z automatycznego zamawiania i automatycznej dostawy zmienia doświadczenie kulinarne zarówno dla pracowników, jak i klientów.”

Powiedział, że chociaż „ograniczenie kontaktu” ma pewną wartość w okresie po pandemii, może to odbywać się kosztem kontaktów międzyludzkich i miejsc pracy.

Nie wszyscy są temu przeciwni.

Jak jedna osoba napisała na powyższym stole Reddit: „Jest miejsce, do którego chodzę w pobliżu Geelong, które ma jedną tabletkę na stół, na którym składasz zamówienie, a następnie kelner-robot przynosi jedzenie i płacisz, kiedy skończysz. Przynieśli to podczas pandemia tutaj. Działa również genialnie”.

[email protected]