Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Komentarz Ricciardo pogłębia nieuniknione wątpliwości McLarena 2023

Komentarz Ricciardo pogłębia nieuniknione wątpliwości McLarena 2023

Daniel Ricciardo przyjechał w 2022 roku zdeterminowany, by trudy swojego rozczarowującego pierwszego sezonu pokonał McLaren. Jednak pierwsze sześć wyścigów nie poszło zgodnie z oczekiwaniami, a komentarz, który wygłosił po ukończeniu rozczarowującego 12. wyścigu podczas Grand Prix Hiszpanii, wskazywał na możliwość, że jego przyszłość w zespole może nie być tak prosta, jak kiedyś się wydawało.

Zapytany, czy rozpocznie rozmowy z McLarenem w 2023 roku, Ricciardo wskazał, że jeszcze tego nie zrobił, ale powiedział: „Jestem pewien, że porozmawiamy przed latem, ale nie rozmawialiśmy o tym, kiedy”.

Jednak w lutym ubiegłego roku Ricciardo potwierdził, że ma trzyletni kontrakt z McLarenem. „Nie mam nic do ukrycia, to trzy lata”, powiedział o tym, co wcześniej określano tylko jako „wieloletnią umowę”.

Zapytany przez The Race, dlaczego takie rozmowy są konieczne, skoro powiedział, że w zeszłym roku była to umowa trzyletnia, Ricciardo, nietypowo, walczył o słowa.

– Zgadza się – powiedział. „Po prostu kazałeś mi odpowiedzieć na coś, na co nawet nie muszę odpowiadać!

„Zgadza się. Więc może miałem na myśli lato 2023?”

Ricardo mądrze powstrzymał się od dalszego zagłębiania się w inne pytania. I chociaż mógł być po prostu kierowcą, który właśnie spędził ponad półtorej godziny zmagając się w trudnych warunkach i źle wypowiadając się, może również ujawnić, że jego przyszłość w McLarenie nie jest kamieniem.

Ale niezależnie od tego, czy Ricciardo niechcący coś zasugerował, czy też nie był trafny w swoich odpowiedziach na pytania, McLaren jest teraz w punkcie, w którym musi poważnie pomyśleć o swojej przyszłości z zespołem.

Nadzieja była taka, że ​​rok ciężkiej pracy polegający na demontażu jego przywództwa i poprawie jego zrozumienia technicznego oznaczałby, że Ricciardo powróci do swojej genialnej formy w 2022 roku. Biorąc pod uwagę dramatyczne zmiany w zasadach, scena wydawała się przygotowana na odrodzenie z Ricciardo potencjalnie lepszym niż kiedykolwiek.

Ale do tej pory jest podobnie jak w 2021 roku, z wyraźnym drugim człowiekiem, który dał przewagę Lando Norrisowi.

Liczby to potwierdzają. Ricciardo traci 39-11 punktów pod względem zdobytych punktów, 5-1 w kwalifikacjach łeb w łeb i tylko raz wyprzedził swojego kolegę z drużyny w czterech zakończonych wyścigach. To było w Bahrajnie w wyniku strategicznej przygody Norrisa w weekend, kiedy McLaren był nieuchwytny.

READ  Igrzyska Olimpijskie Tokio 2020: ścieki mogą wyciekać do olimpijskiego stadionu triathlonowego

Weekend podczas Grand Prix Hiszpanii był szczytem sezonu Ricciardo. Chociaż Ricciardo był jedynym kierowcą McLarena, który dotarł do trzeciej kwarty, to dzięki Norrisowi, którego ostatni czas okrążenia został pominięty w drugiej kwarcie. Zanim przegrał to okrążenie z powodu przekroczenia limitów toru, co dało mu niewielką, jeśli w ogóle, przewagę w czasie okrążenia, Norris był o 0,310 sekundy szybszy.

Daniel Ricardo Lando Norris McLaren F1

Podstawowa różnica prędkości występowała przez cały sezon w play-offach, do momentu, w którym trzy dziesiąte to w rzeczywistości trzecia największa różnica między tymi dwoma z perspektywy Ricciardo. Ponieważ Norris miał wyraźnie wyniszczający atak zapalenia migdałków, był to kolejny rozczarowujący kwalifikacja dla jego kolegi z drużyny.

Ale wyścig był zupełnie innym poziomem rozczarowania, ponieważ Ricciardo zajął 12. miejsce, a jego prędkość wyścigowa nie zbliżyła się do Norrisa. Wdrożyli podobne strategie, z trzema okresami na miękkich maszynach i jednym na mediach – choć używali Ricardo do swoich środków w drugim okresie, a Norrisa w trzecim – ale średnia różnica czasu pracy (eliminacja odstających) wynosiła ponad osiem dziesiątych sekundy .

Wydaje się to nieproporcjonalne do różnicy prędkości w piątek i sobotę, aby wskazać ich obecność między parą. Sam Ricciardo był zaskoczony faktem, że „działa na niższym poziomie pięści niż wszyscy inni” i miał nadzieję, że zostanie ujawniony problem, aby to wyjaśnić.

McLaren nadal prowadzi śledztwo i biorąc pod uwagę zakres walki, jaką Ricciardo miał w wyścigu, byłoby niespodzianką, gdyby niektóre problemy nie zostały ujawnione. Chociaż Ricciardo powiedział, że istnieją „małe fragmenty” w kwestii różnic między jego grupą a grupą Norrisa, nie może to wyjaśnić tak dużej luki.

„Chciałabym znaleźć coś innego, na przykład „O mój Boże, to był błąd” lub „To było coś”. Kiedy jest ustawienie [differences] Można powiedzieć, że jest kilka dziesiątych, ale byłem naprawdę wolny.

„Czułem się więcej niż tylko przygotowywanie, więc mam nadzieję, że jest coś, ponieważ mam teraz wystarczająco dużo doświadczenia, aby wypróbować różne rzeczy podczas wyścigu.

READ  Anastasios Anastasiades 1934-2022 | Wiadomości, sport, praca

Daniel Ricciardo McLaren F1 GP Hiszpanii

„Próbowałem wywierać nacisk na opony, starałem się być konserwatywny i zbliżałem się do zakrętów [in] Na różne sposoby, ale czas okrążenia netto na końcu był taki sam za każdym razem, gdy przekraczałem linię, niezależnie od tego, czy używałem opon, czy nie.

„Więc jeden z tych, o które drapiesz się po głowie.”

Ale nawet jeśli McLaren znajdzie powód do walki z Ricciardo, nie zmieni to ogólnego schematu. Kierowca podpisany lukratywnym kontraktem po prostu nie osiągnął poziomu oczekiwanego przez McLarena, świat oglądania czy znakomitą historię Ricciardo w Formule 1.

Jego problemy z zeszłego roku były dobrze udokumentowane, ponieważ nie był to styl, który szlifował w poprzednich latach w F1 bolidem, który nie dojechał na żądanym zakręcie. Ciężko pracował, aby przeprogramować swoją technikę, odniósł pewne sukcesy, ale nigdy nie dotarł do punktu, w którym odzyskał swoją starą formę. Sześć pierwszych tegorocznych wyścigów odpowiadało wzorcowi z drugiej połowy ubiegłego roku.

Podczas gdy fundamentalna zmiana w samochodach stwarzała kuszącą możliwość zresetowania, nieodłączne cechy niekoniecznie faworyzują Ricciardo. Ponieważ ładowanie z przodu jest trudne do wykonania w wolnych zakrętach, zmiana może nie nastąpić na czas.

„Chcę zrobić więcej perfekcyjnych okrążeń, a wciąż jest ich kilka” – przyznaje Ricciardo. Odnosi się wrażenie, że kierowca nie potrafi znaleźć drogi do swoich dawnych wyżyn i choć zawsze niebezpiecznie jest odgadnąć, co dzieje się w czyjejś głowie, zapewne zadaje sobie pytanie, czy może.

„Mam już wystarczająco dużo kilometrów, więc nie sądzę, że to tylko więcej okrążeń” – powiedział Ricciardo, zapytany przez The Race o swoje zmagania.

„Prawdopodobnie będzie to nurkowanie trochę głębiej. Ale niektóre kręgi wyglądają, jakby były normalne lub w domu, a inne wyglądają, jakbym czasami trochę się zmagał. Więc wciąż próbuję to rozgryźć czasem.”

„Podążać…”

Ricciardo będzie kontynuował proces w Monako w ten weekend, w miejscu, w którym osiągnął upadki w 2021 roku. Wtedy „odmowa przyjęcia” była daleka od tempa Norrisa, ale później przyznał, że ma poważną pracę do wykonania w swoim kierownictwie.

Daniel Ricciardo McLaren F1

Nikt nie może winić ciężkiej pracy Ricciardo, próbującego zmienić sytuację w McLarenie, ale na razie oznaki postępu są w najlepszym razie niejednolite.

READ  Niles w Polsce wkrótce zderzy się na mili północno-wschodniej -8 | Wiadomości, sport, praca

Mając na radarze kierowców takich jak Colton Herta i Pato O’Ward i potencjalne alternatywy w innych miejscach w F1, McLaren będzie musiał rozważyć, czy nadszedł czas, aby zmniejszyć straty na Ricciardo do 2023 roku. Jak przyznał w tym tygodniu Zach Brown, dyrektor generalny McLarena, żaden Ricardo nie żyje do oczekiwań.

„Lando zdecydowanie ma przewagę”, powiedział Brown Sky Sports Formula 1: „Lando na pewno”. „Oczywiście chcielibyśmy zobaczyć Daniela znacznie bliżej Lando i dobrze walczyć w zespole.

„Daniel nie czuje się jeszcze komfortowo z samochodem. Próbujemy wszystkiego, co w naszej mocy i po raz kolejny był to rozczarowujący weekend.

„Z wyjątkiem Monzy i niektórych wyścigów, generalnie nie spełnił on jego lub naszych oczekiwań tak bardzo, jak byśmy się spodziewali.

„Wszystko, co możesz zrobić, to ciężko pracować jako zespół, utrzymywać kontakty, naciskać i mam nadzieję, że wszystko, co w tej chwili nie jest klikane, wkrótce kliknie tutaj”.

Jeśli chodzi o samego Ricciardo, w lipcu skończył 33 lata i mógł zostać jeszcze wiele lat jako kierowca Formuły 1. Biorąc pod uwagę jego wyczyny, które robiły na nim wrażenie w Formule 1 przez wiele lat i osiągnął wspaniałe rzeczy z ośmioma zwycięstwami i dwoma sezonami – 2014 i 16 – gdzie można udowodnić, że był najlepszym kierowcą F1 w tym sezonie, nadzieja jest „szczytem” Ricciardo wciąż gdzieś czeka na powrót do najlepszych.

Daniel Ricciardo McLaren F1

Na pewno Grand Prix byłoby jeszcze lepsze, biorąc pod uwagę, że może być świetnym kierowcą i wspaniałym ambasadorem F1. Mamy nadzieję, że wszystko się układa, a słynny Ricciardo ma pięć lub więcej lat jako kierowca, pracując z całych sił.

Ale pytanie brzmi, czy ma moc odwrócenia sytuacji, jeśli chodzi o posiadanie zdolności do tego i determinację, aby to zrobić, oraz gotowość McLarena do wytrwania.

Jeśli brakuje jednej lub obu tych rzeczy, może być tak, że gdy nadejdzie czas, aby porozmawiać o przyszłości, zespół i kierowca będą zmierzać w różnych kierunkach w 2022 roku.