Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Koszmar kobiety, gdy samolot linii Qantas utknął w Azerbejdżanie

Pasażer, którego rodzina została pozostawiona sama sobie w Wigilię po tym, jak samolot, którym lecieli, został zmuszony do lądowania w Azerbejdżanie, ujawnił, jak bardzo było chaotycznie.

24 grudnia był to lot linii Qantas z Singapuru na Heathrow Musiał wylądować na lotnisku w Baku w Azerbejdżanie Po tym, jak nadeszła wiadomość, że zadziałał czujnik dymu w ładowni.

Kylie Palmqvist i jej rodzina byli na pokładzie, po wejściu na pokład samolotu o godzinie 17:00 z Sydney do Singapuru w drodze do Londynu.

Palmqvist urodziła się w Szwecji, ale od około 12 lat mieszka z rodziną w Sydney.

„Mniej więcej w połowie lotu z Singapuru na Heathrow moja córka powiedziała mi, że samolot leci teraz w złym kierunku na mapie lotów i miała rację, mimo że przez kolejne 10 minut nie mieliśmy żadnych wiadomości od załogi” Pani Palmqvist powiedziała NCA NewsWire.

Powiedziała, że ​​zostali wtedy poinformowani, że samolot wyląduje w Azerbejdżanie z powodu czujnika dymu na pokładzie.

„Pilot ciągle powtarzał„ bezpieczeństwo przede wszystkim ”, co oczywiście jest właściwą postawą, chociaż pilot wydawał się trochę przesadnie ostrożny od czasu wejścia do samolotu” – powiedziała.

„Lądowanie w Azerbejdżanie było ekscytujące, ponieważ spotkałem się z mnóstwem jasnych świateł, wozów strażackich i pojazdów ratunkowych, ale muszę powiedzieć, że na tym emocje się skończyły”.

Po opuszczeniu samolotu pasażerowie zostali przewiezieni autobusem na terminal.

Tam powiedziano im, że zespół ma nadzieję, że uda im się sprawdzić samolot i być w drodze za kilka godzin, ale pani Palmqvist i jej rodzina, a także inni pasażerowie, siedzieli na lotnisku przez 11 godzin.

„Dosłownie siedzieliśmy na lotnisku bez żadnych informacji przez 11 godzin” – powiedziała.

„W tym czasie mogłem zrozumieć, że Qantas próbował zdecydować, co zrobić z 356 pasażerami, ale to był początek tego, co mogę teraz powiedzieć, to całkowity brak komunikacji między pasażerami a Qantas”.

READ  Ogromny strumień grozi połknięciem wiejskiego domu w Puebla w Meksyku

W oświadczeniu wydanym przez linię lotniczą w Wigilię, Qantas powiedział, że kontaktuje się z poszkodowanymi.

„Zapewniamy klientom regularne aktualizacje dotyczące planu naprawczego” – powiedział Qantas.

Po 11 godzinach oczekiwania bez napiwku Palmqvist powiedział, że personel lotniska w Baku zaczął ręcznie wprowadzać paszporty do swojego systemu.

„Proces ten ułatwiło użycie dużej plastikowej torby, w której każdy z nas włożył swoje paszporty i po prostu trzymaliśmy kciuki, aby wróciły.

„Zwrot naszych paszportów był interesujący, proaktywny personel Qantas i pasażerowie wykrzykiwali nazwiska, mając nadzieję, że wszyscy jesteśmy uczciwi, co oczywiście było”.

Stamtąd pasażerowie zostali przewiezieni do hotelu Marriott w Baku, gdzie odprawa zajęła kolejną godzinę.

„Mieliśmy szczęście, że wyprzedziliśmy tłum, wciąż potrzebowaliśmy prawie godziny, aby się zameldować, ale te biedne dusze, które przyszły po nas, zajęło to godziny”.

Powiedziała, że ​​w pokoju śmierdziało ściekami, ale była szczęśliwa, że ​​ma łóżko, na którym może się położyć po tak długim oczekiwaniu na lotnisku.

Pomimo zamieszania i niedogodności pani Palmqvist powiedziała, że ​​Baku to piękne miasto, miejsce, którego nigdy by nie odwiedziła, gdyby nie „nagły wypadek”.

„Chcieliśmy zrobić coś dobrego ze złej sytuacji i podobało nam się spacerowanie po mieście w[Wigilię]”.

Kylie, świętując również 14. urodziny swojej córki, powiedziała, że ​​była to nieoczekiwana niespodzianka, ponieważ miała swój wyjątkowy dzień w obcym mieście.

„Nie spodziewała się, że spędzi je w Azerbejdżanie”, powiedziała Palmqvist. „Wolałaby spędzić je w Szwecji, świętując Boże Narodzenie i urodziny z rodziną – z niektórymi z nich nie widziała się od ponad siedmiu lat. „

„Moim największym problemem w całej sytuacji było to, że dostaliśmy tylko kilka wiadomości tekstowych informujących nas, co się dzieje – wiem, że budziłem się kilka razy w nocy, sprawdzając, czy nie ma żadnych informacji, nie było, było Boże Narodzenie każdy chciał być ze swoimi bliskimi”.

READ  System cen emisji w rolnictwie w Nowej Zelandii wywołał protesty

Powiedziała, że ​​kiedy w końcu weszli na pokład samolotu ratunkowego Qantas, personel, który znajdował się w takiej samej sytuacji jak pasażerowie, dziękował wszystkim za zrozumienie.

„Dziękowali nam za zrozumienie i gratulowali sobie nawzajem sposobu załatwienia sprawy, ale nie mieli żadnych informacji o tym, co się stanie, kiedy dotrzemy do Wielkiej Brytanii, mówiąc, że ludzie spotkają się z nami przy bramie na przybycie, które oczywiście (nie zrobili).

„Widziałem wielu zmartwionych klientów, którzy po prostu nie mieli żadnych informacji o tym, co robić dalej”.

Kiedy po tak opóźnionym locie w końcu docierają na Heathrow, napotykają jeszcze większy chaos.

Palmqvist powiedział, że spóźnili się już na dwa loty łączone i musieli spróbować dowiedzieć się, gdzie przybył ich bagaż.

„Załóżmy, że mój mąż, ja i troje naszych nastoletnich dzieci bylibyśmy przy zdrowych zmysłach” – powiedziała.

„Ze łzami w oczach musieliśmy podjąć decyzję, spróbować złapać następny lot przesiadkowy lub wrócić i zobaczyć, czy uda nam się znaleźć nasz bagaż.

Powiedziała, że ​​jest wdzięczna za etykiety Apple, które mieli na bagażu, ponieważ była w stanie wyśledzić ich do pobliskiej stacji.

Podczas rozmowy z NCA NewsWire podczas podróży Kylie powiedziała, że ​​mają jeszcze cztery godziny do odczekania trzeciego lotu łączonego, a rodzina wciąż ma nadzieję, że uda im się dotrzeć do miejsca docelowego.

Po ostatecznym wylądowaniu w Kopenhadze rodzina spędziła kolejne 3 godziny jadąc do Göteborga, gdzie mieszkała ich rodzina.

„Po 27-godzinnej przygodzie dotarliśmy do pierwszej w nocy i od razu położyliśmy się spać”.

„Jak Qantas to rekompensuje?”

W Wigilię linia lotnicza uznała wpływ wypadku na plany klientów.

„Wiemy, że było to ogromne zakłócenie dla klientów przed świętami Bożego Narodzenia, ale zawsze przedkładamy bezpieczeństwo przed harmonogramem” – powiedział przewoźnik.

READ  Ostatni bojownicy ewakuowani z oblężonego młyna Azovstal w Mariupolu

„Przeprosiliśmy i podziękowaliśmy im za cierpliwość podczas finalizowania planów naprawczych”.

Skontaktowano się z Qantas w celu uzyskania komentarza.

Przeczytaj powiązane tematy:Qantas