Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Kup teraz, zapłać później na krawędzi, gdy złe długi i stopy procentowe wzrosną

Kup teraz i zapłać później Produkty takie jak Afterpay i Zip stają się popularną metodą płatności, ale sektor ten stoi w obliczu ogromnej burzy wysokich stóp procentowych, nieściągalnych długów, zatłoczonego rynku i zbliżających się przepisów.

W przypadku firm takich jak sklep mięsny Daniela McCarthy’ego w regionalnej Wiktorii, oferowanie klientom usługi Kup teraz, zapłać później (BNPL) doprowadziło do wzrostu sprzedaży.

„To miało kluczowe znaczenie dla naszej działalności online” – powiedział McCarthy.

Metoda płatności wykorzystywana jest w około 60 proc. sprzedaży internetowej w jego firmie, a klienci korzystają z niej również w sklepie.

A jego klienci, którzy z niego korzystają, wydają więcej — średnio 140 USD, w porównaniu do 30 USD przy innych formach płatności w sklepie.

„Ludzie mogą kupić opakowanie zbiorcze i nie wydawać na to pieniędzy” – powiedział.

„Mogą umieścić to w planie płatności, a to po prostu działa z ich budżetami”.

Wytatuowany mężczyzna w czarnej koszuli i kapeluszu z odznaką stoi w sklepie mięsnym
Daniel McCarthy mówi, że jego klienci uwielbiają korzystać z BNPL, ponieważ mogą podzielić swoje płatności. (ABC News: Simon Tucci )

Kup teraz, zapłać później firmom, które faktycznie kupują dług klienta za opłaty handlowe.

Klient dokonuje płatności na rzecz BNPL w ratach, a usługa jest nieoprocentowana.

W przypadku niewywiązania się z płatności obowiązują opłaty, a niektóre firmy pobierają również inne opłaty na konto.

Jednak, chociaż BNPL była fantastyczna dla wielu detalistów, szczególnie podczas pandemii COVID-19, niektórzy twierdzą, że w sektorze skończyły się dni chwały.

Startupy – w tym Afterpay i Zip – kiedyś dominowały na scenie, ale tradycyjne banki, takie jak CBA, Suncorp i NAB, wraz z Apple, prowadzą wielki biznes.

„Widziałem zawłaszczanie ziemi, gdzie te firmy wydają dużo pieniędzy na sprzedaż i marketing, aby pozyskać nowych klientów” – powiedział Tom Biddle, analityk w UBS.

„Ci klienci niekoniecznie są dobrymi klientami.

„W rzeczywistości można prawie powiedzieć, że sami wybierają klientów o słabej jakości. Więc to, czego te firmy potrzebują, to skupienie się na utrzymaniu tych dobrych klientów, którzy się opłacają, i oczywiście pozbyciu się tych [who] nie.”

Według najnowszych wyników półrocznych nieściągalne zadłużenie Zip Co i oczekiwane straty wzrosły czterokrotnie do 148,3 mln USD w ciągu sześciu miesięcy kończących się w grudniu 2021 r. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.

Oczekiwana strata kredytowa Afterpay wzrosła o 50 procent, do 151,112 milionów dolarów, w ciągu sześciu miesięcy do 31 grudnia, zgodnie z najnowszą aktualizacją firmy dla amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd.

Złe długi rosną z powodu presji na budżety gospodarstw domowych, powiedział Biddle.

„A gdy te złe długi idą w górę, tworzy to efekt cykliczny, ponieważ kupowanie teraz płaci firmom później, a następnie zaostrza ich standardy kredytowe” – powiedział.

„A potem jeszcze bardziej spowalnia wzrost zarobków”.

opublikowany A zaktualizowany

READ  2022 Ford Everest przejmuje Ranger SUV z platformą podwozia na ramie