Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Limit kosztów Red Bulla się zepsuł, rzut karny, co to znaczy, wyjaśnił, Max Verstappen przegrywa tytuł mistrza świata

Limit kosztów Red Bulla się zepsuł, rzut karny, co to znaczy, wyjaśnił, Max Verstappen przegrywa tytuł mistrza świata

Ponad 10 dni intensywnych spekulacji zostało ostatecznie przerwane w tym tygodniu, kiedy FIA opublikowała wnioski z audytu wydatków dziesięciu zespołów Formuły 1 na sezon w zeszłym roku.

Stwierdzono, że w ramach limitu kosztów działa tylko osiem zespołów.

Zarówno Red Bull Racing, jak i Aston Martin zostali zhakowani.

Oglądaj na Cayo każdy trening, kwalifikacje i wyścig do Mistrzostw Świata Formuły 1 2022™ na żywo. Nowy w Kayo? Rozpocznij bezpłatny okres próbny teraz>

Przestępstwo Astona Martina miało charakter proceduralny – co oznacza, że ​​przeoczył niektóre operacje ograniczające budżet, ale, co najważniejsze, mieściło się w limicie 145 mln USD (232 mln AU), który sport działa w dolarach amerykańskich. Protokoły księgowe i sprawozdawcze są podobno sednem przestępstwa.

Jednak Red Bull Racing – pomimo protestów, że było to poniżej limitu i pomimo milczących gróźb Christiana Hornera, że ​​rozważy pozwanie Toto Wolffa za zniesławienie w tej sprawie – okazało się, że przekroczyło limit kosztów podczas prowadzenia Max Verstappen Championship w zeszłym roku. Okazało się również, że popełnił naruszenie proceduralne.

Gdy fala spekulacji w końcu się skończy, rozpocznie się kolejna, z następną akcją FIA w centrum uwagi.

Zwycięzca wyścigu i mistrz świata F1 2022 Max Verstappen z Holandii i Oracle Red Bull Racing świętują ze swoim zespołem po Grand Prix F1 Japonii na Suzuka International Racing Stadium 9 października 2022 r. w Suzuce w Japonii. (Zdjęcie: Mark Thompson/Getty Images)Źródło: Getty Images

Co zrobił wyścig Red Bulla?

FIA ustaliła, że ​​Red Bull Racing dopuścił się „drobnego” naruszenia limitu kosztów poniżej 5 procent – ​​do 7,25 mln USD (11,6 mln AU).

Nie ujawnił, ile wydano na zespół, mimo oświadczeń, że po raz pierwszy wykaże się maksymalną przejrzystością we wdrażaniu tych zasad.

Aby zapewnić integralność zasad, musimy założyć, że organ zarządzający opublikuje w końcu, ile Red Bull Racing wydał poza limit kosztów – niezależnie od tego, czy jest to 20 USD, czy 7,249 USD.

READ  Losowanie gry pojedynczej kobiet French Open 2023, wyniki

Ponadto nie jest jasne, czy FIA będzie w stanie zidentyfikować konkretny region, w którym wydano dodatkowe pieniądze, ponieważ nie ma podstawowej kwoty do wydania na konkretny przedmiot.

To kluczowy punkt, ponieważ wydaje się, że Red Bull Racing poinformował w zeszłym tygodniu, że dodatkowe wydatki dotyczą dodatkowych kosztów personelu, takich jak catering, a nie wydatków związanych z wydajnością, takich jak rozwój samochodu.

Mogą istnieć pewne różnice zdań na temat konkretnych kategorii wydatków, ale na przykład wydatków na stołówkę nie można oddzielić od wydatków na nowe komponenty aerodynamiczne, ponieważ wszystkie pochodzą z tej samej kwoty.

Na przykład, jeśli koszt wyżywienia pracowników wynosi X USD, zespół może zaoszczędzić te pieniądze, nie opracowując nowych części samochodowych. Na odwrót, zespół był w stanie wydać dodatkowe pieniądze na samochód, ponieważ nie wziął pod uwagę, ile kosztowałby zakup kanapek.

Red Bull Racing mógł popełnić uzasadniony błąd w obliczaniu swoich wydatków, ale czapka jest czapką bez względu na to, jaką wymówkę złamał.

Max Verstappen po wygraniu Mistrzostw Świata 2021. (Zdjęcie: Brian Lennon/Getty Images)Źródło: Getty Images

Czy zwykłe naruszenie jest niebezpieczne?

„Niewielkie naruszenie” do 5 procent nie wydaje się być dużym, ale 7,25 miliona dolarów to dużo pieniędzy na wskazanym końcu rozwoju.

Szef Mercedesa, Toto Wolff, powiedział, gdy zarzuty zostały po raz pierwszy ogłoszone w Singapurze.

„Wiemy tylko, że wydajemy 3,5 miliona dolarów rocznie na części, które wprowadzamy do samochodu. Wtedy można zauważyć różnicę, że wydanie kolejnych 500 000 dolarów sprawia. To będzie ogromna różnica.”

„Każde większe wydatki mają przewagę pod względem wydajności”.

Przemawiając w Japonii, Lewis Hamilton powiedział, że nawet milion dolarów dałoby dużo wyników.

„Pamiętam w Silverstone [last year] Mamy najnowszą aktualizację. Pamiętam, że trwało to około 0,3 sekundy… i jestem prawie pewien, że kosztowało to mniej niż milion dolarów” – powiedział.

READ  Sława jest trudna dla młodych ludzi, takich jak ja i ja, Emma Raducano

„Jest to integralna część wyścigu rozwojowego. Gdybyśmy mieli kolejne pół miliona do wydania, bylibyśmy w innej sytuacji, jak niektóre z następnych wyścigów”.

Zarówno Wolff, jak i Hamilton wydają się odnosić do kosztów produkcji, a nie do obliczania prac badawczo-rozwojowych nad częściami, ale pokazuje to, jak ważne jest „drobne” naruszenie.

Innymi słowy, Ferrari oznacza 5-procentowy wzrost wydatków, co równa się pensjom 70 dodatkowych inżynierów.

„Siedemdziesięciu inżynierów da ci ogromną ilość czasu” – powiedział Laurent Meeks, dyrektor wyścigowy Ferrari.

„Dlatego bardzo czekamy na przejrzyste i drastyczne podejście”.

Verstappen Antyklimatyczne Mistrzostwa! | 00:35

co się działo później?

Red Bull Racing podtrzymuje protesty, że nie było pojęcia, że ​​zostało naruszone, pomimo powszechnych plotek i licznych opóźnień ze strony FIA w publikowaniu danych certyfikacyjnych po regularnych konsultacjach z urzędnikami finansowymi wszystkich zespołów.

„Z zaskoczeniem i rozczarowaniem odnotowujemy ustalenia FIA dotyczące„ niewielkiego przekroczenia przepisów finansowych w wydatkach ”- napisano w oświadczeniu. „Nasze zgłoszenie na 2021 r. było poniżej limitu kosztów, więc musimy uważnie przejrzeć ustalenia FIA, ponieważ nadal uważamy, że odpowiednie koszty są poniżej limitu kosztów na 2021 r.

„Pomimo domysłów i stanowiska innych, istnieje oczywiście proces zgodnie z przepisami z FIA, który będziemy z szacunkiem przestrzegać, rozważając wszystkie dostępne nam opcje”.

Ten proces obejmuje dwie różne ścieżki naprzód.

Jednym z nich jest to, że gliniarze z Red Bull Racing przesadzili i przyjęli karę od FIA. Sugeruje, że gdyby zespół był tak skłonny, ogłoszeniu tego naruszenia w tym tygodniu towarzyszyłaby kara i przyznanie się do wykroczenia.

Jeśli Red Bull Racing zamierza utrzymywać, że jego obliczenia były prawidłowe i nie mieściły się w limicie kosztów w zeszłym roku, może skierować sprawę do specjalnie powołanego sądu, który następnie podejmie decyzję.

READ  Sprzedaż nieruchomości pokazuje zakup firmy mieszkaniowej z Ohio | Wiadomości, sport, praca

Jeśli nie zgadza się z ustaleniami sądu, może skierować sprawę do Międzynarodowego Sądu Apelacyjnego FIA, najwyższego organu apelacyjnego w sportach motorowych. Następnie może wnieść sprawę do Sądu Arbitrażowego ds. Sportu.

To samo dotyczy Astona Martina, chociaż wykroczenia proceduralne są karane grzywnami, więc zespół raczej nie podejmie tej kwestii.

Ponieważ Red Bull Racing dopuścił się „mniejszego”, a nie „istotnego” naruszenia, nie może zostać wydalony z mistrzostw lub wykluczony z wyścigów i nie będzie podlegał żadnej obowiązkowej karze.

Ale FIA ​​wciąż może zakotwiczyć punkty mistrzowskie konstruktorów lub kierowców z zeszłego sezonu. Biorąc pod uwagę zwycięstwo Maxa Verstappena nad Lewisem Hamiltonem o zaledwie osiem punktów, odwrócenie wyniku tytułu pozostaje prostą opcją, nawet jeśli uważa się to za mało prawdopodobne.

Zespół mógłby również zostać poddany niskobudżetowemu zasiłkowi rozwojowemu na przyszłe sezony w celu skorygowania przewagi, jaką uzyskał z zeszłorocznych nadmiernych wydatków, które byłyby przeznaczone na rozwój tegorocznego samochodu.

Mogłoby to być również narzucone z prostą lub prostą naganą, ale żadna z opcji nie zadowoliłaby sportu, ponieważ obie opcje byłyby śmiesznie pobłażliwe dla zespołu wspieranego przez finansową potęgę firmy produkującej napoje energetyczne Red Bull.

Ustanowiłoby to również precedens, w którym zespoły ponoszą grzywnę jako tylko koszt prowadzenia działalności, dając zielone światło zwłaszcza bogatszym zespołom, aby regularnie przekraczały limit.

Tak słaba kara natychmiast zniszczyłaby konsensus w sprawie pułapu kosztów i przywróciłaby sport do starych, złych czasów niestabilności finansowej i wydatków na wyścigi zbrojeń.

Ale decyzja o karze, która prawdopodobnie powróci do jednego z najbardziej kontestowanych turniejów od pokoleń – i po tym, jak Verstappen zdobył swój drugi tytuł – nie będzie łatwa.

Najważniejszą rzeczą, jaką musi zrobić FIA, jest przejrzystość procesu. Zaufanie do pułapu kosztów i zarządzania nim ma kluczowe znaczenie dla jego sukcesu. Bycie postrzeganym jako mniej niż całkowicie blisko może być śmiertelne.

To test nie tylko zasad, ale i samego organu zarządzającego, a Formuła 1 musi zdać oba.