Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Mówią, że alfa dla współczesnych millenialsów?  Nie pozwól, żeby to cię powstrzymało

Mówią, że alfa dla współczesnych millenialsów? Nie pozwól, żeby to cię powstrzymało

Udekorowanie zniszczonej stacji paliw przy Pacific Highway. Zdjęcie: James Coleman.

Alfa Romeo Tonale została zaprojektowana z myślą o kobietach.

Oczywiście każda marka samochodu tak robi. Tylko Włosi (jak w przypadku słynnych reklam Bariny „pip, pip” i natychmiastowo niefortunnego Nissana Tiidy) przeczytali na głos cichą część. Wyraźnie powiedzieli, że ich najnowszy mały SUV przypadnie do gustu bardziej kobiecej i milenijnej stronie społeczeństwa.

Nie jestem do końca pewien, co to oznacza, ale powiem, że wkrótce po otrzymaniu egzemplarza „Montreal Green” z magazynu Fleet Media w Marrickville w Sydney zatrzymałem się, żeby napić się kofeiny, ale odkryłem, że tak. Ta wegańska kawiarnia i waniliowa latte zawierają świeże mleko od krowy migdałowej. Gwiazdy naprawdę się wyrównały.

Cokolwiek to jest, jestem naprawdę podekscytowany perspektywą Tonale. To moja pierwsza alfa. To jakby powiedzieć, że jest moją pierwszą przyjaciółką.

Dorastałem, słuchając, czego się spodziewać, głównie od trzech starszych mężczyzn maksymalna prędkość Które do czasu wejścia w życie prawa brzmiało: „Nie jesteś prawdziwym kierowcą benzynowym, dopóki nie posiadasz Alfy”. Musi być w tym coś magicznego, poza dymem, który czasami wydziela.

Tonale nie przypomina Duetto Spider z lat 60., a Sydney też nie jest skąpanym w słońcu Wybrzeżem Amalfi, ale nie ma w tym nic złego.

Jest to również niezbędne dla brandingu.

Alfa sprzedała w zeszłym roku w Australii 716 samochodów, z czego ponad połowę stanowiły marki Tonales (nie określono, ilu nabywców stanowiły kobiety), dlatego niezwykle ważne jest, aby marka pozostała popularna w Australii.

Ale mówią, że nigdy nie powinieneś spotykać swoich bohaterów, bo rozczarowują. Dobry …

Bardzo ładny. Zdjęcie: James Coleman.

Tonale z pewnością brzmi fenomenalnie.

Poprzednie modele Alfy, SUV Stelvio i sedan Giulia, były fajne, ale ich twarzom brakowało jawnej agresji starszych modeli 159 i Brera. Tutaj nie stanowi to problemu: wyraziste reflektory łączą się z krzywiznami, wybrzuszeniami i słynnymi kołami „Teledial”, tworząc niezaprzeczalne piękno.

READ  Raport: BMW Z4 może z radością powitać powrót ręcznej skrzyni biegów

We wnętrzu też były ciekawe momenty, jak przycisk „zatrzymania silnika” na kierownicy i wygodne fotele z wytłoczonymi plakietkami Alfa… ale potem wszystko się pogorszyło.

Jakość wykonania nie jest mocną stroną Włoch. Na przykład przyciski były zagłębione, jakby były luźne, a wskaźnik wyglądał, jakby ktoś siedział na desce rozdzielczej i wystrzelił pustą plastikową butelkę.

Tonali (wymawiane Zwolnij mnie, a nie „paznokieć”) to włoskie słowo oznaczające „ton”. Mógł mnie oszukać.

Sportowa kierownica. Zdjęcie: James Coleman.

Dostępne są dwa modele „łagodnej hybrydy”, których ceny zaczynają się od 49 900 dolarów za Ti i sięgają 56 400 dolarów za sportowy Veloce, z dostępnymi pakietami opcji Technology i Lusso.

The Mine to hybryda typu plug-in, dostępna wyłącznie w wersji Veloce, której ceny zaczynają się od 77 500 dolarów. To trochę sprawiedliwe.

Dostępny jest turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra w połączeniu z silnikiem elektrycznym i akumulatorem, który pozwala na przejechanie 60 km samochodem elektrycznym lub przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy.

Interakcja przebiegała na tyle płynnie, że chwilami nie byłem pewien, które części tak naprawdę mnie poruszają. Ale opuść nogę, aby uzyskać większą moc, a potem jeszcze niżej, a pod maską rozlegnie się potężny ryk, który brzmi jak rębak do drewna. Trudno jest jeździć płynnie.

Słynne pokrętło trybu jazdy „DNA” Alfy jest już dostępne, głównie dlatego, że projektanci byli tak szczęśliwi, kiedy po raz pierwszy wymyślili ten akronim, że do dziś uśmiechają się ciepło, gdy o nim myślą.

Ale nawet poza „Zaawansowaną wydajnością” i „Normalnym” oraz w bardziej pożądanych ustawieniach „Dynamicznych” Tonale nadal wydawało się odrętwiałe.

Układ kierowniczy też był dla mnie bardzo niejasny i w jakiś sposób stworzyli małego SUV-a z promieniem skrętu pociągu podmiejskiego.

READ  Czy możesz grać w Nightmare Reaper na Steam Deck?

Mogę wybaczyć problemy z jakością, ponieważ Alpha nigdy się tym nie zajmowała. Wszystko się psuło, rozpadało i przestało działać, ale ciebie to nie obchodziło, bo świetnie się bawiłeś. ale to? To cały pakiet jest niszczycielski.

jest wymawiane”Zwolnij mnie'. Zdjęcie: James Coleman.

Dość miasta. Włączyłem ponownie rębak i ruszyłem wzdłuż Pacific Highway pomiędzy Sydney a Newcastle, która różni się od Pacific Highway tym, że jest znacznie ładniejsza i bardziej wietrzna.

I w kilku rogach tam był. Na początku subtelnie, ale zdecydowanie. Trudno to opisać, ale samochód zaczyna sprawiać wrażenie przedłużenia ciała. Płynący. A ty uśmiechasz się jak idiota.

Otaczają go plastikowe śmieci, ale serce Alfy wciąż tu bije.

A co najważniejsze, kiedy wróciłem do miasta, wszystkie rzeczy, które zasmuciły mnie podczas mojego pierwszego doświadczenia z Alfą, nie były takie złe.

Ilekroć wskazywałem na dźwięk piosenki „popcorn” lub naciskałem przycisk, nie byłem pewien, czy wrócę tam, skąd pochodzi, po prostu wzruszałem ramionami i myślałem sobie: „Sprawy Alpha”.

Wiem, że mówi to 25-latek, który wcześniej jadł migdały (przez przypadek), ale to czyni Tonale prawdziwą alfa. Z wadami, ale zabawnie.

„Montreal Green” to opcja za 1990 dolarów, ale zrobisz to. Zdjęcie: James Coleman.

Alfa Romeo Tonale Veloce PHEV z 2024 roku

  • 77 500 USD (plus koszty jazdy)
  • Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra, silnik elektryczny o mocy 90 kW, akumulator o pojemności 15,5 kWh; Ogółem 202 kW / 520 Nm
  • 6-biegowa automatyczna, napęd na wszystkie koła (AWD)
  • Zużycie paliwa 1,5 l/100 km
  • 0-100 km/h w 6,2 sekundy
  • 1811 kg
  • 5-gwiazdkowa ocena bezpieczeństwa ANCAP

Samochód ten został przekazany do testów przez Alfa Romeo Australia. Region nie ma żadnych porozumień handlowych z Alfa Romeo Australia.

Oryginalny artykuł opublikowany przez Jamesa Colemana w dniu Prawo zamieszek.